obey-robots.txt
25 September 2018, 01:04
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Hulp nodig vast bellen Telfort

Mandy
Hoi,

Ik heb sinds kort Internet en vast bellen via Telfort. Alles doet het wel, alleen vast bellen doet het niet perfect. Als iemand ons thuis belt, gaat de telefoon soms niet over. Als ik naar buiten bel, gaat de telefoon soms aan de overkant wel over, alleen ik hoor niets. Soms worden gesprekken zomaar opgehangen. Ik heb de klantenservice van Telfort gemaild en als antwoord heb ik alleen terug gekregen dat waarschijnlijk de splitter niet goed is geinstalleerd... slechte klantenservice met korte antwoorden trouwens... Wie kan mij een oplossing bieden???

De situatie is als volgt:

Ik heb een vaste telefoon. Deze telefoon heb ik via een kabel met phone 1 van het modem verbonden.
Verder heb ik nog een panasonic (draadloze) dect telefoon via een kabel met phone 2 van het modem verbonden.

De splitter:
De modem ingang van de splitter is via een kabel verbonden met de dsl ingang van het modem.
De lijn ingang van de splitter heb ik met een kabel verbonden met het isra punt.
De telefoon ingang van de splitter is leeg, geen kabel is aangesloten.

Op deze manier werkt internet en werken alle telefoons (1 bedrade vaste toestel en 3 dect telefoons).

Hoe moet ik de splitter zo aansluiten dat het optimaal gaat werken zonder de bovengenoemde storingen??

Gr.
Mandy

EdP
Die splitter heb je helemaal niet nodig als er niet via analoge KPN lijn meer gebeld wordt. Haal het er maar tussenuit, dat is dan 1 component minder die stuk kan gaan.

Mandy
Ik heb geprobeerd de splitter eruit te halen. De kabel van het isra punt heb ik rechtstreeks in de dsl ingang van het modem geplugd. Heb dan geprobeerd te bellen, van de 3x kon ik 1x succesvol naar buiten bellen. Bij de andere 2 keren hoorde ik zo'n geluid dat je normaal krijgt te horen als je een verkeerd nummer belt.... Hoe moet ik de kabels dan aansluiten als ik de splitter eruit wil gooien?

EdP
Inderdaad met een (goed) snoer rechtstreeks van ISRA punt naar modem. Ander snoer proberen misschien.

Verder zul je wel in het modem bij VoIP > Phone > Analog Phone de vinkjes SIP1 Ún SIP2 moeten aan zetten bij zowel Outgoing als Incoming Call om op de 2 verschillende Phone poorten te kunnen bellen met 1 telefoonnummer.

Mandy
Moet ik dit doen bij Phone 1 en Phone 2?

Patjuh
Als je Phone 2 ook gebruikt wel ja.

Mandy
Ja phone 1 heb ik gebruikt voor een vaste telefoon en phone 2 voor mijn dect telefoon. Maar moet ik dan bij Voip - SIP, sip1 en sip2 instellen als active sip account?

EdP
Nee, je hebt maar 1 SIP account actief en die wil je koppelen aan Phone1 en Phone2, dat doe je zoals ik eerder al schreef.

Mandy
Ok, ik heb het allemaal zo ingesteld nu. Kijken of het nu beter gaat. Thx for so far!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hulp nodig vast bellen Telfort', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly17:44:54