obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Snelheid
Vermeld afstand tot telefooncentrale en post je ADSL statistieken. Configuratiescherm, Geavanceerd, Statistieken, ADSL statistieken.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Lage snelheid, Telfort vindt alles prima.

yebo
Hallo,

Allereerst maar even een antwoord op de verplichte vragen:

1: Wat zegt Telfort snelheidscheck?
20 Mb

2: Wat voor kabels heb je gebruikt?
Van ISRA punt naar modem het meegeleverde kabeltje van minder dan een meter. Vanaf modem zowel een CAT5 kabel als WIFI

3: Zitten er andere aftakkingen op de lijn?
Nee

4: Wat is de afstand naar de centrale?
Volgens de attenuation berekening: 15db downstream / 13.8 = 1.08

5: Welk netwerk zit ik?
Telfort

6: Type modem?
Zyxel P-2602HW-D3A

7: Type verbinding (WIFI of bekabeld)?
Beiden geprobeerd, maakt weinig verschil

8: Waar test je de verbinding?
Speedtest van BBNED 100 MB download: start eerste sec met 2.9 Mb/s en zakt daarna razendsnel terug naar 250 KB/s of lager.
100 MB download van Telfort: 250 KB/sec of minder

Modem traint in op 18286 kbps / 964 kbps (modem opgave) en Telfort meet zelf de snelheid op ruim 18 kbps.

Heb het met meerdere PC's geprobeerd, maar hebben hetzelfde resultaat (ook met bv firewall uitgeschakeld).

Telfort trekt handen ervan af en heeft geen idee waarom ik geen hogere snelheid ervaar. Wie kan mij helpen??

Alvast dank!

EdP
Op zich meldt het modem zich met een mooie 18Mbit/s. Zakt die dan ook in op het moment dat je download inzakt?
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

yebo
Nee, die blijft gewoon netjes op 18286 kbps

ik snap er niks van Frown

Wie o wie kan mij helpen?

tr1p
irkekler123 schreef:
Het is zowiezo slecht om op een provider te bouwen.. je bent niet de enigste en telfort heeft in de miljoen klanten Grin 2mil+ denk niet dat ze speciaaal JOU alleen een prive behandeling zullen geven voor 20 euro per maand? .. of denk ik verkeerd? maargoed het is niets nieuws. wil je goeie service en dat iemand je dingetjes oplost.. kies dan niet het goedkoopste provider uit Smile

Als jij bij Telfort werkt zou je weten dat Telfort internet nog lang geen miljoen klanten heeft. Tevens is een goede service verwachten reeel ookal is het een prijsvechter.

Daarnaast geeft Telfort iedere klant met een klacht een gelijke behandeling zoals dat hoort.

Weet waar je over praat, of post niet uit naam van een (wanabee) medewerker

tr1p
Wat is je probleem dan Hans?
Greetzzz tr1p

WiND1
Stoer hoor, providertje bashen. Tuurlijk zie je alleen maar problemen op dit forum, want daar is het forum voor. De gemiddelde telfort klant zonder problemen komt echt niet op een Telfort forum, en dan moet je ook nog die wannabee experts er uit filteren geen idee hebben wat ADSL inhoudt en denken dat je op 3km van de centrale nog steeds 20MB kan halen.
Ga eens kijken wat een helpdesk kost en zet dat eens af tegen die 20 eurotjes die je betaald, er zijn ook providers met SLA's die je binnen 8 uur komen helpen. Je wil alleen niet weten wat dat kost. Je krijgt waar je voor betaald.

tr1p
Rene_WiND schreef:
Stoer hoor, providertje bashen. Tuurlijk zie je alleen maar problemen op dit forum, want daar is het forum voor. De gemiddelde telfort klant zonder problemen komt echt niet op een Telfort forum, en dan moet je ook nog die wannabee experts er uit filteren geen idee hebben wat ADSL inhoudt en denken dat je op 3km van de centrale nog steeds 20MB kan halen.
Ga eens kijken wat een helpdesk kost en zet dat eens af tegen die 20 eurotjes die je betaald, er zijn ook providers met SLA's die je binnen 8 uur komen helpen. Je wil alleen niet weten wat dat kost. Je krijgt waar je voor betaald.

daar heb je een punt, er zijn inderdaad weinig mensen die er verstand van hebben.

Daarbij komt nog is dat dit forum officieel niets met telfort te maken heeft. Dus de technische hulp die hier geboden word is niet door technisch personeel van Telfort zelf.
Greetzzz tr1p

WiND1
Het zou Telfort PR technisch sieren om helpdesk medewerkers mee te laten lezen en posten op dit forum. Ik weet dat dit beleid is bij UPC en dat mederwerkers van XS4ALL mee lezen en posten in nieuwsgroepen van Xs4all. Dat werkt zeer positief bij de gebruikers.

tr1p
Rene_WiND schreef:
Het zou Telfort PR technisch sieren om helpdesk medewerkers mee te laten lezen en posten op dit forum. Ik weet dat dit beleid is bij UPC en dat mederwerkers van XS4ALL mee lezen en posten in nieuwsgroepen van Xs4all. Dat werkt zeer positief bij de gebruikers.

Ik lees mee hans, is deze hint goed genoeg?
Greetzzz tr1p

tr1p
Aangezien dit geen officiele hulplijn is van telfort kan ik eigenlijk niet veel doen, Hans PM me je klantcode en ik kan je wel een advies geven.
Gewijzigd door tr1p op 20 februari 2009, 20:22
Greetzzz tr1p

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lage snelheid, Telfort vindt alles prima.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:56:24