obey-robots.txt
27 April 2018, 02:44
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Welk modem kan ik het beste nemen?

Richard
Ik heb het probleem dat bij mijn Zyxel spontaan de telefonie weg valt terwijl de lampjes gewoon blijven branden, dus her ergste is dat je het niet merkt. Je bent dan echter niet meer bereikbaar.
Volgens een kennis is dat probleem opgelost als je er een ander modem aan hangt.

Nu heb ik dat geprobeerd met een van die Fritzboxen, maar die hebben twee problemen. Allereerst schijnt Telfort telefonie samen met budgetphone in een Fritzbox!Fon zich te bijten onder elkaar als je de Zyxel in bridgemode ervoor zet.

Alleen de Fritz (Fritzbox!Fon en Fritz 5140 getest) gebruiken is geen optie want ik wil wel mijn snelheid houden en de fritzboxen trainen gemiddeld 5 a 6 mbit lager in en dat is wel wat erg veel verschil.

Nu heb ik ook een Copperjet 1616-2p gekocht en geprobeerd, maar daarmee is het probleem dat deze zo'n beetje elke minuut de verbinding verliest en weer opnieuw intraint. Geen idee of dat aan het apparaat ligt of ergens anders aan, maar dat is dus ook al geen optie.

Zelf heb ik eigenlijk een bloedhekel aan die Speedtouch prullen, maar onderhand ben ik wel in staat zo'n ding aan te schaffen omdat ik toch veelal leest dat dit zo lekker werkt. Maar wat moet ik dan hebben, een 580 of een 706 of 716 of 780 of wat voor iets? Wat is liefst zo goedkoop mogelijk met alle onderstaande wensen?
Mag uiteraard ook een ander merk zijn.

Maar dan is de vraag welke moet ik aanschaffen? Dit zijn de vereisten die ik aan zo'n modem of modem/router stel:
1.) Moet minstens even snel kunnen intrainen als de Zyxel, sneller mag uiteraard ook.
2.) Moet voorzien zijn van 2 voip poorten
3.) Moet een annex-a zijn (dus analoge lijn)
4.) Moet in elk geval 2 aparte voip accounts kunnen instellen via verschillende sip proxy's.
5.) Moet een DMZ funktie of soortgelijke in zitten waarbij voip toch gewoon blijft werken.

Verder niet perse nodig, maar zou handig zijn:
1.) Ondersteuning nat-loopback
2.) Mogelijkheid modem in bridgemode te zetten
3.) Liefst iets wat bijv. met Alice, Orange of een andere provider ook goed werkt i.v.m. mogelijke overstap.

Die laatste 3 zijn dus leuk maar niet perse nodig.

Wie heeft goede ervaringen met welk merk/type?
Greetings, Richard.

Richard
De link die je gaf omtrent de instellingen klopt helaas niet SimonV, maar dat maakt niet uit.

Hoe snel traint je7170 in, vergeleken met je Zyxel?
De Zyxel doet hier bij mij namelijk 16,8 mbit en als ik een Fritzbox 7170 of 5140 aansluit is het gelijk 12 mbit. Dat is een beetje teveel van het goede en dat ligt echt niet aan de instellingen.
Nu met de Copperjet haal ik nog 15,8 mbit, overigens staat die in bridgemode met de Fritz 5140 er aan vast.
Misschien moet ik eens kijken of daar nieuwe software voor te krijgen is.

Verder heb ik nog kort een Draytek 2820v geleend, die zat ook rond de 15,8 mbit ingetrained, alleen gaf die niet zo'n lekkere stabiele verbinding als de Copperjet.

Speedtouch begin ik niet aan, da's ronduit rommel.

Achja, moet nog eens kijken, ben aan het denken om over te stappen naar Alice.

Greetings, Richard.

WiND1
Ik ben zeer tevreden met mijn Draytek 2800VG annexB

Richard schreef:
Achja, moet nog eens kijken, ben aan het denken om over te stappen naar Alice.

Huuu, Alice. Waarom Alice?

hondengek
Hallo Richard,

Ik zou graag nog even willen terug komen op de vermeende lagere intrainwaarde van de Fritz 7170 in directe vergelijking met de Zyxel....

Op mijn vorige adres trainde het Fritsje in op dezelfde snelheid als de (mult-PC) Zyxel deed.
Met een Pub-snelheidstest haalde ik evenwel met de Zyxel een iets hogere snelheid maar het verschil was zeker niet niet noemenswaardig.

