obey-robots.txt
18 Juli 2018, 09:05
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

IP van Zyxel modem valt uit

michels911
Dames, heren,
Ik heb sinds gisteren Telfort Internet met het Zyxel 2602HW-D1A modem. Dit start keurig op incl wifi.
Na opstarten is het modem keurig te pingen, webconfiguratie te laden en te telnetten.
Het traint in op ong 16mbps.
Echter na ong 1-2 uur lijkt het ethernet/ip deel uit te vallen. Eerst is het modem niet meer te pingen maar doet internet het nog even wel even.
Dan valt mijn wlan even weg, zie ik dat hij de radio verbinding opnieuw legt maar krijg ik geen ip adres meer.
Ook via de vaste ethernetpoorten krijg ik geen ip adres meer.
Alle lampjes zijn gewoon groen. Na het aan/uit zetten van het modem werkt e.e.a weer een 1-2 uur goed.

Met een los wifi accesspoint aan de router en de ingebouwde wifi gedisabled, zelfde verhaal.
Iemand suggesties of heb ik gewoon een defect modem?

gr
Michel

EdP
Kijk eerst eens of er andere draadloze netwerken in de buurt zitten. Zo ja, probeer dan eens een ander kanaalnummer in de WLAN settings.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

michels911
Ha EdP
Ik heb 3,6,9,11 geprobeerd (met network stumbler) zie ik dat 9 vrij is en op de overige 2 ander AP's zitten.
Maar zelfs met wifi uit gebeurt dit.
NA nog langere tijd (de volgende ochtend) staat het internet lampje ook op rood.
Ik heb hem nu in bridge stand gezet maar ook dan, zelfde resultaat.

EdP
Wat is de status van de bestelling?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

michels911
Bestelling is volledig afgerond. = opgeleverd.
Als ik de Zyxel in bridge mode zet met een Linksys wrt54 erachter lijkt e.e.a wel stabiel te blijven.
(vanmorgen aan gezet en vanavond werkte het nog steeds direct)
Gek genoeg gaat dan het internetlampje helemaal niet branden.

Weet iemand of, als iemand lijnstoringen heeft zoals in andere topics gemeld, de router dan wel via ip bereikbaar is (de webconfigurator)?

Cace
Ik heb maandenlang problemen gehad met wegvallende IP adressen van Telfort.
Volgens dehelpdesk lag het altijd aan mij.
Moest mijn modem rechtreeks op de kabel aansluiten om de splitter uit te sluiten als storingsoorzaak. Zelfs nieuwe spliter gekocht. maar niets hielp.

Nu heb ik het hele router gebeuren van de modem uitgeschakeld hij staat nu in Bridge met een Draytek Router erachter http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=22&thread_id=820 kijk hier eens.

Heb dit nu ruim een maand draaien, pas n keer een storing dat ik geen IP address kreeg.
Nu ben ik de dagen aan het aftellen naar min nieuwe glasvezel internet aansluiting nog maar 34 nachtjes.

Daerna direct bye bye Telfort

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'IP van Zyxel modem valt uit', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly09:20:12
| jbasomers 1 dag