obey-robots.txt
21 Mei 2018, 22:18
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FF wachten op de KPN monteur..

LeoSt
Een kennis van me had bij Telfort internet en bellen besteld, ik zou 't wel even installeren. Doos met spullen was op tijd, en op 2 oktober zou de lijn actief worden. Telfort melde dat ze op 1 oktober de zaak op hadden geleverd, maar helaas geen DSL lampje op het modem.

Na een paar dagen Frown gebeld, zou 5 werkdagen duren. Na wachten nog een keer gebeld, zou tot 10 Angry werkdagen duren. Na nog meer Shock wachten voor de 3e keer gebeld, kon wel 15 werkdagen duren.

Na drie weken kreeg ik een telefoontje van de KPN: kon de monteur morgen komen ? Natuurlijk ! En binnen 5 minuten had die beste man m'n lijn aangesloten op de centrale waarna alles binnen no-time liep als een trein.

Vroeger waren er in een PTT district tig monteurs aan de gang, nu moeten een paar mensen al het werk opknappen. Net zoals bij de de andere 'distributie bedrijven' voor gas en elektra. Wel eens gelet op het aantal stroomstoringen ? Hou m'n hart vast voor de toekomst, een paar dagen zonder water is toch wat ernstiger dan 3 weekjes op internet wachten.......

m vr groet, Leo.

lexusstylie
Dat is helemaal waar.
ik zit nu in het zelfde pakketje..morgen komt de Kpn monteur weer langs..

in het verleden had Essent mij per ongeluk afgesloten van gas ipv mijn onderbuurman..
vervolgens moest ik 4 dagen wachten dat ik weer was aangesloten.

monteurs hebben het druk en ik denk dat dit probleem grotendeels te wijten is aan aan de jeugd.

ik bedoel ik ken genoeg jongeren,en grotendeels volgt opleiding verkoop en ict..en enkele gaan voor hun automonteurs diploma (waar je geloof ik tegenwoordig al hbo o.i.d voor moet hebben.)

EdP
Het ligt ook een beetje aan de graaicultuur: Maximale winst! De aandeelhouder is koning!
Ehh.. klanten zegt u ... ehh.... Maximale Winst! De Aandeelhouder is koning!

reflex
Ik zit met precies hetzelfde. 3 oktober is het internet opgeleverd. Op dat moment nog geen modem ontvangen. Dus ik heb Telfort gebeld, en daar werd verteld dat het modem 25 september is verstuurd, en dat het nog onderweg was. Dus ik heb nog een week gewacht, en toen nog een keer gebeld. Het modem moest op het postkantoor liggen volgens de klantenservice. Vond ik vreemd dat zij dat wisten, er is geen ophaal-bewijs door TNT in de bus gedaan. Dus ik naar dichtstbijzijnde postkantoor met een barcode die ik van Telfort heb gekregen, geen pakketje aldaar, en officieel moest ik ook een bewijs van TNT hebben. Postkantoor heeft mij een telefoonnummer gegeven van TNT. Deze konden me vertellen dat de postbode het adres niet kon vinden en dat het pakketje de tweede keer is geweigerd aan de deur (wat niet mogelijk is omdat er die dag niemand thuis was).

Dus ik Telfort weer bellen, en die mevrouw zei gelijk: ja meneer hier staat dat u het pakketje heeft geweigerd aan de deur. Waarom ze dat de eerste keer niet konden vertellen, en mij naar het postkantoor sturen vind ik wel vreemd. Ze houden je wel bezig op deze manier, maar goed dit was dan ook een fout van TNT.

Telfort wilde de modem nog wel een keer sturen, duurt 5-10 dagen. Heb ik nog gevraagd of ik ook andere modems kon gebruiken. Ja dat kon, dus heb ik dat maar gedaan, zelfde dag nog een modem gehaald en aangesloten, en geen internet.

Helpdesk gebeld, we leveren geen ondersteuning op dit modem, heb ik dat weer, maar ook logisch. Dus stuur me maar dat andere modem, anders krijg ik altijd dat gezeik bij een storing. Gelukkig 2 dagen later al een modem binnen, aangesloten en geen verbinding. Weer gebeld (9 oktober) en er is een ticket aangemaakt voor een KPN monteur, duurt 5-10 dagen. Nu (24 oktober) nog steeds geen monteur. Paar dagen geleden nog gebeld naar Telfort om zeker te zijn dat ze me niet vergeten, maar toen werd gezegd: meer dan 15 dagen!

