obey-robots.txt
25 Mei 2018, 22:46
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

zyxel versus sms

hoevenaar
hallo,

kennis heeft verkeerd modem telfort gekregen! bedraad ipv wireless.
heeft zelf smc router/modem.

beiden voip. ik kan het smc modem/router niet gebruiken met telfort voip,omdat hij geen bepaalde instelling heeft(smc)
deze komt niet voor in het rijtje.

dus moet ik de zyxel koppelen aan smc.

ik weet dat ik dhcp op 1 modem/router moet uitzetten,(welke?) hoe zit het met het voip gedeelte? op de smc?

het zyxel modem/router heeft 2 lan poorten. is genoeg . (geen wan poort!) sms heeft wel wan poort!
ip adres zyxel is 192.168.1.254 smc is 192.168.2.1 dus daar zou geen probleem mee zijn.
weet iemand nog andere zaken waar ik op moet letten?
graag goed advies. alvast bedankt! gr

hoevenaar

anconakip
Lijkt me in de eerste plaats dat die kennis telfort even moet bellen en zeggen dat hij het verkeerde modem heeft gekregen.
Gewijzigd door anconakip op 26 november 2008, 08:37
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

hoevenaar
anconakip schreef:
Lijkt me in de eerste plaats dat die kennis telfort even moet bellen en zeggen dat hij het verkeerde modem heeft gekregen.

ja zou normaal ook zo zijn, alware het dat we telfort inmiddels kennen!
komt opnieuw de verkeerde binnen!! is bij mij vorig jaar ook gebeurt.
ik heb echter een experia box er aan hangen samen met telfort modem(zyxel). en daar komt die instelling(experiabox )
wel in voor!~

EdP
Ook een SMC krijg je werkend hoor, alleen de meeste zijn zonder VoIP. Is het de bedoeling er ook mee te bellen?

Ook i.c.m. met het basismodem krijg je de SMC ermee werkend. Hoeveel is er in rekening gebracht voor het Telfort modem?

hoevenaar
[Onnodige quote verwijderd]

bruikleen,dus niets.

ik heb sms wel werkend,maar omdat telefonie nog niet over is.kan ik niet zien,of dat werkt.
dus ja ook bellen .

het gedeelte waar ik op doel staat bij internet access setup(zyxel)en dan onder encapsulation,
dan moet bij zyxel ingevuld staan,enet encap. op het sms modem kom je dat niet tegen
wel other.pppoa.pppoe. dit is mij niet duidelijk waar het voor dient.
ik kan het proberen ,als telefonie werkt op het vaste telfort (zyxel) modem.

tips zijn welkom.
Gewijzigd door EdP op 01 december 2008, 23:14

anconakip
als je hem in bruikleen hebt en niets hebt hoeven bij betalen, dan krijg je 99 van de 100 keer de standaard modem. dus geen wireless.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

hoevenaar
[Onnodige quote verwijderd]

ja,maar er is wireless besteld. telfort vertelde dat als vast modem werkt en voip(administratief is vwrwerkt!) men het wireless opstuurt!
Gewijzigd door EdP op 01 december 2008, 23:16

hoevenaar
edp, kijk even wat ik later melde. vwb instellingen.

volgens kennis bij kpn lukt het bijkans niet vwb voip gedeelte.
ook al lijkt het te werken. gooit op een of andere manier telfort voip er uit!

dat kan je pas na 1 week merken. zie de instellingen die ik niet kan instellen bij
het smc modem/router.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'zyxel versus sms', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
NAT uitschakelen op zyxel p2812hnu-fx Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 29 mei 2013, 10:07
Portforwarding Zyxel P-2812HNU-F1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 01 mei 2013, 21:38
WRT320n i.c.m. ZyXel P-2812HNU Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 februari 2013, 23:01
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:31:30
Steun ons
AliExpress