obey-robots.txt
25 September 2018, 01:55
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort en Speedtouch 585 v 6

visserronald
Hallo,

Eerder dit jaar het standaard modem vervangen door een Speedtouch 585 v 6. Dit omdat mijn standaard modem niet draadloos werkte, en mijn vrouw voor haar werk, soms met de laptop e.e.a. moet kunnen doen.

Mijn vaste pc draaide op Windows XP. Na wat zoekwerk, heb ik op de site van SpeedTouch twee bestanden gedownload; de eerste om mijn firmware te upgraden ( 585v6 Upgrader R6.2.T.2 voor Windows ( 5.2 MB alleen voor v6 variant )), en de tweede is de configuratie wizard voor mijn SpeedTouch i.c.m. Telfort internet (Configuratie Wizard voor firmware R6.x voor Windows ( 2.8 MB ))

Firmware geupgrade naar 6x, en ook de configuratie wizard voor firmware versie 6x gedraaid. Resultaat was dat zowel mijn vaste pc, als de laptop prima het internet op kon.

Nu heb ik onlangs een nieuwe desktop gekocht met daarop Windows Vista Home Premium.
Als ik gewoon de ethernetkabel uit mijn oude pc haal, en ik stop deze in de nieuwe pc, heb ik gewoon internet. Of de laptop het dan ook nog doet weet ik niet, dat heb ik nog niet getest.

Nu wilde ik toch op de nieuwe pc opnieuw even de configuratie wizard draaien. Dit omdat ik het idee had, dat omdat de internetverbinding geconfigureerd is op de oude pc, er wellicht toch wat instellingen niet helemaal perfect staan. En het kon in mijn ogen sowieso geen kwaad, omdat de configuratiewizard volgens de SpeedTouch site ook onder Vista zou draaien.
En mocht ik ooit het modem moeten resetten, dan is dit ook de weg om het internet weer werkend te krijgen.

Dus het volgende gedaan:

Nagedacht om eerst ook weer te flashen --> dit niet gedaan, want dit heb ik enige maanden geleden nog gedaan. Heb nog steeds de meest recente versie, en volgens mij is hier niets aan veranderd doordat er een nieuwe pc met Vista gekomen is.

Het modem gereset.

Vervolgens de configuratie wizard uitgevoerd als administrator.
Helaas loopt deze vrij snel vast, en wel op het punt dat de wizard op zoek gaat naar de SpeedTouch.

Ik krijg de melding; 'bezig met scannen van de computer', met kort daarop de melding 'Gelieve uw SpeedTouch aan te sluiten. Verbind de SpeedTouch met een ethernetkabel. De wizard zal verder gaan zodra de SpeedTouch is gedetecteerd'. Ook blijft er de melding staan 'zoeken naar SpeedTouch'.

Dan het volgende; 'Er deed zich een probleem voor. De SpeedTouch is niet gevonden. Controleer of 1. Alle kabels goed zijn aangesloten 2. De SpeedTouch is ingeschakeld en volledig is geïnitialiseerd 3. Uw computer een geldig IP adres heeft (d.w.z. niet 0.0.0.0) 4. Er geen persoonlijk firewallprogramma op uw computer wordt uitgevoerd.

Bovenstaand al tig keren uitgevoerd, o.a. met alles (stroomkabeltje van SpeedTouch, DSL, Ethernetkabel) aangesloten bij het begin van het uitvoeren van de wizard. Ook al enige keren geprobeerd, de ethernetkabel later bij de melding aan te sluiten. Resultaat blijft dat hij mijn SpeedTouch niet vindt.

Daarna weer eens geprobeerd op mijn oude computer met daarop XP, en dan heb ik het binnen de minuut werkend, en vindt hij de SpeedTouch binnen luttele seconden.

Ben hier nu al een avond en een dag mee bezig, en zie momenteel echt de oplossing niet meer.

Vandaar mijn post hier; ik hoop dat iemand me verder kan helpen.

Alvast bedankt.

Ronald
Gewijzigd door visserronald op 07 december 2008, 16:25

visserronald
Bedankt voor je reactie SosaXXX.

Als ik jou goed begrijp is het helemaal niet nodig de configuratie wizard nogmaals te draaien, als het internet het doet op zowel de XP pc, als de laptop, alsmede de nieuwe Vista pc.

Nu dit is het geval, dus volgens mij is mijn 'probleem' dan ook gelijk opgelost.

Was in de veronderstelling dat omdat ik nu Vista heb, het 'beter' zou zijn, nu nogmaals de configuratie wizard te draaien.

Wél is het natuurlijk zo, dat mocht ik ooit in de toekomst het modem moeten resetten, ik een serieus probleem heb. Immers de configuratie wizard doet het bij mij niet onder Vista.

Maar ik heb onder XP ook nooit moeten resetten, dus ga er vanuit dat dit ook nu niet nodig is Wink

Nogmaals bedankt voor je antwoord. Ga de ethernetkabel van de ene pc in de andere stoppen, en 'probleem' opgelost!

EdP
Vista geeft vaak problemen met WPA. Als je router WPA2 heeft, probeer dat dan, kijk ook of er nieuwere drivers zijn voor je netwerkkaart.

EdP
Zoals ik al zei: WPA2 werkt goed onder Vista, met WPA kan 't vriezen en dooien.

EdP
Je hebt gelijk dat er niet is gesproken over een draadloos probleem, dat was mijn interpretatie bij het lezen van "Eerder dit jaar het standaard modem vervangen door een Speedtouch 585 v 6. Dit omdat mijn standaard modem niet draadloos werkte, en mijn vrouw voor haar werk, soms met de laptop e.e.a. moet kunnen doen.".

Wel blijf ik bij mijn uitspraak over WPA+Vista. Dezelfde ervaring ik ik zelf had, hadden vele duizenden ook, en dat waren aléén nog maar de respondenten op 1 bepaald forum. Daarmee zeg ik dus niet dat WPA helemaal niet werkt in Vista, er zijn genoeg mensen waar het wél werkt.

Telfort webcareteam
Van de 500 series hebben we alleen firmware voor de Speedtouch 546, 516, 510...
Op de software pagina van Speedtouch staan nog wat programma's.

Wat u in ieder geval nodig heeft zijn de netwerkinstellingen voor ons netwerk.

Wouter
Wij helpen je graag op dit openbare forum. Telfort webcare reageert niet op privéberichten.

Reempie
En wat zijn de instellingen van het Telfort netwerk?

Franzki
En wat zijn de instellingen van het Telfort netwerk?

Al op de hyperlink geklikt? Grin

Reempie
haha oeps domme ik.....thanks franzki!!

Reempie
Hallo,

Ik heb hier een speedtouch 585 V6 met de nieuwste upgrade: 585v6_Upgrade_R62T2_v2.exe
Met de config wizard van speedtouch.nl is dit modem niet aan de gang te krijgen, van alles al geprobeert.

Wie o wie heeft eerder dit modem aan de gang gekregen met Telfort 20Mb?
En zo ja, hoe?

Alvast bedankt voor het meedenken.

Mvg, Raymond

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort en Speedtouch 585 v 6', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly18:35:50