In mijn huidige huis heb ik vooralsnog de Zyxel aangesloten (uit zuinigheid vanwege alle bouwactiviteiten!) dus kan -nog- geen uitspraken doen over eventuele verschillen.
Wat me wel opvalt is de slechtere gesprekskwaliteit t.o.v. de 7170 die zich uit in ruis en een veel te hoog volume.

"Beter Horen" zal het nog even zonder mij moeten stellen, zo lang de Zyxel is aangesloten tenminste.....

Richard
Huuu, Alice. Waarom Alice?

Alice was in het verleden huuu, maar nu niet meer.
Waarom? Ach... ik heb toch wat meer vertrouwen in de BBNed lijnen. Daarnaast krijg ik daar inmiddels een echt vast ip adres. En ik ben gewoon nieuwsgierig of mijn snelheid daar nog wat redelijker wordt.
Niet echt specifieke redenen behalve dan dat ik vindt dat ik door Telfort onvoldoende geholpen wordt.
Ik wens een nieuw modem, want het huidige voldoet niet.

@Hondengek: Dat is geen vermeende lagere waarde maar het IS een lagere waarde. Ik heb ze afdoende getest en ga niet uit van 1x een verbinding opzetten.

Voor snelheidstesten gebruik ik newsservers. Maar ik heb in dit geval naar de intrainwaarde gekeken in de modems.
Misschien dat het per aansluiting kan verschillen maar zoals gezegd verschilde het bij mij thuis toch 4-5 mbit en dat is erg veel.

Het is inderdaad wel zo dat er beduidend minder ruis op de lijn zit bij de Fritz v.w.b. telefonie.
De kwaliteit is merkbaar beter, dus dat zijn we snel eens.Smile
Greetings, Richard.

EdP
Technisch is er niet veel mis met Alica dacht ik, maar administratief ... Shock OMG!
In elk geval was het vorig jaar toen ik moest kiezen z erg dat ik er vanaf zag en dat is dus Telfort geworden. Sindsdien heb ik ze niet zo gevolgd, hopelijk is er administratief wel e.e.a. aangepakt. Moet wel!
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

WiND1
[quote]EdP schreef:
Technisch is er niet veel mis met Alica dacht ik, maar administratief ... Shock OMG!
[/quote

Ik hou er niet van dat je alleen een modem van Alice mag gebruiken.

MarkBM
Heb sinds kort een fritz 7170 met nieuwste firmware aangesloten en merk eigenlijk geen snelheidsverlaging.
De fritz traint in met 19257 kBit/s en dat is nagenoeg hetzelfde als met de zyxel. Met nieuwsgroepen haal ik nog steeds een 1,91 mBit/s max, dit deed ik ook met de zyxel. Bij speedtests op speedtest.net kom ik iets lager uit, maar is maar een fractie en ik het gebruik merk ik het niet. Mijn tel. lijn blijft ook beter als ik max aan het dl ben, geen hakkels en zie duidelijk aan de snelheid bij newsleecher dat de fritz traffic shaping goed toepast.

In mijn ogen dus zeker geen onaardig apparaat.

Richard
Ik hou er niet van dat je alleen een modem van Alice mag gebruiken.

Dat ligt aan het feit dat Alice nog VoDSL gebruikt en geen Voip. Niet alle modems ondersteunen dit.
Het voordeel is dat VoDSL beter is dan voip, want ligt je internet er uit, dan hoeft dat voor telefonie niet het geval te zijn, met voip is dat dan wel het geval.
Nadeel is dat niet alle modems VoDSL aankunnen en dat je er niet gelijktijdig voip op kunt gebruiken.

Of het administratief zo'n janboel is bij Alice? Ach, die problemen komen op veel plaatsen voor.

@MarkBM: Ja, als je zo ongeveer naast de centrale woont zal het nauwelijks iets van snelheidsverschil geven tussen de modems. Ik woon iets verderop, oftewel 1911 meter van de centrale en dan kan zoiets al vlug heel andere waardes geven.

Maar voorlopig zie ik af van overstappen.
Ik weet niet of ik mag aangeven hoe, maar in elk geval voel ik me nu wel goed geholpen door Telfort en kan ik eind van de week een nieuw modem gaan uittesten of dat beter werkt.

Want op zich, met die Copperjet/Fritz combo, blijft de verbinding enorm stabiel. Dus dat moet met de Zyxel ook kunnen.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk modem kan ik het beste nemen?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:44:04
Steun ons
Praxis