obey-robots.txt
26 Mei 2018, 21:48
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Telfort internet op Zyxel met KPN tel nummer

wousep
Ik zit met volgend probleem,
Zit nu bij schoonpa in huis(hopelijk)tijdelijk, maar hij heeft de Experia box van KPN.
Wij hadden de Zyxel van Tiscali nu Telfort internet en telefonie.
Nu heb ik een 20Mb abonnement, maar met downloaden haal ik nu maar 40kb/s op de Experia, dus heb e.e.a. opgezocht en ingesteld in de Experia modem.
O.a. de dns nummers van telfort en nog wat andere dingen. Dit schijnt volgens vele niet te helpen, kan ik nu de Zyxel van Telfort aansluiten en daar het telnummer (KPN) in instellen maar dan de internet via Telfort, of is dit in de wondere modem wereld niet mogelijk?

Hoop dat iemand me er verder mee kan helpen.

Wouter

EdP
Helemaal volgen doe ik het niet. Is het een Belbasis- of Belbudget-abonnement van KPN waarover je praat? Of InternetPlusBellen?

In een VoIP modem kun je alleen een werkend VoIP account instellen, dus het Telfort telefonie account kun je in elke VoIP modem instellen. Het moet wel volledig opgeleverd zijn (denk o.a. aan nummerportering) voordat het kan werken.

wousep
Nou het idee is om de Zyxel modem van de Tiscali(Telfort) weer te installeren, omdat het schijnt dat het instellen/veranderen van de Experia box erg lastig is of geheel niet mogelijk(deze gebruik ik nu).
Maar als ik jou antwoord goed begrijp is het dus mogelijk, dan kan ik dus Telfort voor het internet gebruiken en dan in dat Zyxel modem het telefoonnummer van KPN invoeren?

Het is maar voor tijdelijk, maar begin me steeds meer te ergeren aan die trage download's. Dus zodoende de bovengestelde vraag.

EdP
Nou snap ik je nog niet. Hoe ziet je netwerk er uit?
Daarmee bedoel ik: waar is de adsl lijn op aangesloten (welk modem)? Wat zit daar nog meer op aangesloten en hoe? Waarvoor dient bij jou de Experia box?

epschol
Je kan bij schoonpa wl de Zyxel aansluiten en programmeren, maar natuurlijk alleen op het KPN account van je schoonvader (want op dat netwerk ben je daar aangesloten) en niet voor telefonie van Pa want KPN geeft die inlog-gegevens niet; je kan wel de SIP gegevens van Telfort instellen en dan krijg je daar je Telfort telefoonnummer.

EdP
Owwww het begint te dagen. Het Telfort internet-abonnement is gekoppeld aan je adres, die kun je dus niet zomaar meenemen.

wousep
Bedankt voor de antwoorden.

Voor alle duidelijheid: telfort is omgezet naar dit adres, waar we nu het internet hebben. Wat we nu gebruiken is de Experia box. Deze had schoonpa al van KPN, maar dan alleen voor internet plus bellen. De beste man internet niet. Nu zitten wij er dus, en wij internetten wel. Dus ik aan het downloaden en kwam dus op een 40kb/s download snelheid. Dit is erg maar dan ook erg laag, naar mijn mening. Ik heb dus bij Telfort de 20Mb internet met telefonie. Het telefoonnummer wil ik ff niet gebruiken maar de snelle internet wel.
Mij is via googlen duidelijk geworden dat de Experia box niet te veranderen/in te stellen is voor een andere provider. Maar zoals ik begrijp is de Zyxel wel instelbaar, maar zoals ik bergeep uit bovenstaand antwoord dus niet met een KPN nummer.

Als ik het dus goed begrijp moet ik me tijd bij schoonpa maar ff uitzitten qua downloadsnelheid?

EdP
Voor de duidelijkheid: er is niet zoiets als DE Experiabox, er zijn mij minstens 2 types bekend. Een daarvan is een Speedtouch en die wordt op dit forum veelvuldig besproken als een prima alternatief voor de ZyXEL. Misschien is er nog een trucje voor nodig, ik heb daar ergens iets over gelezen, maar het is bij mij niet beklijfd.

Overigens, als de verhuizing van adsl ook daadwerkelijk opgeleverd is, dan zou je in ieder geval met je ZyXEL modem moeten kunnen internetten. Als je de Telfort telefonie niet wenst te gebruiken, dan kun je de telefoonstekker los laten, of bijv. het SIP account verwijderen.

Dus nogmaals de vraag: hoe is e.e.a. aangesloten en welke intrain-snelheid geeft het modem zelf aan?

Nog een aanvulling: was is er gebeurd met het IPB abonnement van schoonpa? Als dat opgezegd is, dan is ook het telefoonnummer niet meer geldig.
Gewijzigd door EdP op 18 oktober 2008, 20:42

wousep
Hoi EdP,

zoals het nu is aangesloten is als volgt. De modem is een Siemens Gigaset 551. Daar loopt de tel.lijn van pa heen en de internet verbinding van de computer. That's it?
Ja en hoe ik aan die train snelheid van de modem moet komen? Maar ik merk het met downloaden en films kijken via internet, bij speedtest komt ie continue op maar 40kb/s.

Maar is het mogelijk om op de Zyxel een KPN-nummer in te voeren, of werkt dat niet zo?

Het IPB loopt nog steeds, volgens mij draai ik daar nu ook internet mee. Ik heb niets aan de door de KPN ingestelde modem veranderd(ma.a.w. geen telfort/tiscali gegevens ingevoerd). Was a.h.w. plug-and-play, maar dan met trage downloadsnelheid.

Dus eigenlijk hebben we nu twee aansluitingen op 1 adres.
Gewijzigd door wousep op 19 oktober 2008, 12:24

EdP
2 aansluitingen op 1 adres, dat kan alleen maar als er 2 aderparen in gebruik zijn. Dan komen er dus 2 telefoonsnoeren uit het ISRA punt, is dat ook zo bij jou? Of heb je de ZyXEL op die Experiabox aangesloten? Als dat zo is, dan snel ontkoppelen.

Het IP adres waarmee je deze vraag gepost hebt is van KPN direct-adsl. Geen idee wat voor snelheid je daarmee behoort te halen, maar je zit in elk geval (nog) niet op het Telfort netwerk.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Telfort internet op Zyxel met KPN tel nummer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
GameSeek