obey-robots.txt
24 September 2018, 13:21
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

voortijdig aansluiten modem

Timelord
Kan het kwaad om nu al het modem van Telfort aan te sluiten terwijl ik nog bij een andere provider zit ?

Puma
Nee hoor. Maar het zal niet direct werken.

Je zult eerst de instellingen van jouw huidige provider in moeten stellen en wanneer telfort actief is, deze weer terug zetten.

Timelord
Nee mijn huidige provider (wiens naam hier niet genoemd mag worden omdat het Alice is) maakt niet uit.

Ik word per 8 januari aangesloten. Daar wil ik gewoon op wachten, maar ik heb tot 3 januari nog een aansluiting bij **** (aansluiting, geen verbinding)

Dus het kan geen kwaad om het modem er nu alvast aan te hangen.
Stel dat **** alsnog goede voornemens heeft en iets met m'n modem wil gaan doen op afstand ?

Ik denk dat ik maar wacht tot 4 januari.

Better be safe than sorry !!. SmileGrinGrin

Bedankt voor je antwoord.

Karel
Timelord schreef:
Kan het kwaad om nu al het modem van Telfort aan te sluiten terwijl ik nog bij een andere provider zit ?

Dat lijkt me niet. Ik stap op 24 januari a.s. over van Demon (lees: XS4All) naar Telfort. Ik kreeg vlak voor Kerst het gratis modem en de splitter van Telfort en mijn gebruikersgegevens. Ziet er trouwens allemaal prima en keurig verzorgd uit, evenals de brieven die ik tot nu toe van Telfort kreeg. Omdat ik niet van plan ben telefonie via Internet te gaan plegen kon ik het modem (vanaf een laptop met een netwerkkabeltje via 192.168.1.254) in de bridgemode zetten (net als mijn huidige modem uit 2002, een ZYXEL 650 R, van Demon). Omdat Demon net als Telfort gebruik maakt van het Tiscali netwerk ( het oude Babyxl) stonden VPI en VCI al goed ingevuld. De Linksys WRT 350N als router er achter en dat gaat uitstekend; het lijkt wel of het nieuwe modem ook het bestaande 3Mbits signaal van XS4All wat opkrikt. Voordeel is dat het spul nu continu aanstaat zodat ik voor de 24e zeker weet dat het modem ook op lange termijn goed zal functioneren. Natuurlijk gaat mijn verhaal niet op voor mensen die wel willen telefoneren via Internet. Het modem in de bridgemode zetten schakelt onder meer die optie uit.
Tussen twee haakjes: koop geen WUSB 300N Linksys draadloze netwerk adapters tenzij je elke 60 seconden even stotterend geluid leuk vindt....

Timelord
Ik heb 2 draadloze liinksys usb sticks, maar ik durf zo niet ze zeggen welk type. Mijn router is van SMC.

Ik lees hier vaak over modeminstellingen en zo, maar voor mij is het allemaal abracadabra.

Ik wacht tot 4 januari, als Alice van de lijn af is en dan sluit ik het modem aan.

Ik heb ook al alles in huis, dus ik ben zeer benieuwd. Wink

Albert38
Timelord,

Zou op 2 januari overstappen naar Telfort maar vanmorgen om 10.00 uur had ik geen verbinding meer met Tele-2. Telfort modem aangesloten en de boel werkte 1 in keer. Dus 4 dagen te vroeg. Alleen werkt telefonie en e-mail nog niet. Na telefonisch contact met de helpdesk hoorde ik dat dit op 2 januari actief word.GrinGrinGrin

Liberty
Puma schreef:
Nee hoor. Maar het zal niet direct werken.

Je zult eerst de instellingen van jouw huidige provider in moeten stellen en wanneer telfort actief is, deze weer terug zetten.

Mijn huidige provider is Orange tot eind april.
Modem 1 week geleden ontvangen, deze geconfigureerd en ben nu online via Orange met de standaard Zyxel modem.
Wat zijn de instellingen voor Telfort?

ton2e
Liberty schreef:
Mijn huidige provider is Orange tot eind april.
Modem 1 week geleden ontvangen, deze geconfigureerd en ben nu online via Orange met de standaard Zyxel modem.
Wat zijn de instellingen voor Telfort?

Als je het door Telfort verstrekte modem gebruikt dan hoef je niets in te stellen want dat is de default instelling van de Zyxel. Wel moet je zaken als ID, password, tel.nummer moeten invullen maar dat staat allemaal uitgebreid in de brief.

Liberty
Dank je wel, dan is het mij duidelijk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voortijdig aansluiten modem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:02:21