obey-robots.txt
16 November 2018, 12:32
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen van de Hardware kun je hier stellen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Ligt dit aan mn modem??

seninha
Ik maak thuis gewoon gebruik van de meegeleverd Zyxel 2602 modem.

Downloaden gaat gewoon goed, heb gister nog een test bestand vanuit Telfort gedownload en deze kwam binnen met 1,95MB/s
Dat zit dus wel goed.

Probleem ligt ergens anders,namelijk:

-Tijdens het online spelen van Call Of Duty krijg ik om de haverklap de melding dat ik DISCONNECTED ben.
-Als ik online aan het racen ben met Rfactor,dan verdwijnen opeens alle tegenstanders uit beeld.
Gister nog reed ik nog voor een maat van,welke ik op dat moment via Skype contact mee had, en die gaf me opeens een tik waardoor ik spinde.Toen ik vroeg waarom hij dat deed kreeg ik te horen dat ik OPEENS VERDWENEN was :?
en als laatste:

-Als wij bellen via Telfort dan gebeurt het steeds dat na een paar seconden we niet meer te horen zijn om daarna weer wel.
Ik word vaak vanuit thuis gebeld door mn vrouw en dat is het zo dat ze dan wegvalt,om dan weer terug te komen.

-Ook krijgen we vaak te horen dat er iemand ons gebeld heeft, en wij niet opnamen.Terwijl we wel degelijk thuis zijn.
Dat kan alleen betekenen dat we dus niet bereikbaar zijn.

Ik heb al naar de instellingen gekeken in de modem maar kan niets raars vinden.Heb ook even naar de Log files gekeken,vooral nadat ik dus een DISCONNECT kreeg in call of Duty maar wederom niets te zien.

Nu vraag ik me dus af of dit probleem veroorzaakt kan worden door de modem? Deze heeft de laatste firmware (versie: V3.40(AJZ.2) )

En zou dit weg zijn als ik bv een Drytek neem (moet wel WLAN hebben )

EdP
Waarschijnlijk traint je modem nu iets te snel in (1,95MB/s, daar zouden velen dik jaloers op zijn).
Wat ik zou doen als ik jou was: niet Telfort vragen je snelheid te verlagen, maar zelf doen. Als Telfort het namelijk voor je doet, krijg je het moeilijk weer veranderd, terwijl als je het zelf doet, je ten alle tijde een andere limiet kunt instellen.

Dit is wat ik zou doen: kijk in de Status pagina van het modem wat de huidige downstream snelheid is, bijv. 19000kbps. Dit kun je in stapjes lager zetten op de volgende manier. Log nu via telnet in (telnet 192.168.1.154) en voer bijv. het volgende commando in:
wan adsl driver dnmaxbits 18
Mocht je er via telnet niet in komen, maak dan een firewall rule aan voor port 23 of schakel tijdelijk de firewall uit.
Dat getal van 18 slaat op het aantal Mbit/s, je kunt net zover omlaag totdat de lijn stabiel blijft.

seninha
Als ik naar mn Up kijk dan zie ik staan: 19663 kbps

Ik zal proberen om deze omlaag te gooien,allen om te kijken of het DISCONNECT probleem weg is.
Maar blijft natuurlijk vaag dat ik mn verbinding omlaar moet gooien omdat een modem dit niet aan kan.Frown

Volgende is, wordt hiermee het telefoon probleem ook mee opgelost?

EdP
Nee, het is niet dat je modem het niet aankan, het modem is iets te optimistisch over je lijn. Door 'm in toom te houden kan het beter worden.

Uiteraard gaat bellen over een instabiele lijn niet goed. Je zult zien dat wanneer je lijn stabiel is, bellen ook beter gaat, behalve natuurlijk wanneer er een storing in Telfort's apparatuur gaande is zoals nu.

seninha
Ik heb net ff geprobeerd om te telnettten naar mn modem maar krijg de volgende melding:

telnet: connect to address 192.168.1.254: Connection refused
telnet: Unable to connect to remote host

Dit terwijl firewall uitstaat.

UPDATE: toch gelukt, moets Telnet aanzetten in de modem.

krijg nu wel de volgende melding:

Usage: wan adsl driver dnmaxbits [0~15]

Betekend dit dat ik maximaal 15 kan opvoeren??
Gewijzigd door seninha op 29 december 2008, 14:37

EdP
In dat geval, lees dit (en onthoud die site).

seninha
Ik heb hier een Mac Smile

Ben er nu in, krijg alleen een vage melding. Zie maar UPDATE hierboven

EdP
Oeps, je hebt gelijk, mijn fout. Probeer 15 maar.

seninha
Dat betekend dus dat ik maximaal 15MB/s kan halen of zie ik het fout?

EdP
Lijkt me wel, ik kan het niet voor je proberen, want ik haal "maar" 10Mbit.
Overigens lijkt me dat wel iets wat in een volgende firmware zou mogen worden aangepast, het klinkt niet direct logisch om een modem dat 24Mbit aankan optioneel te laten beperken tot 15Mbit.
Gewijzigd door EdP op 29 december 2008, 15:17

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ligt dit aan mn modem??', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden