obey-robots.txt
16 November 2018, 12:53
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort of Orange

snoekie
Hallo,
Op dit moment ben ik een xs4all gebruiker, maar aangezien ik voor mijn basic abonnement 55 euro betaal wordt het tijd voor een veel snellere en vooral goedkopere internet verbinding.

Na het wat surven ga ik denk ik kiezen tussen Telfort of Orange. Ik nijg op dit moment meer naar Telfort mede kijkend naar de reactie op dit forum.
Is Orange nu echt zo slecht of posten alleen mensen alleen maar negative dingen?
Mag je zeggen dat de verbingen Telfort stabieler zijn dan die van Orange?
Het zijn maar wat luk rake vragen. Maar eigenlijk ben ik op zoek naar deskundig advies.
Bvd.

Richard
Ik zal er eerlijk over zijn, ik ben al 2 jaar tevreden over Orange, maar ik denk er ook strak over om over te stappen naar Telfort.
Zo slecht is Orange niet, maar op een forum zie je wel vlug mensen die een probleem omschrijven, posten dat je tevreden bent doen niet veel mensen.
Telfort is pas bezig dus als die een jaartje of twee bezig zijn zal het ook wel de nodige klachten bevatten, daar moet je dus niet te strak naar kijken.

Redenen:
1.) Telefonie is ongeveer hetzelfde als orange maar geen starttarief bij bellen, scheelt toch de nodige euri's op jaarbasis.
2.) Telfort beperkt uitgaand poort 25 niet dus eigen smtp is weer mogelijk.
3.) Ander modem en vermoedelijk meer mogelijkheden qua voip op dat modem, moet echter nog uitgezocht worden, modem kan in elk geval gemakkelijk in bridgemode indien nodig, echter (nog) niet met behoud van telefonie wordt gezegd.
4.) Orange heeft op de DSLam's verbindingen ietwat geknepen dat is bij Telfort bij mijn weten tot nu toe nog niet het geval, dit scheelde bij mensen die verder van de centrale lagen 2-5 mbit in snelheid!!!
5.) Voor nieuwe adsl klanten is in elk geval Telfort goedkoper met zijn maandelijks bedrag voor telefonie.

De verbindingen zijn eigenlijk even stabiel. De stabiliteit is hoofdzakelijk afhankelijk van een aantal factoren waarvan de bekabeling binnenshuis een grote factor is en de afstand tot de centrale.

Als je nu nog niets hebt, zou ik zelf voor Telfort gaan.

Richard
Als je nu nog niets hebt, zou ik zelf voor Telfort gaan.

Ik bedoelde natuurlijk als je nu nog geen Orange of Telfort hebt en je wilt een keuze maken tussen die twee zou ik persoonlijk voor Telfort gaan.Wink

ton2e
snoekie schreef:Na het wat surven ga ik denk ik kiezen tussen Telfort of Orange. Ik nijg op dit moment meer naar Telfort mede kijkend naar de reactie op dit forum.
Is Orange nu echt zo slecht of posten alleen mensen alleen maar negative dingen?

Ik heb ervaring zowel met Orange 20 Mb alsook telfort 20 Mb. Er zit weinig verschil tussen.

Grootste bezwaren aan Orange zijn (1) verplichting de Livebox te gebruiken (met alle daarbij behorende bezwaren), (2) Abonnement duurt 1 jaar en als je vergeet tijdig op te zeggen dan zit je er gelijk weer 1 jaar aan vast, (3) Telfort geen starttarief.

Verder is het een beetje "lood om oud ijzer".
Gewijzigd door ton2e op 02 januari 2008, 19:58

Richard
En de verschillen die ik noemde zijn er ook.

Overigens even een nootje bij jouw reply Ton2e, bij Telfort duurt het abonnement ook 1 jaar en wordt daarna steeds met een jaar verlengt dus ook dat is hetzelfde. Tenminste..... er is een minimumduur van 12 maanden, er is alleen niet uit de voorwaarden op te maken dat het contract telkens ook weer met deze minimumduur (dus 12 maanden) verlengt wordt.
Da's misschien iets om nog eens specifiek na te vragen.
Of weet jij toevallig wel informatie te vinden waar het exact bij staat, dan is dat uiteraard interessant om te weten.

ton2e
Richard schreef:Overigens even een nootje bij jouw reply Ton2e, bij Telfort duurt het abonnement ook 1 jaar en wordt daarna steeds met een jaar verlengt dus ook dat is hetzelfde. Tenminste..... er is een minimumduur van 12 maanden, er is alleen niet uit de voorwaarden op te maken dat het contract telkens ook weer met deze minimumduur (dus 12 maanden) verlengt wordt.

Zeker weten van niet. Na de eerste termijn van 1 jaar kun je per maand opzeggen! Anders had ik absoluut niet voor Telfort gekozen want ik vind die jaarverlengingen pure oplichterij.

15.1 Tenzij in de Overeenkomst anders is bepaald, wordt deze aangegaan voor onbepaalde tijd, met een minimumduur van 12 maanden.

15.3 De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur

Richard
Ik ben het ook nagegaan, de minimumduur wordt verder inderdaad niet herhaald. Dat gaf voor mij de doorslag.

Vandaag de stoute schoenen aangetrokken en me bij Telfort een aansluiting gevraagd voor 31-3-2008 want da's de datum van einde contract bij Orange.
Nu maar hopen dat alles vloeiend gaat verlopen.

Vervelend is wel dat ik via email gevraagd had of overname van het Voip nr. van Orange mogelijk was.
Volgens telefonische navraag vandaag bleek van niet. Nu was die dame ook niet het snuggerst want ze viel vaak stil en ik moest de antwoorden uit haar peuteren maarja.... het is geen onoverkomelijk probleem want ik hou toch gewoon mijn KPN telefonie aan.

Timelord
Ik weet niet of het al wettelijk zo geregeld is of nog niet, maar volgens mij mogen verlengcontracten van een jaar niet meer.

Het maakt niet uit wat er in de voorwaarden staat, als het wettelijk niet mag, hoef je je er ook niet aan te houden. Wink

ton2e
Timelord schreef:
Ik weet niet of het al wettelijk zo geregeld is of nog niet, maar volgens mij mogen verlengcontracten van een jaar niet meer.

Het maakt niet uit wat er in de voorwaarden staat, als het wettelijk niet mag, hoef je je er ook niet aan te houden. Wink

Je hebt helemaal gelijk alleen "recht hebben" en "recht krijgen" zijn 2 heel verschillende dingen. ook kost het heel veel geld om je recht te krijgen waarbij je tevens het risico loopt dat de oude provider de lijn niet vrijgeeft.

Er is overigens geen hard wettelijk verbod op verlengen met 1 jaar. Er is (typisch Poldergedoe) een afspraak met een aantal takken gemaakt dat dit soort contracten eingen "niet horen" en men vertrouwt er op dat de industrie het dan ook niet zal doen. Tja, ......

Richard
Men was ermee bezig, maar het is er wettelijk inderdaad nog niet door. Nu gebeurt het nog door de ton2e omschreven wijze, "men verwacht dat de branches... etc.", maarja, verwachten en doen zijn 2 verschillende dingen.

Voor zover ik begrepen heb willen ze het wel wettelijk gaan verbieden. Er zijn er trouwens wel meer die zo handelen, zo is dat bijv. ook het geval bij Canal Digitaal.

Dat je iets terug moet doen voor de goedkope prijs vindt ik prima, daarom dat ik zelf voorstander ben van 1 jaar vast, en daarna maandelijks opzegbaar.
Als men dat eerste jaar vast ook zou gaan verbieden ga je dat ook gelijk merken aan de prijzen en da's nergens voor nodig.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort of Orange', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden