obey-robots.txt
21 Februari 2018, 12:17
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Upload probleem

PeetR
Hallo leden,

ik heb me net nieuw aangemeld op aanraden van een vriend. Ik heb al jaren lang een abonnement via Tiscali gehad, later Telfort. Ik heb 2 telefoonlijnen



De download test op www.speedtest.net en www.speedtest.nl de test op www.upc.nl zijn het zelfde:
4,94 Mbps download en de upload krijg ik niet te zien (error of geen rusultaat)
ik heb een 5 Mbps abo. upload zou moeten zijn 1024 kbps

Ik heb tijdens typen van dit bericht nogmaals geprobeerd met resultaat:
442418200

Locatie van de wijkcentrale: Rotterdam-Spaansepolder
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1146 meter.

Tevens korte en lange kabels getest van aansluiting naar modem.
in telefonisch contact met telfort en die gaven mij aan dat de upload 950 kbps was tot aan modem...
Diverse handelingen uitgevoerd, zoals resetten van het modem, firewall uit gezet, kabels verwisseld, korte kabel van aansluiting naar modem, allemaal geen resultaat mogen bieden.


Waar zou hier nu een fout in kunnen zitten?
kan iemand mij hier mischien in helpen?

Ik wacht het geduldig af!

alvast bedankt voor eventuele reacties

PeetR
Gewijzigd door PeetR op 01 april 2009, 18:22
 
TCP_IP
Heb jij of iemand anders misschien wat P2P applicaties draaien thuis? Ben je draadloos verbonden ?
 
PeetR
TCP_IP schreef:
Heb jij of iemand anders misschien wat P2P applicaties draaien thuis? Ben je draadloos verbonden ?


Bedankt voor je snelle reactie,

nee ik heb geen P2P programma's draaien en tevens ook de draadloze verbinding uitgeschakeld staan, wel maak ik gebruik van de modem/router ( zyxel prestige 2000 series meegeleverd door tiscali destijds)

Ook geprobeerd om alleen 1 pc erop aan te sluiten en de boel te resetten, met zelfde resultaat qua upload.

ik hoor het wel weer.

PeetR
 
TCP_IP
Vreemd.

Kun je op je modem nakijken hoe snel deze intraint?
 
PeetR
TCP_IP schreef:
Vreemd.

Kun je op je modem nakijken hoe snel deze intraint?


Wil ik best doen, alleen kan je me simpel uitleggen wat dat is en hoe ik dat kan zien om dit door te geven?

Gr

PeetR
 
EdP
Kijk naar de up/down snelheid op de Status pagina van je modem.
Daar staat precies het aantal kbps upstream en downstream.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
PeetR
Hey,

door de reset van mijn modem moet ik 'm op een andere manier benaderen. Vroeger kon ik 'm benaderen door tiscali-modem als adres op te geven in de browser. Ik zal op moeten zoeken wat het IP-adres is, heb ik niet meteen voor handen. Via Speedtest.net gevonden wat het IP-adres is.

Overigens krijg ik nu toevallig wel behoorlijke uploadsnelheden. een half uur later weer een stuk minder, je wordt er echt gestoord van

Heb trouwens gevonde wat je vroeg:

WAN Port Statistics:
Link Status: Up
Upstream Speed: 970 kbps
Downstream Speed: 5691 kbps

Dit ziet er naar mijn idee goed uit, toch?

PeetR
 
TCP_IP
Dat zijn inderdaad je intrainsnelheden, ziet er niet slecht uit nee.

Apart dat je upload zo laag is, heb het gister bij toeval kunnen reconstrueren. Draadloos verbonden op een Accespoint, met een 8mbit verbinding. Upload van 0.05 mbps Pfft
Maar goed je zit met de kabel, je zou maximum eruit moeten halen.
Heb je misschien nog wat aan antivirus/firewall/antispyware geinstalleerd wat flink zwaar is ?
Eventueel getest met een andere PC ?

Je zou nog je netwerkkaart instellingen kunnen nalopen, en dan wel je "snelheid en duplex" instellingen. Deze staat vaak op autosense, zet deze eens op 100mbit full duplex.

Start >> configuratiescherm >> systeem >> apparaatbeheer
Klik dan op plusje bij netwerkadapters
rechtermuisklik je netwerkkaart en eigenschappen
tabblad geavanceerd (verschilt per netwerkkaart)
Zoek dan in lijst waar je snelheid/duplex kan instellen op 100mbit full duplex.
 
PeetR
Nee, niet echt zwaar werk. AVG, Firewaal gewoon van Windows.

Ja, regelmatig getest met 2 PC's een desk-top en een lap-top, zelfde resultaat. Om uit te sluiten dat de problemen veroorzaakt werden door één van de machines ook met regelmaat met één van de twee aangesloten getest. met 3 verschillende kabels tussen telefoonaansluiting en modem-router maar ook met verschillende ethernetkabels en gebruik makend van de verschillende poorten.

In de bijlage heb ik nog wat afbeeldingen gedaan.
 
TCP_IP
bijlages zijn niet gelukt, maximaal 150KB. Misschien daar fout gegaan?

En met netwerkkaart instellingen nog iets gemerkt?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upload probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
netwerkadapter probleem Algemeen 1 16 november 2012, 21:52
P-2812HNU-F1 probleem in de nacht Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 14 augustus 2012, 00:18
wifi probleem nieuwe modem WiFi 3 20 maart 2012, 17:04
Laptop Wifi probleem op 802.11 b/g/n op 802.11 b/g gaat het goed WiFi 3 28 november 2011, 17:49
Geen goede VOIP-verbinding: probleem van Zyxel? of anders oplossen... Hardware instellingen 6 09 maart 2011, 00:05
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:03:39
| fveerman14:22:39
Steun ons