obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Oude Sagem 800 op nieuwe laptop
jmd1983
Mijn moeder is al jaren bij Tiscali, nu Telfort en heeft een hele oude pc met een Sagem 800 modem. Zij heeft pas een nieuwe laptop (Windows Vista) gekocht en wilde daar haar modem op aansluiten. De cd-rom met software werkte niet op Vista, dus heb ik van de Sagem website de nieuwe software gedownload en geinstalleerd. De laptop herkent de modem nu wel maar ik kan nog steeds geen verbinding met internet maken.

Als ik verbinding probeer te maken door op het Telfort icoon te klikken in het netwerkcentrum krijg ik een foutmelding over de verkeerde servicenaam. Ik weet niet wat ik hier moet invullen.

Wat kan ik nog proberen om toch verbinding te kunnen maken?

Alvast bedankt!

EdP

Telfort schreef op http://klantenservice.internet.telfor...enfaq10893:
De netwerkinstellingen zijn de instellingen die u in uw modem moet zetten, om te kunnen internetten via Telfort Internet.
In het modem dat u van Telfort krijgt zijn deze instellingen reeds aanwezig. Als u een eigen modem heeft, zult u deze zelf in moeten stellen.
Hieronder staan de algemene instellingen. Het kan zijn dat deze er in uw modem anders uitzien.

Als u er niet uitkomt, kunt u contact opnemen met de fabrikant van uw modem en hen deze instellingen geven. Zij kunnen u dan helpen met het instellen van uw modem voor het Telfort netwerk.

Mode: RFC1483 Routed
Protocol: ENET ENCAP (Ethernet Encapsulation)
Multiplexing: LLC (Logical Link Control)
Encapsulation: AAL5 snap
VPI: 0
VCI: 34
IP-adres: Dynamisch
Een gebruikersnaam of wachtwoord evenals een "hostname" hoeft u NIET in te voeren.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Oude Sagem 800 op nieuwe laptop', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Exclusief verlengaanbod is 50% duurder dan voor nieuwe klant? Algemeen : 1 25 jul 2013
geen opneemfunctie via tv én draadloos op laptop Telfort overige diensten : 2 25 jun 2013
intv op laptop lukt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem : 2 18 mrt 2013
Nieuwe klant Eigen netwerk achter het Telfort modem : 3 14 mrt 2013
wifi probleem nieuwe modem WiFi : 3 20 mrt 2012