Het lijkt er op dat KPN een hekel aan mij heeft. Sinds dit jaar een HI abonnement genomen, duurt eerst ook meer dan 10 helpdesk-telefoontjes voordat ze mij goeie rekeningen sturen, en dat doen ze nu nog niet trouwens. Digitenne van KPN is ook een hel, maar daar bel ik niet meer voor, dat kost me 50 cent per minuut.

Laatst hadden mijn ouders een storing bij UPC, geen internet en telefoon. De volgende dag stond er al een monteur op de stoep. Ik weet dat UPC in het verleden veel problemen had, maar nu lijken de rollen echt omgedraaid.

LeoSt
We hebben hier ook Digitenne, maar gelukkig ging dat allemaal in 1 keer Grin goed ! Alleen worden de Duitse zenders niet doorgegeven, zit er niet echt op te wachten maar kan me voorstellen dat ze tegen de grens toch wel naar de buren willen kijken.

Sorry Frown, out of topic maar wou 't toch ff kwijt.

Verders draait alles hier prima, snelheid tussen de 6 en 8 Mb/s, en nog niet uit de lucht geweest.

m vr groet, Leo.

EdP
@reflex: het is je mogelijk bekend dat bij TNT ook redelijk veel koekebakkers werken? Verkeerd bezorgde post is geen uitzondering bij tante Pos. Het is evenwel mogelijk dat er geen dsl is als de reden dat je geen modem ontving is dat het op een ander adres is opgeleverd (?), check je bestelling even driedubbel.

Voor de juiste instellingen voor eigen, afwijkende, modems kijk je het best even op de Online technische hulp.

Ook is de pagina Controleer aderparen voor jou extra interessant.

reflex
Het modem is teruggestuurd nadat het volgens TNT geweigerd is aan de deur. Dat is bekend bij TNT en bij Telfort. Het is een fout van TNT. daar kan Telfort niks aan doen. Maar het feit dat ik op dezelfde dag naar het dichtstbijzijnde postkantoor wordt gestuurd met een barcode, en nadat ik dat gedaan heb Telfort weer bel, er in 1 keer wel bekend is wat TNT ook wist: pakketje is teruggestuurd. Is het systeem waarmee ze op de helpdesk werken dan zo moeilijk?

De aansluiting wat betreft aderparen etc. is allemaal gecontroleerd. DSL lampje moet gaan branden, en dat doet het niet. Ook al staan de instellingen van het modem niet goed, dan nog moet het DSL-lampje gaan branden lijkt mij? Maar dat doet er nu niet meer toe, ik heb nu het Telfort toegestuurde modem binnen en mijn aangekochte modem teruggebracht. Dus ik wacht nog steeds op een monteur. Frown

kijkmaar
Pfff nog een moedeloze klant hier van die gasten.
Zou volgens de brief al sinds 11 september moeten kunnen internetten en bellen.
Zit ook al te wachten op KPN monteur sinds 5 tot 10 werkdagen......
Ik weet niet wat voor werkdagen ze bij Telfort hebben? Ben ieder geval blij dat ik daar niet werk haha

reflex
Ik wacht nu al 24 dagen op een telefoontje. Dus ik heb Telfort weer gebeld, ze hebben de prioriteit verhoogd. Of dat gaat helpen wist de helpdesk ook niet, dus afwachten maar weer.

Kan me voorstellen dat heel veel klanten op deze manier afhaken. Goed bezig dus! Cool

epschol
Wij hebben een prachtige signaalzoeker en helpen mensen met aansluiten en vaak blijkt toch dat er op het ISRA punt signaal is maar op een ander aderpaar of dat men geprobeerd heeft met die plastic doggertjes een kabel aan te sluiten die dan soms ook nog eens te dun is waardoor er geen contact met de onderliggende stiften wordt gemaakt. Wanneer er echt geen signaal is dan ligt de oorzaak vrijwel altijd in de verdeeldoos in de straat waar iemand verkeerd kruisdraden heeft gekoppeld of een aderpaartje (van de klant) ingepikt heeft omdat er geen lijnspanning op stond, wat gebeurt als er geen vaste lijnaansluiting meer opzit. Dat laatste gebeurt de laatste tijd niet zoveel meer, de monteurs weten het nu wel dat ze niet moeten meten maar op de lijst moeten kijken. Kabelbeheerder KPN of aannemer Baan komt echt binnen 2 dagen na melding, dus als het langer duurt dan zijn ze je echt vergeten bij Telfort.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FF wachten op de KPN monteur..', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Hoe lang moeten we nog wachten? Klacht over Telfort 5 09 april 2014, 22:59
DSL probleem, monteur zsm ? Storing 17 16 juni 2009, 11:40
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:43:20
Steun ons
Onlinekabelshop