obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 07:45
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

poorten openen

benatang01
Ik heb een Zyxel Telfort modem type 2602R-D1A en een sitecom wireless router wl-122
Nu wil ik poorten openen, moet ik deze openen bij de telfort modem of bij de sitecom.
Ik weet niet hoe ik ze moet openen, wie kan mij helpen met eventuele print screens

benatang01

mesa57
Hangt er vanaf of de sitecom aan de wan of de lan poort van de zyxel hangt.
Als hij aan de LAN poort hangt hoef je alleen in de zyxel de poort te openen. Hangt hij aan de WAN poort dan moet het in beide routers. Bij de WAN methode hebben beide routers ook een ip adres in een andere subnet.

EdP
Dat laaste is wel te hopen, Mesa Wink

benatang01
Onderstaande heb ik uitgevoerd.

Met de Sitecom is het precies als met alle andere routers die je erop wilt aansluiten. Hoewel het Telfort modem tevens router is, zal ik voor het gemak je Sitecom "router" noemen. Uitgaande van de standaard instellingen van het modem is de naar mijn mening eenvoudigste oplossing:

Sluit eerst alleen een pc via een LAN port aan op de router en log in op de router
Geef de router een vast IP adres 192.168.1.1
Zet in de router de dhcp-server functie uit
Zet in de router de NAT- of Routing functie uit
Zet in de router de firewall functie uit
Sluit de router via een LAN port aan op het modem

Dit werkt perfect,nu wil ik Azureus port forwarden.
En nu had ik willen weten bij zyxel of sitecom en hoe.

groet benatang

EdP
OK, dan heb je de Sitecom nu dus als switch ingesteld, dat betekent dat je port forwarding in de ZyXEL dient in te stellen.

De ZyXEL is standaard ingesteld als VoIP modem en houdt daarbij poorten 16384 t/m 32767 voor zichzelf. Zorg er dus voor dat de Azureus poort hoger is dan 32767 of lager dan 16384. Ook dien je die zelfde poort door de firewall toe te staan. Het kan nodig zijn om tevens port 6881 te forwarden en door te laten.

Let wel: de pc waar Azureus op gaat draaien moet een vast IP adres hebben, dus statisch of een gereserveerd DHCP adres.

P.S. op www.portforward.com kun je een heel eind op weg geholpen worden.
Gewijzigd door EdP op 20 december 2008, 11:48

benatang01
hallo'

Ik heb de onderstaande stappen allemaal opgevolgd, zo goed als ik begrepen heb.
Het lukt nog allemaal niet om de poorten te forwarden. ik weet nu niet wat ik verkeerd doe.
Is er geen mogelijkheid op printscreents te laten zien hoe het moet.

Met de Sitecom is het precies als met alle andere routers die je erop wilt aansluiten. Hoewel het Telfort modem tevens router is, zal ik voor het gemak je Sitecom "router" noemen. Uitgaande van de standaard instellingen van het modem is de naar mijn mening eenvoudigste oplossing:

Sluit eerst alleen een pc via een LAN port aan op de router en log in op de router
Geef de router een vast IP adres 192.168.1.1
Zet in de router de dhcp-server functie uit
Zet in de router de NAT- of Routing functie uit
Zet in de router de firewall functie uit
Sluit de router via een LAN port aan op het modem

OK, dan heb je de Sitecom nu dus als switch ingesteld, dat betekent dat je port forwarding in de ZyXEL dient in te stellen.

De ZyXEL is standaard ingesteld als VoIP modem en houdt daarbij poorten 16384 t/m 32767 voor zichzelf. Zorg er dus voor dat de Azureus poort hoger is dan 32767 of lager dan 16384. Ook dien je die zelfde poort door de firewall toe te staan. Het kan nodig zijn om tevens port 6881 te forwarden en door te laten.

Let wel: de pc waar Azureus op gaat draaien moet een vast IP adres hebben, dus statisch of een gereserveerd DHCP adres.

Gewijzigd door EdP op 20 december 2008, 11:49

EdP
Nou vooruit dan maar.

dhcp1

nat1

nat2

nat2

fw2

Nogmaals, op portforward.com staat voor elke router en elk programma uitgelegd hoe je dit doet.
Directe link: http://www.portfo...zureus.htm. In hun uitleg wordt uitgegaan van een disabled firewall, ik heb een enabled firewall configuratie neergezet.
Gewijzigd door EdP op 20 december 2008, 12:14

mesa57
Een andere manier is uPnP in de Zyxel en Azereus aan te zetten. Dan gaat alles vanzelf.

EdP
Mmmm dat heeft toch ook niet echt mijn voorkeur.

mesa57
Sinds de security update in 2001 zitten er geen lekken meer in uPnP en kan het protocol echt wel vertrouwd worden. Op een of andere manier gewoon een slechte naam gekregen. Het brengt wel veel voordelen voor een gebruiker die niet zoveel van port mapping weet.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'poorten openen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Xbox 360 poort openen Hardware instellingen 5 22 juli 2014, 14:13
Trage verbindingen op poorten anders dan 80 Snelheid 2 24 juli 2012, 22:50
Website Linkwitzlab.com niet te openen. Storing 20 24 april 2010, 14:55
[TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen! Helpdesk 3 11 februari 2010, 19:09
portforwarding en/of upnp zorgen niet voor open poorten Eigen netwerk achter het Telfort modem 27 25 januari 2010, 20:55
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly08:11:17