obey-robots.txt
20 April 2018, 11:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Vraag over router

duamephisto
Had een kort vraagje over mijn sitecom router Wl-312.
Had inmiddels de how to gelezen maar stuit nu op 2 probleempjes.
Ten eerste kreeg ik het ip adres van de router niet verandert ben toen vast verder gegaan.
De dhcp server & firewall staan inmiddels uit echter als ik nat uitschakel doet mijn internet het niet meer.
Omdat de dhcp server nu uitstaat kom ik ook m'n router niet meer in.
Iemand enig idee waarom internet niet werkt als NAT uitstaat?

Begrijp ik het goed dat als me router als bridge staat & de Zyxel upnp aan heeft staan dat dit het beste is??

B.v.d.

Patirck

EdP
Nee als je modem als bridge is ingesteld, dan is hij transparant, dus dan heb je juist wel dhcp-server en NAT nodig in je Sitecom router en je moet 'm dan ook aansluiten via de WAN poort.
Voor deze situatie was die howto niet bedoeld (die is ook geschreven uitgaande van de standaard Telfort instellingen).

P.S. je kunt in situaties waarin je geen LAN IP adres krijgt weer verbinding krijgen door in je pc een Alternatief fixed IP adres te zetten.
Gewijzigd door EdP op 14 januari 2009, 00:26
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

duamephisto
EdP schreef:
Nee als je modem als bridge is ingesteld, dan is hij transparant, dus dan heb je juist wel dhcp-server en NAT nodig in je Sitecom router en je moet 'm dan ook aansluiten via de WAN poort.
Voor deze situatie was die howto niet bedoeld (die is ook geschreven uitgaande van de standaard Telfort instellingen).

P.S. je kunt in situaties waarin je geen LAN IP adres krijgt weer verbinding krijgen door in je pc een Alternatief fixed IP adres te zetten.

Ik heb me modem gewoon standaart staan heb alleen upnp aanstaan ( dus modem staat ook als router )
Heb me router ( sitecom ) als bridge ingesteld

EdP
Oh ok, dan begreep ik je verkeerd.
Met de handleiding erbij is mij niet helemaal duidelijk wat Sitecom nou precies bedoelt met AP, Station en Bridge mode.
In jouw geval zou ik het apparaat een Factory Reset geven (WPS knop 15 seconden ingedrukt houden) en dan het volgende in de router instellen:
  • LAN IP = 192.68.1.1, hierna moet de router opnieuw opstarten en moet je pc een dhcp renew doen (ipconfig /renew)
  • dhcp server: disabled
  • firewall: disabled

dan pas aansluiten op het modem via een LAN poort en opnieuw opstarten.

Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag over router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Niet mogelijk via website klacht in te dienen of vraag te stellen Algemeen 1 22 september 2013, 22:58
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:46:31
Steun ons
T-Mobile