obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
FreeOnline & Telfort
rle
Maakt FreeOnline gebruikt van de zelfde DSL apparatuur dan Telfort ?
Ik heb de vraag gesteld aan FreeOnline of het mogelijk was om op mijn reserve adres een FreeOnline nonshared abo te zetten. Tenzij de helpdesk de vraag niet begrijpt.

Hun antwoord was:

Quote


Goedemiddag,

Gezien het feit dat we samen van dezelfde telefoonlijn, Telfort en wij
gebruik maken. Lijkt het mij dat dezelfde storingen als dat u bij Telfort
heeft ook bij ons kunt ervaren.

Mocht u besluiten toch door te gaan met de aanvraag zijn de kosten als volgt:

Activeren 2de aderpaar: 125 euro eenmalig.
Lijnhuur KPN: 10 euro per maand.

Daarnaast natuurlijk ook de maandelijkse kosten voor het abonnement.

Met vriendelijke groet,

De helpdesk
# MK

On Mon, 01 Dec 2008 09:06:09 +0100, Roger wrote:
> Beste helpdesk,
>
> Momenteel heb ik een Telfort 20Mb abonnement (zonder knp telefoonaansluiting,
> dus non-shared) en een Optibel telefoonnummer (Internet/VOIP).
>
> Daar de Telfort internetlijn wel eens vaker eruit ligt, en dan ben ik dus ook
> niet telefonisch bereikbaar, wil ik informeren of het ook mogelijk is om op
> mijn 2e reserve aderpaar een freeonline abonnement te krijgen (non-shared)?
>
> Beide internetlijnen worden dan door mij beschouwd als elkaars backup.
>
> Indien ja, welke kosten zijn hiermee gemoeid?
>
> Alvast bedankt voor uw antwoord.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Rogér



Volgens de FreeOnline gebruikers site is de FreeOnline verbinding stabieler dan de Telfort verbinding.
 
data-full-width-responsive="true">
Richard
Tja goede vraag, ik weet niet of elke provider zijn eigen DSLAM's in de central heeft hangen maar ik dacht het wel.

Ze maken wel gebruik van dezelfde telefoonlijn. Alleen ander aderpaar.
Zoals ik het uit de mail begrijp zijn ze bang dat je probelem aan de kwaliteit van de telefoonlijn ligt, hetgeen dus ook zou kunnen.

Wel acht ik de aansluitkosten wel wat heel erg hoog. Een normale adsl aansluiting kost bij kpn zelf slechts 75 euro en geen 125 wat FOL er du sklaarblijkelijk voor vraag.

De eerste zin van het antwoord in de mail is bijzonder slecht Nederlands.
Daarnaast wordt je dus bij FOL voor 50 euro in je nek geslagen. Ik ging alvast eens verder kijken.Smile
Greetings, Richard.
 
rle

Quote

Richard schreef:
Zoals ik het uit de mail begrijp zijn ze bang dat je probelem aan de kwaliteit van de telefoonlijn ligt, hetgeen dus ook zou kunnen.


Dit lijkt me best wel onwaarschijnlijk. De problemen die ik ervaar is het ontbreken van de DHCP en/of DNS. Dit ligt toch echt aan Telfort.

Misschien is een internetbackup via @Ziggo wel een optie. Dit staat geheel lost van de KPN infra.
 
Richard
Het lijkt mij ook eerder aan de infrastructuur van Telfort teliggen maarja.
Het zal niet zo vlug aan de KPN infra liggen, daar draait wel meer op wat niet die problemen heeft.

Ik ben ook aan het verder kijken. Ik zou heel graag terug willen naar mijn oude BBNed provider, alleen is me die nog steeds iets te duur...

Greetings, Richard.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FreeOnline & Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016