obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 01:20
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Klaar mee!

oretet
Ik wil gewoon even mijn ongenoegen hier kwijt over mijn internet "verbinding" bij Telfort.

Wat een spijt heb ik van deze verbinding! Na probleemloos 2 jaar internet van Tweakdsl gehad te hebben overgestapt naar telfort internet in Mei van dit jaar. Dit is veruit de slechtste stap die ik had kunnen nemen. In het begin was ik behoorlijk tevreden en de snelheid was aanvaardbaar.

Nu we echter een paar maanden verder zijn is het niet meer dan ellende.
Ik heb inmiddels ook getest met 3 verschillende modems, 2 van Zyxell en ťťn van 3com.
Het internet ligt er voortdurend uit en de snelheid is inmiddels tot 8mb gezakt. Ik begon op 14mb naar 12 naar 10 naar 8mb. En nog altijd is de verbinding niet stabiel. Bij telfort worden de meldingen "afgehandeld" tussen de 5 en 15 werkdagen!!! Dat zijn in het slechtste geval maarliefst 3 weken!

De afgelopen week heb ik zelfs helemaal geen internet meer....vandaag maar weer even gebeld en dan word er mij medegedeeld dat er slechts 6 dagen voorbij zijn nadat ik (opnieuw) een storing heb aangemeld, ik moet gewoon even geduld hebben. Ik kook inmiddels van woede en voel me machteloos.

Zo dat wilde ik even kwijt Shock

Richard
Hier ook, vanmiddag tot 3x tot een reset gehad op het modem, achter elkaar. En nu opeens naar 13 mbit?

Daaag... ik ben 18 mbit gewend, ze kunnen me eens wat.

Greetings, Richard.

nluc
Ook ik heb regelmatig een onstabiele internet verbinding.

Al eens een webmail gestuurd naar de klantenservice, en na ongeveer 1 week een bericht terug ontvangen dat het waarschijnlijk aan spyware op mijn computer zou liggen.

Nota bene gebruik ik hun eigen beveiligingsprogramma PC Totaal(F-Secure), en dan zou dit toch nooit zo mogen zijn lijkt mij.
Afgezien daarvan doe ik regelmatig een volledige scan, en los daarvan via een andere bron een spyware scan, maar ik weet zeker dat het daar niet aan ligt.

Het probleem zit gewoonweg bij hen zelf, maar daar willen ze niet aan toegeven.

Ik heb tot nu ook spijt dat ik die overstap naar hen heb gemaakt.
Ik zat eerst bij voorheen Planet , nu dus KPN, maar daar had ik nooit deze problemen, dus ligt het duidelijk niet aan mijn pc of bekabeling.

Ik ben juist overgestapt vanwege de lagere kosten en de beloofde hogere snelheid, die het bij lange na niet haald.

Kom ongeveer uit op 9MB, maar heeft misschien met de lange afstand van de kabel te maken, maar dat maakt mij niet zoveel uit, als de verbinding maar stabiel is, en dat lijkt tot op heden nergens op.

Misschien heeft het iets te maken met dat vast bellen waar zij het maar steeds over hebben, want die optie heb ik er ook bij, ik zou het niet weten.

Maar tot op heden valt het mij vies tegen, en heb er dus best wel spijt van.

Ja, en die dure hekpdesk bellen kan dan alleen via mijn mobiel en voel ik tot op heden niet echt veel voor.

Misschien herkennen meerdere mensen deze problemen, dan hoor ik dit graag.

Sad een ontevreden klant.

EdP
Mogelijke oorzaken:
  1. je centrale is geen adsl2+ maar adsl2 of adsl. Je kunt het modem instellen om zich daaraan aan te passen i.p.v. continu op een te hoge sbelheid proberen in te trainen.
  2. corrosie op het koper of slechte bedrading (in huis of in de wijkcentrale)
  3. mankement aan de lijnkaart van de wijkcentrale
  4. ...

