obey-robots.txt
24 Februari 2018, 15:05
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

wireless-n

mj2009
Hallo,

ik krijg binnenkort een telfort20Mb verbinding (zonder telefonie) en heb de standaard niet draadloze modem (ZyXEL 2602R)daar bij besteld. Ik heb niet gekozen voor de b/g wireless modem (ZyXEL 2602HW) aangezien het bereik daar van niet voldoende is in mijn huis ivm aansluiting in de kelder. Ik wil uiteindelijk dus een wireless-n netwerk hebben waarbij ik zowel bedraad als draadloos met een n-standaard kan werken. Voor het bedrade netwerk liggen al kabels, enkel een kwestie van inpluggen.
Nu heb ik de volgende vraag: kan ik de modem die ik standaard van Telfort meegeleverd krijg (ZyXEL 2602R) in de doos laten en gelijk een Linksys WRT610N aansluiten? Indien ik hier de instellingen van Telfort handmatig installeer dan ben ik toch klaar? Ik begrijp dat dan de support van Telfort wegvalt, maar bij ernstige nood kan ik dan altijd de standaard meegeleverde modem uit de doos halen om te testen. Of moet ik perse de standaard modem (ZyXEL 2602R) aansluiten en hierop de wirelless-n aansluiten?

Bedankt voor het meedenken

jan groen
Je had natuurlijk ook even kunnen overwegen om zelf even te zoeken op het forum.....Maar het is inderdaad mogelijk om een ander modem aan te sluiten. De support valt niet weg maar ze helpen je niet met het instellen van dit modem. Ze geven evtueel wel aan wat de instellingen moeten zijn. Ik zelf heb nog nooit met de helpdesk gebeld...Ik heb ook alleen internet maar dan met een Fritzbox en dat werk super.

mesa57
Je kunt de ZyZEL niet vervangen door de WRT610N, want die bevat geen adsl modem. Dan zul je de WAG160N moeten nemen. Of een andere ...

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wireless-n', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Wireless bridge zyxel 2812 Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 2 20 september 2012, 22:13
Sweex Annex A/B wireless modem/rout: geen internet Hardware instellingen 7 12 juli 2011, 11:19
D-Link (Wireless) N Gigabit Router DIR-655 Algemeen 5 09 juni 2010, 23:06
instellingen wireless router zyxel 600 WiFi 4 08 februari 2010, 21:01
2602H-D1A icm wireless router Eigen netwerk achter het Telfort modem 13 24 januari 2010, 03:25
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly00:29:57
Steun ons