obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:07
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

wie kan mij helpen met config. Budgetphone in Fritzbox 7170..?

hondengek
Na het debakel met Optibel (zoals laatst gemeld echt beneden NAP) heb ik nu mijn heil gezocht bij Budgetphone.
Eerste indrukken zijn positief maar laten we vooral de dag niet prijzen voordat het avond in Voip-land is.....
Het zaakje (voorlopig prepaid want wil eerst kat uit de boom kijken) werkt eigenlijk onberispelijk met dienverstande dat bij een binnenkomend gesprek de telefoon overgaat als zou er sprake zijn van een doorgeschakeld nummer.
Dit korte signaal gaat dan vervolgens over in het reguliere.

Mijn conclusie over het doorgeschakelde gesprek wordt in zoverre bevestigd dat wanneer ik het BEWUSTE gesprek niet aanneem het telefoondisplay aangeeft dat er TWEE ONBEANTWOORDE oproepen geweest zouden zijn.

Op zich geen wereldprobleem natuurlijk maar toch zou ik graag de puntjes op de i willen zetten.
Heeft iemand van jullie misschien de 7170 (of eventueel 7270) i.c.m. met Budgetphone?
En zo ja zouden we dan d.m.v. een paar screenshots elkaars instellingen kunnen vergelijken?
Ik heb namelijk het donkerbruine vermoeden dat de crux ergens bij de "extensions" zit.

Moet dan openlijk via dit forum of via een p.m?

Alvast bedankt voor je(jullie) reactie(s)

SimOnly
Dat mag openlijk via dit forum, dan hebben andere mensen in vergelijkbare situaties er ook wat aan.

Misschien handig om dat ook te posten op http://www.voip-b..., dat moet 'het' voip platform worden!
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hondengek
Enigszins aangeslagen na een doowaakte nacht (Derrick-marathon op het ZDF!) zou ik hier nog even kwijt willen dat ik de oorzaak na veel vallen en opstaan uiteindelijk zelf gevonden heb.
Tussen de vele instelmogelijkheden die de Fritz 7170 kent is als laatste ook de optie"Regional Option".
Deze functie houdt in dat het modem aangepast zou worden aan de specifieke netwerkomgeving van het VASTE NET.

Hoewel ik al jaren geen vaste aansluiting meer heb, bood deze selectie dan toch de oplossing.
Een binnenkomend gesprek heeft vanaf het begin een normaal signaal (niet eerst één als zou het doorgeschakeld zijn) en bij het niet beantwoorden ervan geeft het telefoondisplay coorect aan dat er 1 gemist gesprek geweest zou zijn.

Als ik nu ook nog een oplossing zou weten te vinden voor een hinderlijke echo bij een uitgaand gesprek naar een nummer op het vaste net n de stad Groningen dan zou ik m'n geluk niet op kunnen.
Omgekeerd vanaf dit nummer naar mij is de gesprekskwaliteit prima de luxe.
Gek genoeg ervoer ik, al mijn kritiek t.a.v. falende uptime ten spijt,met Optibel geen hinder bij dit nummer, zowel uitgaand als binnenkomend prima.

Heeft iemand onder jullie nog een tip?
Helaas biedt de Frits geen mogelijkheid de Codecs voor in- en uitgaand afzonderlijk in stellen.
De 7170 biedt slechts drie smaken: automatische selectie, vaste lijn-kwaliteit of zonder compressie; echo blijft desondanks.

n.b.: mijn dank gaat uit naar spontaan aangeboden hulp van Jan Groen; geen gebruik van hoeven te maken maar misschien een volgende keer?

wortelstok
Mijn ervaring (ik heb zelf een Fritz!box 7050) is dat echo op de lijn niets met Codecs en andere instellingen in je Fritz te maken heeft. Ik zou het volgende doen:
  1. Zorg dat je verbinding optimaal is: maximaal 30 cm van je ISRA naar je Fritz, of een CAT5 kabel gebruiken. (ik neem aan dat je geen splitter meer gebruikt, en dat Fritz ook je modem is).
  2. Wissel eens van telefoon en kijk wat het effect is. Echo kan aan jouw kant veroorzaakt worden door resonantie in de telefoon, of aan de andere kant.
  3. Vraag Budgetphone of je overgezet kunt worden op hun Betaserver, deze heeft vaak aanzienlijk minder last van echo (even een mailtje sturen en het is gepiept).
  4. Neem eens een gratis account of Voipbuster of Voipcheap en kijk of de problemen hier ook spelen.

hondengek
Prima suggestie, Wortelstok!
Heb een account (zonder nummer) bij Voipbuster aangemaakt en het tientje gedoneerd.
Zeer verrassend: het nummer waarbij ik met Budgetphone veel hinder ondervond is wanneer gekozen met V. jitter- en echovrij!!!!