Kijk ook even op www.telfort.nl bij Klantenservice Internet voor meer mogelijke oorzaken en tests die je kunt doen.

nluc
Dank voor je reactie.

Ik zal deze mogelijkheden eens nakijken, en wat die wijk centrale betreft, daar heb ik natuurlijk geen kijk op.

Het enige wat ik kan bekijken is die bekabeling, maar het vreemde is juist dat ik dezelfde bekabeling gebruik als de vorige provider met weliswaar een ander modem.

En die ADSL2+ of zoiets, waar kan ik dit dan vinden?

nluc
Dit heb ik tot op heden kunnen vinden namelijk;

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
SDSL Bundeling is beschikbaar

Maak nu gebruik van de actie SDSL bundeling! Voor meer informatie verwijzen wij u graag naar uw leverancier / account manager.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Bvk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1214 meter.

Wel gebruik ik platte telefoonbekabeling en is ongeveer 15 meter met een tussenstukje voor verlenging.
Gewijzigd door nluc op 28 oktober 2008, 20:56

EdP
Hint: Telfort is geen BBNed.
Helaas ontbreekt het mij ook aan een goede postcode database tegenwoordig, het enige dat ik laatst vinden kon was een soort gebruikers-voor-gebruikers site waar ieder kan invullen wat-ie denkt dat het is, maar geen officiŽle bron met welke centrales adsl2+ zijn, welke adsl2 en welke adsl1. De ooit welbekende postcode database van de TU Delft was dermate verouderd dat ze 'm uit de lucht hebben gehaald.

Voor wat betreft de wijkcentrale / koperdraad moet je bij Telfort / KNP zijn. KPN is eigenaar van de spullen en Telfort is daar afnemer.

epschol
Wanneer een slechte verbinding aangemeld wordt dan test de 2e lijnsafdeling het signaal t/m de dislam in de centrale. Is dat ok dan vindt een aantal tests plaats t/m het modem en wordt er gekeken naar de maxtonewaarde die iets zegt over de snelheid waarmee is ingeregeld. Die moet een waarde hebben die past bij de afstand tot de centrale, eventueel wordt die waarde dan aangepast. Als die theoretische eindwaarde niet wordt gehaald, dan zit de fout meestal in de bekabeling en uit ervaring is dat in 99% van de gevallen bij de klant. In de meeste gevallen is het een slecht contact bij het ISRA punt. Als je op zo'n korte afstand tot de centrale zit dan kan je zelfs een draad helemaal loshalen en door louter capacitieve overdracht van het signaal zal het toch lijken te werken al is de kwaliteit natuurlijk slecht. Wat ook vaak gebeurt is oude telefonie randapparatuur die nog op de lijn zit of een niet meer gebruikte lange leiding. Tip is dan ook altijd om een goede (korte) verbinding te maken aan het ISRA punt zonder interne bekabeling er aan en die aan het modem te verbinden. Vergeet bij oude huizen waar nog een met papier geisoleerde loodkabel binnenkomt (heus, ze zijn er) niet om de isolatielak van de draden af te branden.

oretet
Ben inmiddels maar een procedure gestart om mijn abonnement op te zeggen. Mede omdat mijn storing van 16 okt. vandaag (06 nov) nog altijd niet verholpen is. Sinds ik "internet" heb bij telfort heb ik 14 maal met ze aan de lijn gezeten in verband met mijn problemen.

Toen ik vandaag weer eens contact opnam, werd doodleuk verteld dat KPN het niet weet en ze adviseren de snelheid omlaag te gooien hahaha. Ik sta nu al op 8Mb......dus maar naar 6 Mb? En dat ik maar even geduld moest hebben haha moet niet gekker worden ik geduld hebben...

Dus graag alle abonnement kosten retour en directe beeindiging van mijn ""internet" abonnement Angry

Wordt vervolgd

EdP
Niet opzeggen, in gebreke stellen en daarna ontbinden. Groot verschil.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klaar mee!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wilfried Drie...10:45:24