obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
DSL verbinding en internet vallen steeds uit!
Puma
Compuserve/Telfort/Tiscali/12Move

Allemaal één pot nat! (Zelfde netwerk namelijk)

Zyxel modem traint te hoog in op bepaalde afstanden! Hierdoor heb je standaard een niet al te stabiele lijn!

Je kunt handmatig de waardes aanpassen, maar het gevolg is dat je minder snel kunt downloaden maar wel een stabiele lijn hebt.
Gewijzigd door Puma op 10 maart 2008, 01:38

ZyberT
Compuserve heeft mij al lager gezet kwa snelheid(van 8 naar 6Mbps). Maar de eerste weken was mijn snelheid hoog en was alles prima en het is echt niet zo dat als ik hard download/upload het internet uitvalt. Het gebeurd ook als de computer niet aanstaat. En dat verklaart nog steeds niet waarom het alleen tijdens de spits op internet gebeurt. 's nachts valt het namelijk helemaal niet uit en dan laat ik 'm weleens voluit downloaden. Ik wil mijn oude snelheid weer terug want het helpt niks dat ik lager ben ingetraind. Hoe kan je zorgen dat ie weer hoger intraind? Denk weer even compuserve bellen?
Gewijzigd door ZyberT op 10 maart 2008, 12:56

PJWLignon

Puma schreef:
Compuserve/Telfort/Tiscali/12Move

Allemaal één pot nat! (Zelfde netwerk namelijk)

Zyxel modem traint te hoog in op bepaalde afstanden! Hierdoor heb je standaard een niet al te stabiele lijn!

Je kunt handmatig de waardes aanpassen, maar het gevolg is dat je minder snel kunt downloaden maar wel een stabiele lijn hebt.

Puma,

Kun je uitleggen wat je dan waar het beste kunt instellen?
Een stabiele lijn is ook wat waard.

ZyberT
Ik heb nu de speedtouch 780 aangesloten. Vooralsnog niks uitgevallenSmile. Ook zit me vriendin nu een tijd te bellen met voipbuster en ben ik tegelijkertijd een filmpje via bittorrent aan het downloaden. En dat terwijl het nu spits is op internet. Mijn conclusie is voor nu dat de Zyxel dus de boosdoener is. Maar ik wil het eerst even een aantal dagen aanzien of het toch niet aan de provider ligt. Ik ben ook benieuwd naar hoe je instelt bij welke snelheid de modem intraint want die is nu hetzelfde als met mijn Zyxel. Ik denk dat ik mijn isp compuserve moet bellen om te vragen het weer hoger te zetten zoals in het begin:9Mbps down/1,1Mbps Up ipv de 6Mpbs/860kbps wat ik nu heb.. Ik betaal voor 8 down en 1 up.
Maar liever zou ik het zelf willen instellen.
Gewijzigd door ZyberT op 10 maart 2008, 20:02

mouragio

SimonV schreef:
Hans: jouw waarden voor
- noise margin upstream 5 dB
- noise margin downstream 4 dB
zijn ronduit slecht.
ZyXEL NL Support en andere websites melden dat alles beneden de 6 dB problematisch wordt en aanleiding geeft tot het feit dat het modem zich op slechte noise margin waardes telkens zich opnieuw gaat inregelen (zogenaamde retrains).
Dit heeft te maken met een combinatie lijnsnelheid, KPN bekabeling in de straat naar de wijkcentrale en bekabeling vanaf het KPN ISRA punt (waar de KPN telefoonkabel jou huis binnen komt) naar het modem (dit moet liefst niet te lang zijn, liever 2 - 3m dan 10-15 m).
Bij de problemen die jij hebt, waarbij het modem automatisch constateert aan de noise margins, dat de hoge lijnsnelheid niet te handhaven valt en wil gaan 'retrainen', kun je beter handmatig de lijnsnelheid lager zetten voor een betere kwaliteit op deze lagere snelheden.
Dit kan helaas niet via het modem grafisch interface (GUI), maar moet via Telnet.

