obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Telfort of Orange
Timelord
Stel dat ik in de aanloop naar de feestdagen en de feestdagen zelf graag de Margiet en/of Libelle wil lezen.

Het zou toch fijn zijn als ik voor 2 á 3 maanden een abonnement kon nemen. Wink

Of als ik een nieuwe auto ga kopen, dat ik enkele weken een abo op Autoweek kan nemen.

Puma
Ik zou kiezen voor Telfort.

Hoofdredenen:

Geen verplichte modem (gegevens gewoon beschikbaar)
Geen lijn toeslag als je geen KPN hebt
Lagere ping (orange 24 ms ongeveer en Telfort 13 ms)
Na verplichte contractjaar, per maand opzegbaar.
Zonder KPN te bestellen en ook nog eens geen eenmalige aansluitkosten ervoor! (bij Alice is het 75 euro)
Geen capaciteit problemen zoals bij Orange in het weekend

Daarom stap ik in juni over naar Telfort. Kennis van mij heeft het een aantal maanden en is zeer goed over te spreken!

Is Orange slecht? Nee hoor! Sinds 2002 surf ik via Wanadoo en sinds 2005 via hun eigen netwerk en nog nooit downtime gehad!
Op onderhoud na natuurlijk, maar ook daar geen last van gehad!

Nadeel Telfort:

Helpdesk van 30 cent per minuut.
Hopelijk zal ik het niet nodig hebben, maar indien wel. Dan tikt dat behoorlijk aan.
Gewijzigd door Puma op 16 januari 2008, 02:40

Richard

Lagere ping (orange 24 ms ongeveer en Telfort 13 ms)

Poef! Die kende ik nog niet, heb ik gelijk reden 6 erbij.

Capaciteitsproblemen in het weekend bij Orange merk ik hier niets van overigens.
Heb ook nooit last gehad bij Orange, 1x downtime wegens aangekondigde werkzaamheden ('s nachts) en 1x een downtime van 10 minuten wegens een storing, in 2 jaar tijd, dus da's te verwaarlozen. Telefonie altijd goed gewerkt, klein beetje echo, in het begin ook wat ruis maar die was snel weg na de eerste firmware update die ik toen kreeg.

De Helpdesk bij Telfort is inderdaad 10 cent per minuut duurder en daar bestaan ook redelijke wachttijden.

Maarja, da's dan tot nu toe 1 nadeel tegenover 7 voordelen.Smile

hondengek
Hallo Richard,

Eén aspect ben ik op dit (nuttige) forum nog niet tegen gekomen, namelijk dat de Helpdesk 's ochtens om 9.00 uur al niet bereikbaar is voor technische informatie. (bandje...wegens overstelpende drukte bla bla)
De Helpdesk van zowel KPN als ook HetNet gingen hier indertijd ook al aan mank aan.

Richard
Klopt, dat is inderdaad een mankement, nog niet genoemd? Bij deze dan inderdaad.
Verleden week op woensdag proberen te bellen, er was geen doorkomen aan, teveel wachtenden.
Dus dan maar donderdag proberen te bellen, wachttijd meer dan 10 minuten, zelfs rond etenstijd en daarna.
Vrijdag rond 19.30 nog maar eens geprobeerd, toen was de wachttijd meer dan 10 wachtenden, kort daarna meer dan 9 wachtenden.
Al met al niet langer dan pak hem beet een minuut of 7 a 8 moeten wachten. Is nog te lang, maar dat was nog wel te doen.

Dus aan het service level van de Helpdesk a 30 centen per minuut mag inderdaad nog wel het nodige verbetert worden.
Wel hoorde ik vrijdag op het bandje dat mensen die van Speedlinq kwamen niet hoefden te bellen dat die automatisch bericht kregen. Misschien dat daarom die grote drukte is geweest en dat het vrijdag wat minder was.
Maar het is zeker nog voor verbetering vatbaar.

Gelukkig heb ik de helpdesk normaliter niet nodig als ik eenmaal mijn aansluiting heb, maar ik heb moeite met de mensen die er wel naar toe moeten bellen.

hondengek
Hopelijk een tijdelijk probleem maar ik liep hier al eind december tegenaan.
Mogelijke oplossing (door mij gepractiseerd): voor optie "administratie" kiezen waarna men intern wordt doorverbonden.

Richard
Administratie is toch optie 2 he? Die kies ik elke keer, dus dat heeft dan niet geholpen in die dagen.

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort of Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016