obey-robots.txt
24 September 2018, 14:06
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Gamehosting via Zyxel

GuessWho
Ik heb een probleem met het instellen van de ZYXEL P-2602HW-D1A_3.40 modem/router.
Voorheen had ik @home met het standaard modem waaraan ik een BELKIN High speed Mode Wireless G Router had gekoppeld.
Nu host ik hier thuis een spelserver en alles werkte prima met het oude modem en router.
Nu heb ik in de ZYXEL modem/router de zelfde poortrn open gezet als dat er in de BELKIN open stonden.
Het enige verschil is dat het portforwarding iest anders in elkaar zit, bij de BELKIN hoefde ik alleen de poort te openen en te forwarden en hier tevens UDP of TCP aan te geven.
Bij de ZYXEL kan ik de poorten gewoon forwarden maar UDP of TCP moet ik bij de firewall rules aangeven.
Nu ben ik zover dat speler wel kunnen inloggen via de pinger ( een programma dat zoekt naar online servers ) maar niet via de officiele weg via NOVAWORLD.
De server is wel zichtbaar op onze site.
Ik weet dus niet of ik nog iets speciaals moet doen met de poorten of firewall regels.

Het gaat om de volgende poorten

17479 UDP
31000 TCP
17470 TCP

MVG

GuessWho

EdP
Als je wilt kunnen bellen met Telfort dan moet je of andere poorten kiezen voor die server, of je moet de RTP instellingen in het SIP gedeelte aanpassen.

Verder werkt portforwarding gewoon, mits goed ingesteld natuurlijk. Zie evt. www.portforward.com. Als de firewall aan is, dan moet je ook 3 Permit WAN>LAN rules aanmaken in de firewall.

GuessWho
Ik heb de betreffende porten al in de firewall toestemming gegeven, maar dit werkt niet of ik doe er nog iets fout.

MVG

GuessWho voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

EdP
Naar welk IP adres zijn de poorten geforward?
Hoewel er staat 192.168.2.33 (weet je dit zeker?), staat er ook Any, dus niet overdreven logisch, maar zou denk ik moeten werken evengoed.

Nou heb ik geen idee wat NOVAWORLD is of hoe het werkt, kan het zijn dat het even duurt (bijv. een dag?) voordat ze hun informatie hebben bijgewerkt? Of misschien moet je zelf iets met een aanmelding doen?

Richard
Als je wilt kunnen bellen met Telfort dan moet je of andere poorten kiezen voor die server, of je moet de RTP instellingen in het SIP gedeelte aanpassen.

HuH? Ik dacht dat Sip op 5060 werkte en verder niets.

Overigens kan ik hier misschien wel helpen, want Novaworld is voor Delta Force games, die host ik zelf ook wel eens.

Voor Xtreme is heb je maar 2 poorten nodig.
Dat is poort 32768 en poort 49152, normaliter alleen udp maar ik heb ze ook zowel tcp alsook udp open staan.

Voor BHD heb je andere nodig inderdaad.
Maar volgens mij is je portforward fout ingesteld inderdaad.

Bij Destination moet je geen Any gebruiken. En EDP heeft het goed gezien, 192.168.2.33 lijkt mij ook sterk.
Geef anders je pc waar je BHD op draait een vast ip adres buiten de dhcp range van de Zyxel, maar wel binnen dezelfde ip range, bijv. 192.168.1.70, ik noem maar iets.
En daar moet dan die forward naar toe.
Want ik neem aan dat je Zyxel ook nog steeds 192.168.1.254 als ip heeft of heb je dat zelf gewijzigd naar een 192.168.2.x ip adres?

@EDP: Informatie op Novaworld omtrent servers wordt bijna realtime bijgewerkt, je hoeft alleen even refresh te geven in de lijst met servers om te zien of je toegevoegd bent.

Greetings, Richard.

EdP
Kijk maar 's bij Advanced in de SIP instellingen. Standaard staat daar 16384 t/m 32767. Die poorten moet je dus niet gebruiken, of je moet de RTP poorten een andere range geven, bijv. 32768 t/m 49151, dan kun je wel de poorten onder de 32768 gebruiken.

GuessWho
Ik heb het Ip van de Zyxel inderdaad veranderd naar 192.168.2.1 en de portforward gaat naar de juiste pc.
Het spel is ook meteen te zien in de pinger en in de serverlist van Novaworld, alleen krijgen spelers die via Novaworld willen inloggen de melding "unable to connect to your selected nova game".
Spelers die via de pinger inloggen hebben geen problemen om op de server te komen.

MVG

GuessWho

EdP
Kun je dan ook even de Advanced SIP pagina laten zien en de NAT pagina's?

GuessWho
De SIP poorten heb ik inmiddels veranderd.

Hier volgt Nat pagina 1

MVG

GuessWHo

GuessWho
Nat pagina 2

MVG

GuessWho

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Gamehosting via Zyxel', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:47:26