Opmerking: ADSL-lite abonnementen van ca 2.5-4 Mbits/s zullen deze problemen minder snel hebben dan Telfort, dat tot 20 MBits/s gaat, vandaar dat meer Telfort gebruikers tegen dit probleem zullen aanlopen (afhankelijk ook van kwaliteit bekabeling, etc)

Je kunt het zelf proberen, of iemand zoeken die hier handig in is,
stappen ongeveer (ik heb Windows XP Engels):
1. Start/Accessories/Command Prompt
dit geeft het oudere DOS-achtige commando interface (DOS-box) in een 'zwart' scherm
2. telnet 192.168.1.254 (is het IP-adres van het ZyXEL modem)
(dit adres moet wel te bereiken zijn, zet bijv. je software Firewall uit)
Zie voor Telnet gebruik:
http://www.zyxelsupport.nl/z008.html
Let erop dat in het Telfort modem standaard de toegang via Telnet 'dicht' staat. Bovenstaande link omschrijft hoe je dit open zet.
3. Inloggen op het modem
4. Op de commando prompt intikken
wan adsl driver upmaxbits
De loopt van 0 tot 15. Begin een bij 10 en verhoog of verlaag dit in stappen, net zolang tot je een noise margin upstream van 7-8 dB hebt (ruim boven de 6 dB )
Dit meet je op dezelfde manier via de GUI, zoals je op dit forum gepost hebt.
5. Herhaal dit voor het stabiliseren van de downstream snelheid via
wan adsl driver dnmaxbits
totdat je noise margin downstream hebt van 7-8 dB

Is eerlijk handwerk Smile, maar zou moeten lukken zoals een andere gebruiker al gemeld heeft. Ik zelf zit tot 1/2/2008 nog op XS4ALL en migreer dan pas. Zag de problematiek van 'klapperende ADSL lijnen' en heb een goede en stabiele ADSL verbinding nodig voor VPN naar mijn werk, vandaar mijn research.
Succes!

Hoi

Ik weet niet of het normaal is; maar ik ben even aan het rommelen gegaan via Telnet met de waardes. Nu blijft mijn noise margin upstream op 7 db hangen (nog niet aangeraakt) en mijn noise margin downstream blijft veranderen... op welke waarde ik ook de wan adsl driver dnmaxbits zet; op het moment als het modem intraint, is de noise margin downstream bij elke klik op "DSL line status" anders... varieert van 7db tot 2db... en het modem traint niet opnieuw in.

is dat normaal??

thanxx.
Gewijzigd door mouragio op 25 maart 2008, 20:52

Richard

Is dat zo??? Mijn ervaring met de Zyxel is dat deze de intrainwaarde aanpast.
Zo staat er 17.384 en een paar uur later kan het ook weer 17.700 zijn, zonder dat we aan het telefoneren zijn of zijn geweest.
Dat wekt toch bij mij de indruk dat de Zyxel zijn waarde aanpast aan de kwaliteit van de lijn of in elk geval de mogelijkheid hiervan.

Dit in tegenstelling tot de Livebox die op een waarde intraint en dan verder daarop blijft staan totdat ie uitvalt en gaat fluctueren als de waarde te hoog blijkt te zijn.
Waarbij gezegd mag worden dat de Livebox meestal iets lager in traint op een meer stabiele waarde.

Maar dat de Zyxel zich zelf aanpast vond ik toch wel mooi. Doet alleen mijn Zyxel dat dan of alleen bepaalde firmware ofzo?

mouragio
Zo ik heb het opgelost. Al was het wel een dure oplossing. Gisteren was ik het zo zat dat ik een Draytek Vigor 2800VGI heb gekocht. Na aansluiten geen enkele uitval meer gehad (buiten geplande uitval)

De Draytek traint iets lager in; tegen de 9mbit tegen 10 mbit met de zyxel, ... maar daarentegen is een stabiele lijn heel wat waard!! plus de 2800VGI heeft een paar leuke extra's.

aanrader dus; en (mijn) conclusie dat het probleem van de vele retrains aan de Zyxel modem ligt.....
Gewijzigd door mouragio op 27 maart 2008, 11:54

EdP
Vermeld even merk en type "switch", het zou best wel eens een router kunnen zijn en die moet je instellen om met het Telfort modem te kunnen werken.

data-full-width-responsive="true">
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL verbinding en internet vallen steeds uit!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi : 13 19 jun 2017
VPN verbinding Hardware instellingen : 18 13 jan 2017
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi : 2 03 mrt 2016
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing : 2 29 feb 2016
internet snelheid Snelheid : 5 26 aug 2015
Advertentie
data-full-width-responsive="true">