obey-robots.txt
27 Mei 2018, 07:15
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Lease time verloop de oorzaak ????

Ron
Hoop dat er hier leden zijn die mij kunnen helpen.

Heb een Asus 530V2 router en deze werkte altijd perfect (1 pc bekabelt en een laptop draadloos) Echter ik ben onlangs overgestapt naar Telfort internet + bellen en heb een ander modem gekregen.

Iedere keer als de laptop uit is geweest (of te lang in de slaapstand) dan is de verbinding weg en moet ik de router resetten om weer te kunnen internetten.
Heb de DHCP al uitgeschakeld en zag dat de lease time nu geen tijd meer had staan. Echter....... zojuist na opstarten laptop weer de draadloze verbinding weg GRRRRR.

Heb gelezen dat Telfort werkt met een Dynamisch IP adres maar dit kan ik niet selecteren in de software van de router (bij mijn vorige router wel) staat nu op automatisch IP verkrijgen.
Wel kan ik nog iets anders selecteren als PPP en PPTP maar heb daar geen ervaring mee.

Iemand die de oplosing kan bieden ??????

gr,
Ron

EdP
Tja, als je de DHCP-server functie van je router uitschakelt, dan moet je ook op je pc/laptop een statisch IP adres instellen.

Je maakt een denkfout: Telfort geeft een dynamisch IP adres uit, maar dit is een extern (WAN) IP adres en heeft dus niets te maken met het LAN IP adres. Haal WAN en LAN niet door elkaar.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lease time verloop de oorzaak ????', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Time initialized fail Algemeen 2 21 april 2012, 12:09
FTP connection time out voor één specifieke webhost Hardware instellingen 13 04 oktober 2011, 22:44
Wat was oorzaak van die grote storing 14-12? Storing 9 22 december 2010, 19:18
Lease time verloopt de ooraak.....? Algemeen 2 01 maart 2009, 10:34
is gewijzigd aansluitschema oorzaak voor hogere snelheid? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 juli 2008, 22:12
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
T-Mobile