obey-robots.txt
22 Juli 2018, 12:42
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

ip adres van telfort

jonagold
Hoi, ik heb een vraag over het ip van telfort.
Ik lees in diverse sites dat telfort een dynamisch ip adres heeft.
Nu weet ik het verschil wel tussen een vast en dynamisch ip adres, maar ik wil even zekerheid.
het is dus niet zo als bij Alice,kpn en telfort dat er een vast ip adres uit de modem komt en een ander wan ip adres word toegewezen.
is het zoals bij ziggo 1 ip adres?
Ik hoop dat het duidelijk is.
vr gr
jan

bcool
Je WAN ip wijst de server van Telfort je toe. Je LAN ip wijst de modem de pc toe. Dat komt omdat je modem ook een router is. Dit in verband met je voip telefonie wat ook onafhankelijk van je pc blijft werken. Wil je LAN hetzelfde als WAN dan moet je de modem in brigde zetten maar dan werkt je Voip telefonie niet meer. Trouwens.... je WAN ip is ook maar semi vast... Kan Telfort zo wijzigen als die dat nodig acht.

EdP
Het dynamische IP adres is bij Telfort behoorlijk statisch, d.w.z. je krijgt altijd hetzelfde dynamische adres totdat je het modem wijzigt van Routing naar Bridge of omgekeerd.

Behalve dat heb je ook de mogelijkheid een dynamisch IP adres aan een vaste hostname te koppelen bij dyndns.org. Nadat je een account maakt bij www.dyndns.org kun je dat instellen bij Advanced > Dynamic DNS.
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

jonagold
het is me maar ten dele duidelijk. Dit wist ik al.

ik heb nu kabel en mijn ip adres is 213.73.xxx.xx, zowel in mijn "status van mijn Lan verbinding", als ook by "wat is mijn ip adres"
en bij alice had ik 172.19.xx.xxx als mijn modem ip adres ,en mijn wan ip adres iets van 193.34.xxx.xx (Dus verschillend)
wat is het nu bij telfort zoals de kabel of als bij alice?
mijn bulletproof werkt niet met alice door de twee verschillende ip adresssen, en werkt wel bij ziggo (1 ip adres)
bedankt

bcool
Als je het al wist vroeg je het niet nog een keer. Het antwoord is al gegeven. In lekentaal.... De situatie bij Telfort is vergelijkbaar als die van Alice. Ik zou als ik jou was ff googlen op het onderwerp "routers" en "routering"

EdP
Kort en bondig: bij Telfort kun je zelf kiezen. Standaard staat het modem in Routing modem en heb je dus een intern en een extern IP adres. Zet je het modem in Bridge mode, dan heb je maar één (extern) IP adres, je pc hangt dan onbeschermd aan het internet (je hebt dan absoluut een goeie personal firewall nodig). Je FTP client kun je ook in Routing mode werkend krijgen als je portforwarding correct instelt.

EdP
@fartuun: dit heeft niets met de gestelde vraag te maken en ik begrijp je opmerking trouwens ook niet. Als je een vraag hebt, maak dan zelf even een Nieuw Onderwerp aan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ip adres van telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:50:42
| Tigetje13:46:42