obey-robots.txt
19 September 2017, 21:00
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

DSL verbinding en internet vallen steeds uit!

Hans
Hallo,

Ik heb sinds kort internet van Telfort met een Zyxel multi PC modem erbij, type P-2602H-D1A.
Na wat probleempjes met inloggen en mail die werd geweigerd op mijn adres, liep het allemaal goed.

Maar ineens viel steeds de verbinding uit.
DSL en internet lampje gaan uit. DSL gaat weer knipperen, dan branden en daarna brandt het internetlampje ook weer.
Durf ik op pagina vernieuwen te drukken, of een nieuwe site te openen, gaan ze allebei weer uit! Overigens gebeurt het ook vaak zonder dat ik iets doe.
Wat bijzonder is, is dat dit bij Hetnet nooit gebeurde, en aan de bekabeling is niets veranderd.
Ook het feit dat het 's avonds laat nooit gebeurd is bijzonder.
Maar 's middags of in de vroege avond tot pakweg 22.00 uur,
is internetten of mailen echt niet leuk
Je zit te kijken op je modem of beide lampjes even stabiel zijn, en dan klik je gauw de gewenste actie aan, hopend dat het niet meteen uitvalt, wat trouwens vaak wel gebeurd!

Ik heb hierover gemaild en als reactie krijg ik dat het meestal de afstand naar het is/ra punt is, of een slechte bekabeling.

Logischerwijs lijken deze antwoorden mij niet juist.
Als de afstand of de bekabeling slecht zou zijn, dan gold dat ook voor mijn vorige verbinding met een SpeedTouch 546 bij Hetnet.

Bovendien zit ik nu al 2 uur op internet zonder probleem, maar wel laat 's nachts.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?
Ik ben er erg benieuwd naar!

Alvast bedankt, Hans

PS Ik ben niet zo'n techneut met PC's, dus graag in begrijpelijke taal!

Nog even twee toevoegingen: Ik heb het geprobeerd met en zonder antivirus en firewall, maar dat maakte niets uit!
Overigens gebruik ik ook nog steeds dezelfde laptop, met dezelfde instellingen als bij Hetnet, dus daar kan het ook niet aan liggen.

Verder viel me vanmiddag op, als ik mail wilde ophalen, dat ik ineens een inlogscherm kreeg, en mijn code werd geweigerd, tenminste, het inlogscherm kwam gewoon opnieuw. Korte tijd later, zonder iets te wijzigen aan de vaste inloggegevens, werkte het weer wel!
Dit laatste lijkt me zeker aan de provider te liggen, en niet aan het modem of mijn instellingen!
Gewijzigd door Hans op 26 december 2007, 02:07
 
Puma
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.
 
Hans
Puma schreef:
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.


Bedankt voor je reactie.
Blijft bij mij de vraag open: Waarom gebeurd het 's middags en vroeg 's avonds vrijwel continue, terwijl ik er na 22.00 geen last meer van heb?
Vanmiddag kon ik net de mail ophalen en zag dat iemand een reply had geplaatst, maar inloggen op deze site lukte bv niet.
En nu loopt alles perfect!
Als het modem defect is, is dat altijd.
En geldt dat niet hetzelfde voor een defecte poort in de centrale???

Maar ik ga in ieder geval nog eens reageren naar Telfort, want dit werkt zo niet.
 
Hans
SimonV schreef:
Zie http://telfort.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?forum_id=37&thread_id=80
voor het voorkomen van retrains van het modem


Bedankt voor je reactie, ik heb het nagekeken, ook op de site van Zyxel waarnaar verwezen wordt, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit met telnet heb gewerkt, alleen een keer bij gestaan lang geleden.

Zo heb ik ook geen idee waar ik het commando, wan adsl driver dnmaxbits X, zou moeten ingeven.

Ik heb het volgende gevonden op mijn modem, maar het zegt mij weinig:
(Is dit trouwens verschillend overdag of 's nachts???)

noise margin upstream: 5 db
output power downstream: 19 db
attenuation upstream: 38 db
tone 0- 31: 00 00 00 03 56 77 88 88 89 99 88 89 99 99 98 76
tone 32- 63: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
noise margin downstream: 4 db
output power upstream: 12 db
attenuation downstream: 40 db
tone 32- 63: 02 45 55 55 55 45 56 67 78 99 98 9b bb bb bc cc
tone 64- 95: bc ba bc cc cb cc cc cb 9a bc cc cb bb bb ca ab
tone 96-127: ab cc bb bc bb 99 ab 2b bb ba ab bb aa a9 95 85
tone 128-159: 77 87 78 88 98 89 79 78 88 76 67 06 77 77 55 76
tone 160-191: 65 76 72 76 75 63 52 44 55 55 55 55 35 45 36 66
tone 192-223: 66 56 55 44 04 44 31 21 44 30 41 55 54 55 55 55
tone 224-255: 54 55 44 04 42 04 44 00 22 00 00 32 20 20 00 01
tone 256-287: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 288-319: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 320-351: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 352-383: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 384-415: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 416-447: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 448-479: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 480-511: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

Verder kan ik de gesuggereerde opties om upstream en downstream margins te kiezen, niet vinden, maar volgens mij staan ze hier dus al gewoon bij.

Volgens mijn log heb ik de volgende firmware, maar hoe ik die (eventueel) zou moeten vernieuwen weet ik ook niet: ZyNOS Firmware Version: V3.40(AJZ.2)

Ik vraag me trouwens af of ik zulk soort zaken zelf zou moeten regelen.
Tenslotte betaal ik voor een werkende internet verbinding, en voor het modem heb ik ook extra betaald.

Maar oke, misschien dat iemand de hierboven genoemde cijfers kan bekijken, of daar iets uit af te lezen valt.

Alvast weer bedankt, Hans
 
Hans
SimonV schreef:
Hans: jouw waarden voor
- noise margin upstream 5 dB
- noise margin downstream 4 dB
zijn ronduit slecht...


Hoi Simon,

Heel erg bedankt voor je uitvoerige uitleg.
Het klinkt erg duidelijk door je stap voor stap beschrijving.

Ik zal me er binnenkort eens aan wagen!

Hans
 
BitKid
Puma schreef:
Het modem verliest telkens de verbinding met de centrale, vandaar dat die 2 lampen uit gaan en DSL na een tijdje gaat knipperen, dan is het modem zogenaamde aan het "intrainen".

Jouw verbinding is duidelijk instabiel en dit kan aan een defecte modem liggen of aan een defecte poort in de centrale. Persoonlijk denk ik dat het laatste het geval is.

Conclusie, Telfort bellen en klagen.


Ik heb precies dezelfde klachten. Maar wel goede noise-waarden (12/9).
Heb ook al 4 keer geklaagd (nog duurder dan iTunes om zo de halve top40 te beluisteren) maar nog steeds geen oplossing.

Klagen helpt ook niet dus. De 1e lijns helpdesk kan dit soort zaken niet oplossen en de 2e lijns is al even onderbezet door het "grote succes van Telfort".

Sad
 
BitKid
Vanmiddag zouden ze aan mijn probleem gaan werken. De tijd tussen melding en oppakken is nu 6 dagen. Als ze het lek boven krijgen dan ben ik nog tevreden, zoniet dan ben ik wel F*CKED want maandag stop mijn andere internet abo (via de kabel).

Ik hou jullie op de hoogte.
 
BitKid
Het lijkt er nu bij mij op dat er IETS gedaan is. Mijn ADSL link is nu al meer dan 12 uur UP en dat is een record voor mij.

Ik heb expliciet nog gevraagd om mij via de mail op de hoogte te houden van de vorderingen. Maar heb nog geen bericht in mijn mail box gezien.

Fingers crossed....
 
BitKid
Het lijkt bij mij nu een stuk beter te gaan maar helemaal vertrouwen doe ik het nog niet.
Ik heb de radar-poll ook maar ingevuld.
Gewijzigd door BitKid op 11 januari 2008, 19:52
 
BitKid
Update

Mijn verbinding is nu wel stabiel geloof ik.
Hij valt nog wel uit, maar slechts in een speciaal geval: bij het opstarten van de Windows XP/SP2 PC van mijn zoontje. Dan hebben we geheid een geresette WAN link. Als ie daarna zijn 10 uur durende WoW sessie start dan gaat dat in een lange ruk door zonder onderbrekingen. Samen met nog drie andere machines (2 x Mac, 1 x XP) werkt alles dan prima.

Toch wel gek, dat het booten van een XP peeceetje de ADSL lijn sync verloren doet gaan. Misschien toch ook een niet helemaal lekker modempje?
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'DSL verbinding en internet vallen steeds uit!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
VPN verbinding Hardware instellingen 18 13 januari 2017, 20:07
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:37:28
Steun ons