obey-robots.txt
21 Augustus 2018, 11:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Zyxel basismodem koppelen SMC smcwbr14-g2 router

bcool
Aangezien ik in een ander draadje geen reacties krijg plaats ik maar een apart topic over deze router.

Graag wil ik de ZyXel basismodem koppelen aan een SMC smcwbr14-g2 (802.11g, 54Mbps) router waarbij de router alleen als accespoint fungeert. Ik wilde graag de volgende situatie creëren:

Zyxel basis modem op een SMC smcwbr14-g2 (802.11g, 54Mbps)
PC van mijn vriendin bedraad op de SMC router
PC van zoontje draadloos op de SMC router

Sluit ik nu de Zyxel aan op LAN1 of 2? Als ik de PC van mijn vriendin op LAN1 zet kan ik de router benaderen via 192.168.2.1. Ik zet vervolgens DHCP uit, NAT uit (firewall staat al standaard uit). Vervolgens zet ik de Zyxel op LAN2 maar ik kan dan nog niet internetten op de pc van mijn vriendin. Heeft dat te maken met die LAN ip? Want dat verhaal is mij niet helemaal duidelijk geworden na het lezen dit draadje. Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe ik dit voor elkaar krijg? Bij voorbaat dank.
Gewijzigd door bcool op 12 november 2008, 11:28

EdP
Je andere post had ik gemist. Anyway, hier alsnog het antwoord.

Het modem zit op het 192.168.1.x netwerk en je hebt de SMC router op het 192.168.2.x netwerk vastgezet zonder NAT. Dat wil dus niet.

Je kunt kiezen: óf de SMC ook op het 192.168.1.x netwerk plaatsen, óf NAT (en DHCP) aan zetten. Ik heb voor het eerste gekozen, de router is dan een accesspoint geworden en dat is feitelijk ook je vraag.

Het maakt niet uit welke LAN poort je kiest.

bcool
[onnodige quote verwijderd]

Bedankt voor je antwoord. Ik ben niet zo bekend met netwerken..... Stomme vraag misschien.... maar hoe zet ik dan de SMC op het 192.168.1.x netwerk?
Gewijzigd door EdP op 13 november 2008, 00:12

EdP
Door in de LAN settings de LAN IP op bijv. 192.168.1.1 te zetten. Elk statisch IP adres in die reeks is prima en .1 is in de ZyXEL standaard ook statisch, vandaar.

bcool
Ok Bedankt! Ik zal het komend weekend ff proberen als ik weer bij mijn vriendin ben.

bcool
Ik krijg het maar niet voor elkaar met deze router. Ik heb het stappenplan van EdP ( http://telfort.ge...ead_id=816 ) proberen uit te voeren weer. Ik volg nauwgezet de aanwijzingen op maar zodra ik de LAN ip van de router van 192.168.2.1 wijzig naar 192.168.1.1 krijg ik kortstondig de melding dat ik handmatig het ip moet aanpassen in de adresbalk om weer in te loggen op de router. Maar vervolgens kan ik niet meer inloggen met 192.168.1.1 op de router. Ik krijg dan een " deze pagina bestaat niet" melding en ik kan dan ook niet met welk andere ip dan ook meer inloggen op de router en zo bij de instellingen komen. Rest mij dan niets anders meer dan de router hardwarematig te resetten naar de fabrieksinstellingen om zodoende weer in de router te kunnen komen. Als ik alles via de Wan doe gaat alles automatisch en werkt het wel maar dat is natuurlijk geen ideale opstelling. Wat doe ik hier nu steeds fout? Of is het een kwestie van een TE goedkope router met te weinig mogelijkheden waarbij je uberhaupt blij moet zijn dat hij werkt?

EdP
Zodra je het LAN IP adres verandert, kan het zijn (de mijne doet dat) dat de router meteen gaat rebooten. Je moet dan even wachten, een minuutje ofzo. Hou in je achterhoofd dat het IP adres van je pc op dat moment nog steeds in de 192.168.2.x range zit, dus je pc weet de weg naar je router niet. Dat zul je moeten herstellen door IP adres vrijgeven&hernieuwen of desnoods opnieuw opstarten. (vandaar mijn opmerking zie handleiding voor hulp Wink)

bcool
ooh! Ok! Dus ik moet gewoon de pc ook ff rebooten? Dat ga ik dan ook ff proberen Thxs!

***UPDATE***

Inmiddels geprobeerd en het werkt! Smile Hartelijk bedankt EdP! Dit is ff de puntjes op de I zeg maar. Ik wou je btw nog zeggen dat je bijdragen hier erg gewaardeerd worden. Je doet echt moeite dit forum vooruit te helpen en op gang te houden. Mijn complimenten Wink
Gewijzigd door bcool op 22 december 2008, 14:16

EdP
Fijn dat het weer werkt en bedankt natuurlijk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Zyxel basismodem koppelen SMC smcwbr14-g2 router', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
WiFi verbinding Samsung Tv Sitecom router WiFi 13 19 juni 2017, 20:20
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Inlog pagina router p-2812HNU-f1 WiFi 2 02 januari 2015, 18:52
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly02:56:04