obey-robots.txt
21 Juni 2018, 14:08
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ervaringen met Budgetphone positief...?

hondengek
Nu Optibel ook al kuren blijkt te vertonen, ben ik bezig de Voip-markt opnieuw te verkennen.
Zo lees ik over Budgetphone zowel lovende als ook teleurstellende gebruikerservaringen.
In ons forum komt vooral naar voren dat de samenspraak met de Zyxel op zijn minst kritisch is.

Moe gebeukt door alle Voip-ellende van de laatste jaren (HetNet galm/echo; Telfort: onbetrouwbaarheid; en nu dan ook Optibel) zou ik graag een wl werkende telefoonverbinding willen hebben.
Is de kans daarop met Budgetphone aanwezig of doe ik er wellicht toch beter aan terug te gaan naar analoge telefonie?
Staan mijn kansen mogelijk beter nu ik over een Fritz Box beschik met alom geprezen Voip-kwaliteit?

Kortom: kunnen Budgetphoners onder ons me hun ervaringen met me delen?
Alvast bedankt!

jan groen
Ik heb mijn KPN nummer naar een prepaid nummer laten omzetten, bij Budgetphone, voor 10 euro per jaar. Ik laat mij hier dus alleen op bellen. Ik ben zeer tevreden. Ik heb nooit iets gemerkt van een storing oid. Ik gebruik wel een Fritzbox....maar dat zegt niet alles. Maar ook hier zal wel wat zijn maar ik heb er nog niks van gemerkt.

Succes met je zoek tocht.

MarkBM
Ik gebruik nu bijna een jaar budgetphone. Er zijn wat problemen geweest icm het zyxel modem. Zo spontaan als de problemen zijn begonnen, zo spontaan zijn ze ook weer verdwenen. Ondertussen draait bij budgetphone alweer een aantal maanden storingsvrij. Voor het geld hoef je het niet te laten en zal het zeker als alternatief eens proberen.

bcool
Ik bel sinds mei met budgetphone. Ik ben degene hier die het topic over de Zyxel met budgetphone ben gestart. In het begin waren er problemen. dat heb ik toen omzeild door op hun beta server te gaan zitten als tester. Enige tijd geleden werd ik terug geporteerd naar hun gewone server met dezelfde instellingen als waar het eerder niet mee wilde werken. Nu werkt het probleemloos! Ze hebben schijnbaar instellingen veranderd daar omdat ze veel aanloop van Telfort klanten hebben denk ik.... Mijn vriendin is per 24 oktober ook naar Telfort internet geporteerd en haar vaste nummer naar Budgetphone. Ook zij heeft geen problemen ondervonden tot nu toe! We bellen elkaar nu lekker voor nop Smile Als je niet helemaal zeker bent van je zaak neem je toch eerst een prepaid nr. voor 10 euro? Als het dan bevalt kan je altijd nog een abonnement nemen.
Gewijzigd door bcool op 10 november 2008, 09:04

hondengek
Wat is dit toch een fantastisch forum; hartelijk bedankt voor jullie (gelukkig) positieve bijdragen.

Mag ik nog iets kwijt over Optibel?
Sinds afgelopen vrijdag ca. 12.00 uur down tot op dit ogenblik dus.
Zojuist gebeld met InterNLnet met verzoek om opheldering
Toen kwam de aap uit de mouw: Inter... heeft afgelopen vrijdag een nieuwe adapter (waarom mag Joost weten) naar me opgestuurd en het signaal behorend bij mijn huidige er gelijk afgehaald.
Nu maar hopen dat de postbode vandaag het nieuwe ding zal bezorgen!

We klagen in dit forum veelvuldig over domme streken die Telfort soms uithaalt maar kan het nog gekker als dit?

IK ga me aanstonds verdiepen in de contractvoorwaarden van Optibel of die mogelijk een ontsnappingsmogelijkheid biedt.
Zal natuurlijk wel dichtgespijkerd zijn maar niet geschoten is altijd mis......

