obey-robots.txt
24 Juni 2018, 03:29
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Internet op comp. boven snel, andere computers sloom

VincentZijlstra
Hallo Allemaal. Wij hebben internet van telfort, 20mb.
Volgens me modem en volgens telfort helpdesk moeten wij 1,6 mb download halen.
We hebben 3 computers op onze router staan. Als me vader een speedtest doet via http://www.kpnbroadbandvalley.nl/(aanbevolen door telfort) haalt hij ook 1,6/1,7 mb. Als ik het zelfde doe op mijn pc,of op de computer beneden, haal ik maar maximaal rond de 570 kb.
Als ik via de kabel van me vaders pc op internet gaat, blijft mijn snelheid maar rond de 570kb. Zouden jullie mij aub uit de brand helpen zodat elke pc 1.6mb download?

Alvast bedankt!

ps. boven pc heeft vista, mijn laptop heeft vista, beneden pc heeft xp

WiND1
Via UTP kabel of wireless?

VincentZijlstra
We hebben alles via utp kabel. misschien nog handig om te weten. als ik via mijn eigen pc op me router kijk, zie ik dus alsnog dat er een snelheid binnenkomt van 16097kbits, dus het komt wel binnen, maar ik krijg het niet naar me computer:S

WiND1
Doe eens een FTP test, webbrowswer test's zijn niet altijd betrouwbaar.

KdeG
Het misschien een open deur , maar het lijkt wel dat je pc op de achtergrond iets doet . is je pc echt goed vrij van Spyware en anderen zaken . je anti-virus die aanstaat kan ook rare dingen doen met snelheden , kijk ook met ctrl alt del bij prestaties wat je cpu doet want wordt niet te zwaar belast door een programma die draait wat je niet weet.

VincentZijlstra
Nou eigenlijk zijn deze computers beschermd met kaspersky 2009(allemaal) en zijn redelijk nieuw/laatst nog opnieuw geinstaleerd. Spybot en adaware geven niks aan spyware aan op alle computers, en cpu gebruik is misschien gemiddeld maar 5 %.

mesa57
Probeer tcpoptimizer eens op die langzame pc's :
http://www.google.nl/search?hl=nl&q=tcpoptimizer&meta=

EdP
Voor de zekerheid toch nog even de opmerking dat je niet op 3 pc's tegelijk 1.6Mbit kunt krijgen. Je deelt met z'n drieŽn de totale bandbreedte.

Als de beide andere pc's uit zijn en je haalt op de overgebleven pc nog steeds geen 1.6Mbit, kijk dan ook eens naar de bekabeling. Is de netwerkkabel wel in orde? Is de lokale snelheid 100Mbit?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

VincentZijlstra
We hebben nooit 3 computers tegelijk aan staan. maximaal twee en dat is ook niet altijd. Dat is ook niet mijn probleem, het gaat erom dat het sloom is als er maar 1 computer aan staat, en dan hebben we het dus over mijn computer of de computer van beneden.
Ik heb al geprobeerd met 4 kabels, en geen van allen werkt.

Ik ben er nu wel achter gekomen dat als ik eerst een kabel uit een andere kamer gebruik, en het internet is dan sloom, dat als ik dan van kabel verwissel het 1 op de 10 keer wel een snelheid krijg van 1,6 mb/sec. De kabels zijn dus lijkt mij wel goed, alleen er is dus iets wat soms de snelheid tegen houd.

ook nog reactie op mesa 57. Mijn laptop heeft 4 gig geheugen dual core processor en 8600GT, niet bepaald langzaam. Computer beneden is ook niet erg langzaam, maar ik wil zeggen dat ik al tcp optimizer heb geprobeerd maar daar merkte ik al helemaal niks vanPfft.

Misschien zit het probleem dus ergens anders?

EdP
Zet voor alle zekerheid je netwerkkaart op 100Mb/s vast via de instellingen van de netwerkkaart.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Internet op comp. boven snel, andere computers sloom', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly08:20:20