De enige vraag die nu nog overblijft is hoe de nummerherkenning voor uitgaand verkeer werkend te krijgen. Lukt me namelijk niet (afgaande op gevonden info van de Fritzshop heb ik voor de sip-registratie een min of meer willekeurig telefoonnummer gebruikt die de succesvolle registratie niet in de weg stond.

Binnenkomende gesprekken via Budgetphone worden overigens wel keurig getoond.
Heeft iemand de verlossende tip om mijn zondag te vervolmaken?

Bedankt!
Gewijzigd door hondengek op 21 december 2008, 21:59

jan groen
Eerst je nummer laten verifieren door Voipbuster en dan het nummer in de Fritz zetten (Extensions). Werkt prima!

hondengek
Waarschijnlijk zie iets cruciaals over het hoofd maar bij mijwerkt het niet.

Mijn huidige configuratie: telefoon x=budgetphone=geristreerd.
telefoon y (FICTIEF NUMMER)=Voipbuster=geregistreerd.

Doel: binnenkomende gesprekken op budgetphone en uitgaande via voipbuster

Fritzbox dusdanig geconfigureerd dat bij uitbellen altijd telefoonaccount y=Voipbuster gehanteerd te worden.

Mooi, werkt allemaal prachtig zij het dat bij de uitgaande gesprekken geen nummerinfo wordt meegezonden.
(mijn telefoonnummer x -budgetphone) heb ik overigens als caller id aan Voipbuster-account toegevoegd en is geverifieerd)

Volgens mij is nummerweergave hier niet mogelijk omdat Voipbuster immers geen telefoonnummer uitgegeven heeft.
Voor de registratie werd dan ook, zoals reeds vermeld, een fictief nummer opgegeven en dit fictieve nummer gebruikt de Fritz als basis om met Voipb. uit te bellen.

Meerdere leden op ons forum beweren echter dat nummerinfo toch mogelijk zou -moeten- zijn.
Mocht dit i.d.d. het geval zijn, wil iemand dan zo vriendelijk zijn mij dit even in Jip en Janneke-taal uit te leggen?

Dank jullie wel!

hondengek
Nou, één telefoongesprek en wat gefrummel in de Fritz verder, werkt de nummerweergave bij uitgaand telefoonverkeer via Voipbuster wel degelijk!
Dat alles dankzij Jan Groen; bij dezen nogmaals bedankt!!!!!

Voor eventuele gegadigden schrijf ik graag een draaiboekje hoe te handelen.

Fijne Kerst!
roy

Richard
Voor eventuele gegadigden schrijf ik graag een draaiboekje hoe te handelen.

Nou ik denk dat er zeker nu of in de toekomst wel gegadigdenz ullen zijn, dus als je zoiets wilt schrijven voor op het forum dan zou dat heel fijn zijn.Smile
Greetings, Richard.

hondengek
Natuurlijk, Richard!
Sta nu op het punt weg te gaan voor "kerstbestemming".
Na thuiskomst a.s. zaterdag of zondag schrijf ik een korte howto, verluchtigd met enkele screenshots.
Voor alle duidelijkheid zij benadrukt dat het niet mijn bedoeling is met de eer van anderen (die de aanzet tot deze configuratie gaven) te gaan strijken!

Ik wens jullie allen een vredige Kerst!

roy

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wie kan mij helpen met config. Budgetphone in Fritzbox 7170..?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan ik Fritzbox 7360 bij Telfort gebruiken? Telfort met eigen modem/router 12 24 juni 2016, 10:32
alternatieven voor fritzbox Telfort met eigen modem/router 2 03 maart 2016, 18:50
wegvallende VOIPin verbinding FB 7170 achter Zyxel P2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 6 31 januari 2013, 23:41
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:32:02
Steun ons