obey-robots.txt
21 Juli 2018, 04:13
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet hardware gerelateerd » WiFi
WiFi, draadloos internetten
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

enorm verschil draadloos versus bedraad

hondengek
Ter voorbereiding voor mijn aanstaande verhuizing ben ik (eigenlijk voor het eerst) aan het experimenteren geslagen met Wlan.
Eerste resultaten zijn zeer teleurstellend; daar waar ik bedraad op mijn sloffen 1,8 Mb haal, houdt het met Wifi bij ongeveer 700 Bb/sec op.

Mijn configuratie: Fritzbox 7170/versleuteling: WPA/kanaalkeuze:automatisch/draadloze netwwerkkaart: Accton WN 4201B (802.11 g)

Ter vergelijking ook een Linksys WLAN USB-stick geprobeerd; hierbij is de downloadsnelheid zelfs nog iets lager.

De downloadsnelheden zijn gemeten met een 100 Mb Pub-test.

Ik realiseer me dat ik bezig ben het wiel opnieuw uit te vinden maar het ontbreekt me vanwege alle verhuizingsperikelen aan tijd om me in deze materie al te zeer te verdiepen.
Kan iemand van jullie me wellicht aan een verlossende tip helpen of verdient het voorkeur van die handige netwerkadapters via het lichtnet te gebruiken?

Ben dankbaar voor iedere tip!
Gewijzigd door hondengek op 10 februari 2009, 23:41

EdP
Staat de router in het zicht van de pc/laptop?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

hondengek
jawel, het fritsje staat op ongeveer 20 cm van de (losse) netwerkantenne

EdP
Dan zou ik wel een hogere score verwachten.

Waar het aan ligt is me niet duidelijk. Je kunt beginnen met de Fritz in G-only mode te proberen, dat komt de snelheid wel iets ten goede. Verder zou je kunnen kijken of je de draadloze adapter ook kunt instellen op G-only en laagste aggressivieteit bij zwerven (Configureren in de eigenschappen van de netwerkadapter). Deze feature is niet bij elke driver aanwezig.

Zit er een DECT toestel vlak naast de Fritz?

Verder weet ik het even niet.

hondengek
Dank je wel Edp voor het snelle reageren!
De Fritz had ikzelf al in de "g"-modus gezet en eerlijk gezegd geen verschil waargenomen.
Via Apparaatbeheer trachtte ik al eerder te frummelen in de eigenschappen van de bewuste kaart maar heb niets weten te ontdekken.
Een DECT-toestel heb ik niet.

Zou het kunnen liggen aan de omstandigheid dat de Pc niet is aangesloten op een randaarde stopcontact?
Daarmee heb ik vroeger, in mijn inbelperiode, al eens vreemde ervaringen opgedaan.
De download snelheid (56k) nam dramatisch af bij een niet geaard stopcontact

hondengek
jippie, momenteel heb ik zeer aanvaardbare waardes van om en nabij de 1,6-1,7 Mb!!!!!!
Heb in mijn "wanhoop" veel gerommeld dus ik kan iet precies de vinger leggen op dé gouden greep.
De netwerkkaart heb ik in ieder geval op mixed ingesteld.
Volgende logische stap was de Fritz in stellen op b+g.
Vervolgens heb ik de functie van het zich automatisch aanpassende zendvermogen gedeactiveerd.

Nu nog even een aantal glazen rode wijn (dus medisch verantwoord) achterover kiepen en dan slapen........
Bedankt nogmaals voor het meedenken.
En....je mening omtrent het al dan niet aansluiten op randaarde zou ik nog graag vernemen.

hondengek
Sorry @EdP, ik heb te vroeg gejuicht: daar ik op een gegeven moment geen toegang meer kreeg tot de Webinterface van de Fritz heb ik tijdelijk de netwerkkabel ingeplugd en juist toen abusievelijk gemeten.
Sorry..!

Wel heb ik een zeer vreemde vondst gedaan:
Bedraad is de bruto/netto snelheid: ca. 1,8/900 kb/sec (Kaspersky aan-uit) terwijl de fluctuatie bij draadloos veel minder groot is, namelijk zo'n kleine 700/650 kb!!!!

Onbegrijpelijk.....
Ga aanstonds een setje Devolo netwerkadapters voor het lichtnet halen en eens kijken wat die dingen presteren

hondengek
@EdP: ik heb de daad bij het woord gevoegd en vanmiddag een setje devolo AV-plus gekocht.
Installeren: een koud kunstje alhoewel het beloofde plug en play slechts mogelijk was na het draaien van de CD-rom.

Het belangrijkste echter: snelheid ca. 900-1000 Kb/sec. met ingeschakelde Kaspersky.
Beter dus dan draadloos via de Fritz!

In mijn "proefopstelling" heb ik bewust twee verschillende stroomkringen gebruikt die een ongestoord functioneren klaarblijkelijk niet in de weg staat.

Misschien leuk om te weten...?

EdP
Dat wel natuurlijk. Toch verbaast het me wat er gebeurd is.
Maar goed, jij bent weer tevreden begrijp ik.

mesa57
Ik haal hier over een draadloos d-link access point en d-link pci kaart met gemak 2000kb/sec. Wifi-G netwerk.
De pc en access point staan 8 meter van elkaar.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'enorm verschil draadloos versus bedraad', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
geen opneemfunctie via tv én draadloos op laptop Telfort overige diensten 2 25 juni 2013, 23:40
draadloos netwerk met Zytel Algemeen 5 05 september 2011, 22:35
Dynamic Line Management versus Lijnprofiel Helpdesk 1 22 april 2010, 23:26
Draadloos trager terwijl LAN via draadloos wel snel is WiFi 8 19 maart 2010, 01:29
xbox 360 aansluiten via netwerk adapter op het draadloos modem Hardware instellingen 2 18 november 2009, 00:27
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:50:38