obey-robots.txt
21 April 2018, 13:48
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage snelheid Telfort 20mbit

ddo
Sinds enkele dagen maak ik gebruik van Telfort 20mbit internet.

Helaas worden de beloofde snelheden bij lange na niet gehaald. De postcodecheck gaf max 17mbit aan wat mij prima leek. Echter de verbinding is niet boven de 6mbit uit geweest en bij het downloaden van een 110mb.bin bestand komt de downloadsnelheid niet boven de 510kb/sec uit.

Het modem is direct op het ISRA punt aangesloten met een kabel van nog geen meter en zonder splitter oid.

Uiteraard contact gezocht met Telfort en daar kreeg ik de volgende uitleg:

Afstand tot wijkcentrale is 2km.
Vanwege klapperende lijn is de max snelheid teruggebracht tot 16mbit.
Door 'de slechte lijn' zou daar dan maar 5 tot 6 mbit van overblijven.

Niet echt een onderbouwde uitspraak...

Hieronder een uitdraai van de DSL line status:

noise margin upstream: 8 db
output power downstream: 21 db
attenuation upstream: 20 db
tone 0- 31: 00 00 00 07 89 aa bb cc cb bc cc cc cc cb ba a9
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 7 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 38 db
tone 32- 63: 00 00 22 44 45 55 56 66 76 77 77 77 88 99 99 99
tone 64- 95: 99 98 98 88 87 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 96-127: 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77 77
tone 128-159: 77 77 77 67 77 76 76 66 56 66 55 24 55 54 22 45
tone 160-191: 55 55 55 55 55 54 40 24 55 55 55 55 56 66 66 66
tone 192-223: 26 66 66 26 66 56 66 55 52 54 52 54 55 55 40 44
tone 224-255: 54 54 43 23 20 02 24 44 44 44 04 54 44 54 44 42
tone 256-287: 02 55 54 60 54 65 65 65 53 31 14 44 32 03 45 56
tone 288-319: 26 46 55 45 23 44 22 22 44 40 42 40 42 43 34 00
tone 320-351: 00 32 22 00 00 00 00 00 02 02 02 22 12 00 11 21
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 01 12 21 02 22
tone 384-415: 02 22 20 02 20 00 12 22 21 22 22 11 11 12 11 11
tone 416-447: 11 11 11 11 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Kan iemand hieruit vaststellen dat de verbinding werkelijk zo slecht is?

Iemand ook een dergelijke ervaring?

Is terugbrengen naar ADSL1 een optie?

Kan ik met een andere provider hogere snelheden halen?

Alvast bedankt!

Gr
Dave
 
EdP
Er zitten grote gaten in die tones, dat is inderdaad een garantie voor een lage download snelheid. De oorzaak zou inderdaad best wel eens een slechte koperlijn kunnen zijn en dan vermoed ik dat ADSL1 geen uitkomst zal bieden, maar dat kan ik alleen maar gissen. Voordat je een monteur inschakelt om de koperlijn en/of wijkcentrale te laten onderzoeken, kijk eerst of je eigen aansluiting in de woning wel in orde is. Maak het ISRA punt open, controleer of alle draden goed vast zitten, er geen aftakkingen zijn gemaakt en dat er geen corrosie op de contacten zit.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
ddo
Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie! Het ISRA punt had ik al open gemaakt. Zelfs een stukje van de kabel af gehaald en alles opnieuw aangesloten om eea uit te sluiten. Helaas zonder resultaat.

Als ik het goed begrijp is vermoedelijk de koperlijn dus slecht. Huis is uit 1960 en de telefoonlijn die binnenkomt is nog van lood met daarin met papier afgeschermde koperdraden. Een andere provider zal dan ook geen uitkomst bieden.

Je hebt het over een monteur inschakelen om de koperlijn/centrale te onderzoeken. Enig idee hoe dat in zijn werk gaat? Via Telfort of KPN? Zitten daar kosten aan verbonden?
 
EdP
Dat loopt via Telfort, maar ze werken daar soms niet echt lekker aan mee, weigeren en dreigen met kosten enzo. Op zich is de koperlijn eigendom van KPN en Telfort "huurt" die. Jij hebt dus recht op een goede koperlijn, omdat een deel van je abonnementskosten worden afgedragen aan KPN. Als klant heb jij dus recht op herstel in geval van een slechte koperlijn. In eerste instantie zal Telfort dat moeten aanzwengelen bij KPN.

Als er een monteur is komen opdraven en het probleem blijkt niet aan hun infrastructuur te liggen, dan kunnen ze wel die kosten aan je doorberekenen, je wilt dus wel zeker zijn dat het nodig is.
Gewijzigd door EdP op 03 februari 2009, 23:22
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.
 
ddo
OK, bedankt! Ik ga eens onderzoeken wat de mogelijkheden zijn.
 
joetje
als je kunt, wegwezen bij telfort. Allemaal onzin wat er verkocht wordt. KPN zou langskomen bij mij. Tot op heden ....niets , en bellen helpt ook niet. Alles wordt van een briefje opgelezen.Er is niets mis met mijn aansluiting zeggen ze. Als ik 8mbit haal is het veel, terwijl ik toch echt wel op een adsl2+ centrale zit. Het is vermoeiend om het netjes uit te drukken. Moet helaas de rit van een jaar abonnement uitzitten en daar doen ze het om. Ziggo blijft snelheden omhoogkrikken, en telfort krikt je omlaag. Kan niet wachten op de reactie van EDP.
 
KdeG
noise margin downstream: 7 db is op het randje moet wat hoger zijn , maar dit is echt slecht attenuation downstream: 38 db dit geeft aan dat de ader naar de telefooncentale niet goed is als die op 2 km zit , de waarde moet dan rond de 20 zijn .
 
faartje
knol schreef:
misschien kun jenog proberen het modem terug te zetten naar ADSL2 ( G.992.3 ) door middel van Telnet.


Hoi,

Ook ik heb Telfort 20 MB. De max behaalde snelheid tot nu toe via speertest.net is 8 MB.
Als ik de postcodecheck doe van telfort moet ik 20 MB kunnen halen. Hoe kan ik proberen om toch meer snelheid eruit te halen en hoe doe ik het bovenstaande wat Knol schreef?

Alvast bedankt.
 
faartje
[Edit: onnodige quote verwijderd]

ps. De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 381 meter.
Gewijzigd door EdP op 24 februari 2009, 19:16
 
KdeG
als je 381 meter van de centrale vandaan zit moet 18/19 geen probleem zijn . zet ff de meetwaardes in de mail
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid Telfort 20mbit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:34:18
Steun ons