obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 02:15
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

Nummerweergave werkt niet met Fritz?

Richard
Gezien de problemen met mijn Telfort modem, die niet optreden met andere modems, maak ik reeds langere tijd gebruik van een Copperjet die in bridgemode naar een Fritzbox werkt.

Probleem hierbij is echter dat telefonie verder perfekt werkt, maar nummerweergave helaas niet.

Het gaat om een Firtzbox Fon. V.w.b. callerid heb ik al einfache modus en erweiterte modus aangevinkt gehad, maar dat maakt verder niets uit.

Iemand een idee of dat uberhaupt aan de praat te krijgen is met een Fritzbox Fon?
Greetings, Richard.

Richard
Bedankt voor de tip Hans!

Ik was naar zoiets op zoek, alles draait nu via een eigen asterisk en ik weet dat die de nummerweergave doorgeeft maar de toestellen die op de Frizt hangen willen nog steeds niet.

Misschien nu met jouw tip wel, alleen kan ik dat nu effe niet testen gezien het tijdstip, mijn ega gaat dan vervelend doen als ze wakker wordt van de telefoon.Grin

Ik laat in elk geval nog weten of het geholpen heeft!
Greetings, Richard.

Richard
Helaas, het heeft niet mogen baten. Het maakt niet uit of er Deutschland of Anderes Land staat, ik krijg geen nummerweergave op mijn telefoon.
Misschien dat mijn dects er niet mee overweg kunnen alhoewel ook dit Duitse toestellen zijn (Beetel).
Op Zyxel en Draytek is er geen probleem met nummerweergave.

Het vreemde is ook dat de nummerweergave wel in de logs staat, dus als ik bij telefonie ga kijken zie ik daar wel het nummer staan wat gebeld heeft, maar op een of andere wijze wordt het niet aan mijn telefoon doorgegeven door de Fritz.

Greetings, Richard.

hondengek
Toch blijf ik het raar vinden dat jouw nummerweergave niet werkend te krijgen is.
Ik heb weliswaar de 7170 maar die heeft waarschijnlijk dezelfde interface als die van jou.
Heb je er misschien wat aan als ik je een pm stuur met wat printscreens?
Een mogelijke tip vooraf: ik heb mijn fritsje geconfigureerd als zou ie zijn aangesloten op een vaste telefoonlijn en heb daarbij Nederland geselecteerd.

Richard
Hmmz... of printscreens zouden helpen weet ik niet. De 5140 is toch anders en ik heb al verschillende printscreens gezien.
De mijne heeft iets alternatieve software vanwege het feit dat hij standaard ISDN is en dus naar analoog moest worden omgeflashed.
Hij draait op Firmware-Version 43.04.59, en daaroverheen is dus nog een of andere gepatcht dingens gedraaid om hem analoog te krijgen.

Wat ik zo apart vindt is dat in de logs van de Fritz wel de nummers te zien zijn, alleen op de telefoons niet.
Of het moet zijn dat de telefoons niet compatible zijn met de Fritz, maar dat zou al vreemd zijn omdat ze wel op de Zyxel en de Draytek goed werken.
Of er moet iets scheef zitten in die aangepaste firmware.

Ik kan hier wel wat screenshots plaatsen van hoe het bij mij ingesteld is, effe proberen....

Greetings, Richard.

Richard
Even zien of dit gaat lukken.
http://img32.imag...setup1.png

Op die link staan 4 images. De logs staan er ook tussen alleen heb ik een deel van de telefoonnrs. weggehaald.

Je zult zien dat de telefoons ingesteld zijn op 500 met als register ip 192.168.1.11, dat is in orde, hoef je je niets van aan te trekken. Dat is omdat ze onder dat nummer op mijn interne asterisk geregistreerd zijn.
Het euvel deed zich echter ook al voor toen ik het nog rechtstreeks met Telfort liet verbinden. Inmiddels is de inkomende verbinding van BP. De asterisk is het probleem ook niet want die laat bijv. op mijn pc telefoon wel gewoon het nr. zien.

Misschien zit er iemand op deze wijze iets aan. De plaatjes zijn een beetje klein maar wel nog leesbaar.
Gewijzigd door Richard op 17 mei 2009, 04:11
Greetings, Richard.

hondengek
Nou, ze zijn groot genoeg hr!
Tja,de interface ziet er i.d.d. afwijkend uit...
Mag ik desondanks een suggestie doen?
Bij de RUFNUMMERANGABE en STANDORTANGABEN heb je (terecht.?) jouw specifieke gegevens ingevuld.
Ik had e.e.a. in den beginne ook net zo ingevuld (o.b.v. 0299 dan...) en ondervond toen ook allerlei gekke verschijnselen.

Remedie bij mij althans was het verwijderen van alle land-en kengetallen (alles blanco dus bij b.g. invulvelden)
Bovendien heb ik indertijd, zoals reeds eerder gemeld, bij REGIONAL OPTIONS fixed lijn geslecteerd.

Misschien is het toch het proberen waard?!?

n.b.: ik begin me langzamerhand zorgen te maken over jouw klaarblijkelijk gestoorde slaap/waakritme......

Richard
Suggesties zijn uiteraard altijd welkom, alleen als ik het modem er voor offline moet halen ga ik me er pas even over bedenken.Smile

Mijn internationale gegevens heb ik daar ook al gezet op Duitsland maar wel met 043 als kengetal, dat mocht niet betalen.
Het helemaal weghalen van alle getallen ga ik dan ook maar eens proberen.Smile

Regional options, fixed lijn? Die optie zie ik bij mij niet zo vlug, welke afbeelding zat die?

V.w.b. mijn ritme... geen zorg... ik heb inderdaad al een aantal jaren last van een behoorlijk verstoord dag/nacht ritme.

Greetings, Richard.

Richard
Onder het schrijven al de settings omgezet en getest, helpt helaas ook niet.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nummerweergave werkt niet met Fritz?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wilfried Drie...11:40:23