SimOnly
Voor dit soort vragen is een nieuwe website in ontwikkeling: http://www.voip-b....

Het is nog kaal en kan dus input gebruiken.Wink
SimOnly

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

hondengek
Bedankt voor de suggestie; reesd toegevoegd aan mijn favorieten!
Om mijn tranentrekkende verhaal te voltooiien, wilde ik hier nog even kwijt dat ik inmiddels een prepaid account geopend heb bij Budgetphone.
Ongelooflijk hoe gemakkelijk het is om daar een nieuw telefoonnr. werkend te krijgen!
Twee dingen vielen meteen op:
a) bij het merendeel van de gevoerde uitgaande gesprekken is de geluidskwaliteit opvallend goed, vrijwel zonder achtergrondruis, in ieder geval stukken beter dan Telfort en/of Optibel.
b) Vooralsnog heb ik bij n analoog KPN-nr. steevast last van een enorme echo die me meteen aan mijn Internetplusbellen-tijd deed herinneren.
Inkomende gesprekken vanaf dat bewuste nummer zijn daarentegen van de reeds gememoreerde fantastische kwaliteit.

Aangezien ik nu voor de keuze sta: ofwel doorgaan met Optibel of nieuwe start bij B. zou ik nog graag van jullie willen horen hoe jullie ervaringen met echo/galm zijn.
Helaas is het bij de Fritz!Box niet mogelijk de Codec (711/729) handmatig in te stellen, dit doet het kastje namelijk zelfstandig.

Sorry dat ik zo doorzeur over dit thema maar telefonie is voor mij bijzonder belangrijk daar ik als lichamelijk gehandicapte aan huis gebonden- en voor mijn (thuis)werk op de telefoon aangewezen ben.

Groet,

Puma
Ik moet zeggen dat ik geen last heb van Echo of wat dan ook.

Ik gebruik Budgetphone met een Siemens S450IP en de Fritzbox 7170. Op de Siemens is het een prepaid nummer en op de Fritzbox mijn oude KPN nummer welk geporteerd is naar Budgetphone Paybasic.

Draait al maanden stabiel en geen enkel probleem. Voorheen gebruikte ik de Zyxel en dat was een hell!

MarkBM
In combinatie met de zyxel geen enkel probleem momenteel. Geen echo op de lijn, gewoon goed van kwaliteit. Ik gebruik budgetphone alleen voor binnenkomende gesprekken.

Voor uitbellen gebruik ik voipbuster of een kloon, eigenlijks ook nooit problemen mee.

hondengek
Dank jullie allen voor de reacties!
Volgens zit de "kneep" em i.d.d. in uitgaande gesprekken.
Bij uitgaande, en dat slechts bij enkele, telefoontjes heb ik last van het echoput-fenomeen.
Binnenkomend is daarentegen tot nu toe onberispelijk.

De service van B. is trouwens voortreffelijk; een e-mailtje over dit onderwerp werd binnen een halve dag beantwoord!
De inhoud voor mij een beetje koeterwaals; het enige wat ik begreep is dat men in een soort tussenfase m.b.t. de transfer van digitale naar analoge verbindingen zou verkeren.
Het product is dus nog niet geheel uitontwikkeld maar biedt m.i. volop perspectief!

Nogmaals dank!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ervaringen met Budgetphone positief...?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Philips CD295 ervaringen bekend? Algemeen 2 31 januari 2013, 20:21
nummerweergave werkt niet via budgetphone Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 4 12 februari 2011, 15:45
Echo bij combi Budgetphone/Betamx Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 25 09 maart 2010, 21:52
Ervaringen met speedtouch 716 Telfort met eigen modem/router 6 04 maart 2010, 19:09
Telfort, slechte ervaringen bij Telfort Algemeen 2 02 september 2009, 17:52
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:40:54