obey-robots.txt
18 November 2018, 03:13
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

Wat is maximale lengte telefoonsnoer tussen modemuitgang en analoge telefoon..?

hondengek
Hallo mede-forummers,

In mijn nieuwe optrekje komt het niet erg uit om de telefoon in de buurt van het ISRA-punt (=varkenssnuitje in mijn geval) op het modem aan te sluiten.
Heeft iemand van jullie paraat hoe lang een telefoonsnoer bij Voip-telefonie mag zijn? (Fritzbox 7170)

Natuurlijk zou een DECT-toestel een eind aan mijn overpeinzingen maken ware het niet dat ik graag mijn draadgebonden Tiptel 275 met BA zou willen blijven gebruiken.

Zou ik bij voorbeeld een snoertje van zo'n 15 meter kunnen toepassen zonder dat dit afbreuk doet aan de gesprekskwaliteit?

Dank voor eventuele reactie(s)

roy

EdP
Is geen enkel probleem. Ik heb op 1 hoog nog een vast toestel aan de VoIP uitgang hangen (Y-koppelstuk), via minstens 20m (rond 2-aderig) telefoonsnoer en de geluidskwaliteit is subliem.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Richard
Ik zou niet te snel zeggen dat het geen probleem is. De elektronica in de ISRA punten zorgt meestal voor de opwaardering.

Algemeen wordt ook altijd vertelt dat het beter is om het modem zo dicht mogelijk bij het ISRA punt aan te sluiten en dan een langere UTP kabel te gebruiken, dan om de telefoonkabel te verlengen en de utp kabel dus korter.

Een lengte van 15 meter hoeft geen probleem te zijn, heb ik hier ook liggen en bij mij maakt het geen verschil of ik nu het draadje van 50 cm of dat van 15 meter gebruik.

Zoals je ziet heeft EDP er 20 meter tussen liggen.

Het kan dus goed gaan maar is ook afhankelijk van de kwaliteit van de lijn naar jouw huis, kwaliteit isra punt etc. etc.
Zorg in elk geval dat je niet van die platte troep gebruikt als je met die lengte gaat beginnen, maar neem die stevigere en beter geisoleerde ronde telefoonkabel.

Verder zou ik even een laptop nemen en het modem bij het varkenssnuitje aansluiten, met het modem dan kijken naar de intrain en snelheidswaardes.

Daarna sluit je de zaak aan op die 15 meter kabel. Maakt het geen verschil? Prima, dan kun je het gerust zo houden.

Zie je opeens behoorlijk afwijkende waardes, dan zou ik toch overwegen de netwerkkabel langer te maken en het modem dichter bij de ISRA te houden.

Greetings, Richard.

EdP
Let wel: ik heb het over het snoer tussen modem en telefoontoestel. Het modem zou ik inderdaad aanraden dichterbij te plaatsen bij het isra punt dan 15m.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
Hartelijk bedankt heren.
Ik bedoelde i.d.d. snoerlengte tussen modem en telefoon.
Het modem zelf is direct op het snuitje aangesloten m.b.v. een snoertje van zo'n 90 cm.

Ga meteen op zoek naar een ronde kabel zoals geadviseerd.
Nogmaals bedankt!

Richard
Ik bedoelde i.d.d. snoerlengte tussen modem en telefoon.

Oh sorry dan heb ik het verkeerd begrepen, ik dacht dat je snoerlengte tussen isra en modem bedoelde.

Tussen modem en telefoon zal niet veel uitmaken denk ik, zou je aan de hoeveelheid ruis kunnen testen lijkt me.
Maar die ronde kabel is wel fijner.Smile
Succes alvast.
Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wat is maximale lengte telefoonsnoer tussen modemuitgang en analoge telefoon..?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
Vermelding op de telefoon Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 2 19 januari 2015, 17:30
Telefoon gaat over, maar er is niemand Storing 6 03 mei 2012, 18:45
telefoon voor zoon Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 13 juni 2011, 20:44
niet bereikbaar telefoon Algemeen 9 01 juni 2011, 01:13
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden