obey-robots.txt
23 September 2018, 00:21
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

mIRC DCC

DiMTRX
Ik ben nou al heel de avond/nacht aan het kloten om de DCC van mIRC werkende te krijgen. Na onderhand 300 pagina's door te hebben gebladerd + een grondige zoektocht op google , om een heldere beschrijving te vinden voor het correct port forwarden van 3 poorten op de P-2602HW-D1A naar mijn LAN ip 192.168.1.100 te vinden kom ik toch maar hier om hulp vragen.

Het lukt mij wel om bestanden te ontvangen van anderen maar zodra ik een bestand stuur accepteert de andere persoon het maar dat ACK signaal komt niet meer bij mij terecht waardoor de bestandsoverdracht dus niet begint.

In de port fowarding sectie van het NAT gedeelte heb ik de 3 poorten 1024-1026 naar mijn lan ip geforward.

Active Service Name Start Port End Port Port Translation Start Port End Port Server IP Address Modify

3 mIRC DCC 1024 1026 0 0 192.168. 1.100

Waarna ik in de Firewall 2 regels heb aangemaakt.
1 LAN to WAN = Source ip 192.168. 1.100 met een customized rule : mIRC DCC TCP/UDP 1024 - 1026
2 WAN to LAN = Destination ip 192.168. 1.100 die ook weer gebruik maakt van diezelfde customized rule.

Is er iemand die mij kan zeggen wat ik nou precies fout doe en waarom het niet wil werken ?
Alvast bedankt
Gewijzigd door DiMTRX op 10 januari 2009, 02:31

Richard
Phoe dat is alweer een tijdje geleden maar je moet niet alleen die hoge poorten hebben werken om met DCC goed te kunnen werken is mijn ervaring.
Of 3 poorten genoeg zijn weet ik ook niet. Zelf gebruik ik er altijd 5 stuks.
Dus waarom niet 1025-1030 genomen?
Daarnaast ook de DCC server poort openen en dat is normaal gesproken poort 59, die zie ik er hier niet bij staan. Goede kans dat als je die ook forward dat het wel gaat werken.
En de "show get dialog" aanvinken etc. daar waar nodig.
Greetings, Richard.

feminem
beste is gewoon ff zoeken op portforwarding hier (als ik me niet vergis was die topic voor torrents), die is onwijs goed, 10 poorten open zetten, werkt het als een trein. Let wel dat je in je mIRC dezelfde poorten open zet. Ik heb er zelf totaal geen problemen mee, werkt hier prima Wink

Emunator
In het modem de volgende porten forwarden : 113, 59, 1500-1510

Daarna in mIRC op alt+o drukken, hier klik je onder connect op options.
In het rechtse kader op advanced klikken.
Dan bij "first" 1500 invullen en bij "last" 1510

Als het goed is zou het dan moeten werken.

113 is voor ident (hoeft niet altijd gefoward te worden)
59 is de default DCC port.
1500-1510 is voor je connecties. (eventueel is deze range te vergroten als je meerdere connecties tegelijk nodig zou hebben)

@Richard je had die port 59 inderdaad goed onthouden Grin
Gewijzigd door Emunator op 13 maart 2010, 23:39

Franzki
Even een zijdelingse opmerking...

De vraag is 14 maanden geleden gesteld... ik weet niet of de vraagsteller nog op een antwoord zit te wachten Pfft .
Gewijzigd door Franzki op 14 maart 2010, 01:01

Emunator
Oeps, niet opgelet, komt door de persoon boven mij dat ik dacht dat het een recent topic was. Grin

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'mIRC DCC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:50:13