obey-robots.txt
19 Juli 2018, 13:36
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Netwerk timout

teeke_r
Ik probeer op een site te komen van myyearbook.com
Nu krijg ik daarbij een netwerk timeout oftewel de server reageert niet. Nu heb ik contact gelegd met de klantenservice van Telfort, dat is mijn ISP.
Deze adviseerde mijn instellingen na te kijken, want het lag niet aan hun. Alle instellingen met behulp van mijn fabrikant gecontroleerd, waren goed. Ten einde raad maar de computer opnieuw ge´nstalleerd maar geen verandering. Met de laptop naar een kennis gegaan (andere ISP) en vanuit daar geprobeert, geen enkel probleem, binnen tien seconden de pagina op het scherm. Telfort opnieuw gebeld en modem gereset, geen verandering, verbinding getracet en blijkt er een routing probleem te zijn.
Hoe kan ik dit oplossen. Telfort wenst niet mee e werken, ik denk omdat ik een vertrekkende klant ben. Sterker nog, de klantenservicde verbreekt gewoon de verbinding terwijl ik het probleem uitleg. Ik heb ook een mailtje gestuurd naar de beheerder van de site maar nog geen antwoord ontvangen.
Iemand anders een soortgelijk probleem meegemaakt en wie kan mij helpen?

Sad Teeke_r

EdP
In deze moet ik Telfort gelijk geven. Niet alleen vanuit het Telfort netwerk is dit een niet-bestaand domein, ook vanuit een andere locatie. Een traceroute vanuit dnsstuff.com loopt ook dood. Er zit ergens onderweg een firewall die bepaald verkeer blokkeert. Is er iets heel bijzonders gaande op die site?

teeke_r
[Quote was niet nodig, het staat er recht boven]

Nee, er is niets verkeerd aan die site, als ik bijvoorbeeld inlog via Ziggo of het kpn netwerk is het gewoon bereikbaar. Het stoort mij mateloos dat Telfrot zo laconiek omgaat ziijn mijn klanten. Misschien hebben we wel gelijk, maar het is voor hun makkelijker dit probleem aan te kaarten bij de site die de storing veroorzaakt dan een simpele particulier en dat doen ze dus niet, alleen maar de telefoonverbinding verbreken.
Gewijzigd door EdP op 31 december 2008, 10:58

teeke_r
Hans68 schreef:
Ik heb het ook geprobeerd ,maar ik kom gewoon op de site , dus ik denk een probleempje aan jou kant.

Toch niet, als ik met mijn laptop naar een andere ISP ga, kom ik wel gewoon op de site. Dus ik denk dat het inderdaad aan een firewall ligt die miijn ip adres blokkeert. Maar hoe lossen we dat op?
Shock

mesa57
Toen ik nog bij Online zat kwam dit probleem ook wel eens vaker voor.
Het zit dan ergens mis in de routing naar die site.
Als ik een tracert doe dan krijg ik dit :

Bezig met het traceren van de route naar myyearbook.com [204.8.90.10]
via maximaal 30 hops:

1 2747 ms 99 ms 99 ms speedtouch.lan [192.168.1.254]
2 10 ms 8 ms 8 ms 195-xxx-xxx-xxxx.ip.telfort.nl [195.xxx.xxx.xxx]

3 8 ms 8 ms 9 ms 172.26.43.49
4 9 ms 9 ms 9 ms 172.26.44.6
5 9 ms 9 ms 8 ms 195-xxx-x-xxx.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
6 9 ms 9 ms * vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.
241.4.186]
7 9 ms 9 ms 9 ms ams-ix.he.net [195.69.145.150]
8 43 ms 17 ms 17 ms 10gigabitethernet1-4.core1.lon1.he.net [72.52.92
.81]
9 91 ms 90 ms 91 ms 10gigabitethernet2-3.core1.nyc4.he.net [72.52.92
.77]
10 91 ms 90 ms 90 ms lis-fvmetro.gw.lightning.net [216.66.0.222]
11 * * * Time-out bij opdracht.
12 * * * Time-out bij opdracht.

Ik durf te wedden dat hans98 een andere tracert krijgt,
Dit is m.i. alleen via telfort op te lossen.
Gewijzigd door mesa57 op 31 december 2008, 10:51

EdP
Nogmaals, het is een probleem bij niet enkel maar 1 provider. Als zelfs dnsstuff.com er al niet uitkomt dan weet ik het ook niet meer. Je kunt misschien het beste contact opnemen met de webmaster of beheerder van die site. Hun DNS is niet goed opgezet lijkt mij. Het is niet het probleem van Telfort, Online, KPN of noem maar op.

teeke_r
Maar waarom kan ik dan wel bij andere providers op de site? Gaan die via een andere route ofzo?

mesa57
Die gaan inderdaad via een andere route.
Ik blijf erbij dat het niet aan hun site ligt.

teeke_r
Helaas, telfort beweert dat ze er niets aan kunnen doen, en dan gooien ze weer de hoorn op de haak. Wat een boeren zijn dat toch!!!

Ik ben blij als mijn abonnement in april afloopt. Helaas kan ik er niet eerder onderuit.

Blijf ik dus met het probleem zitten. De webmaster van myyearbook.com reageert niet zo snel, want het is daar natuurlijk met deze dagen heel druk.

Sad Shock

EdP
De oorzaak staat erbij.

EdP voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Netwerk timout', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
interactieve tv + netwerk op de TV Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 25 september 2013, 22:23
LG Netwerk Storage installatie WiFi 2 25 januari 2012, 22:26
Verbetering draadloze lokaal netwerk Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 13 december 2011, 15:21
draadloos netwerk met Zytel Algemeen 5 05 september 2011, 22:35
Storing in netwerk Deziweb daardoor laad problemen Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 14 maart 2011, 18:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly20:04:21