obey-robots.txt
13 December 2018, 08:10
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Siemens Gigaset

Hefaistos
Iemand al bekend met de settings voor een Gigaste SX762 van siemens.
Ik ben aan het experimenteren en schijnbaar werkt het wel.
Af en toe lijkt de verbinding weg te zijn en komt een beller direkt in de voicmail.
Siemens was zeer geintreseerd in mijn instellingen

Hefaistos voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

Hefaistos
Sinds 17-10-2008 draaid de gigaset zonder problemen.
Siemens wilde ook weten hoe ik de instellingen heb.
mailtje naar

epschol
Het enige waar je naar moet kijken naast de juiste instellingen voor SIP provider, Proxy, poort en STUN is, in de sectie geluid, het instellen van de juiste codecs. Als die niet goed staan dan krijg je foutmeldingen of hoor je of de tegenpartij niets. G729 zal het altijd wel doen, G722 zelden. Het is provider afhankelijk, begin met G729, voeg dan G726 toe, dan de G711 varianten en tenslotte G722 die het beste geluid geeft, als laatste maar zet de volgorde met de beste kwaliteit bovenaan (G711 a bij Telfort)

Domein: tel.telefoniedienst.nl
Proxyserver: sip.telefoniedienst.nl
Poort: 5060
Registrar: sip.telefoniedienst.nl
Poort: 5060
Verversen elke 180s
Stun gebruiken, stun.gigaset.net, poort 3478
ververstijd 240s, NAT traversal tijd 20s
geen uitgaande proxy
Bij Telfort is de volgorde van intrainen G711 A, G711 mu, G726 en G729

csteelooper
Sinds vandaag is m'n Telfort Internetabonnement opgeleverd en ook m'n Vast Bellen abonnement werkt al, met nummerbehoud(!). Ik heb mijn Siemens Gigaset SX762 in gebruik, met de laatste firmware die er door de vorige provider (Abel/InterNLnet) is opgezet. Zowel Internet als Vast Bellen werkt naar behoren. Ik dacht: ik zal hier de Vast Bellen-instellingen maar eens neerzetten, omdat er mensen zijn die hier problemen mee schijnen te hebben. Ik train overigens in op een snelheid die hoog in de 15mbit valt, met de Zyxel zit ik laag in de 15, soms hoog in de 14. Daarom heb ik besloten om de SX762 te blijven gebruiken; die traint stukken sneller in...

LET OP: In de volgende afbeelding, met de juiste Siemens Gigaset instellingen, is de gebruikersnaam gemaskeerd. Dit omdat de gebruikersnaam je telefoonnummer is. Als je telefoonnummer bijvoorbeeld 0201234567 is, dan is dát je gebruikersnaam. Je wachtwoord wordt (net als je gebruikersnaam) door Telfort verstrekt.

csteelooper voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.

frankr
Met de info op dit forum heb ik het voor elkaar gekregen om vaste telefonie werkend te krijgen. Alleen nummerweergave inkomend doet het niet. Heeft iemand een oplossing? Reeds een mailtje gestuurd naar telfort klantenservice maar die beginnen alleen over hun eigen modem. Ik wil de siemens gigaset sx762 blijven gebruiken ivm wifi (deze had ik namelijk aangeschaft via Abel, toen deze failliet gingen)

Richard
Frankr, je kunt dan beter die vraag even in een nieuw topic stellen (in het telefonie gedeelte) dan in een topic wat al 9 maanden oud is.
Dus deze gaat op slot.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Siemens Gigaset', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Simunlock code Siemens CX70 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 29 december 2013, 13:58
Unlock codes Siemens MC60 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 04 juli 2013, 14:57
Voipbuster gebruiken met Telfort en zyxcel modem P-2812HNU-F1 en Siems Gigaset box N3000A IP Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 4 31 januari 2013, 23:49
Vast bellen via Siemens C470IP Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 7 11 januari 2013, 10:45
simlockvrij maken van Siemens MC60 en ALCATEL OT C550 Telfort Mobiel algemeen. O.a. SimLock, instellingen en advies 1 05 oktober 2012, 11:57
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden