obey-robots.txt
21 Oktober 2018, 02:28
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Klagen helpt niet

spek
Geweldig dat Telfort.
Ik heb in juli mijn Wanadoo, Orange provider opgezegd en ik heb mij aangemeld voor Telfort. Vanaf 1 september werd Wanadoo, Orange afgesloten en op 5 september zou Telfort de verbinding tot stand brengen.
Eind augustus een pakket met modum ontvangen en 2 dagen later de welkomsbrief met gegevens.
Op 5 september de boel aangesloten en wat denk je, een rood internet en een groen DSL lampje. Maar goed, in de brief stond ook een melding dat het 5 dagen kon schelen ivm de telefonie aansluiting.
Ik heb 14 dagen gewacht en ben toen maar eens gaan bellen.
Na 4 telefoontjes men 4 verschillende medewerkers die allemaal een ander advies hadden, heb ik nog steeds geen internet.
Op 29 september is er een melding opgemaakt en nu zou het wel snel zijn verholpen, aldus de vriendelijke persoon.
Op 2 oktober gingen het rode internetlampje en het groene DSL lampje uit.
Maar weer eens gebeld, en het antwoord was, ja meneer we zijn er nog mee bezig.
Weer een week gewacht en weer een vriendelijke meneer aan de telefoon, die ook vond dat het wel lang duurde.
Inmiddels is het nu 15 oktober en weer een week verder maar er gebeurd niets. Wel is er 70 euro van mijn rekening afgeschreven.
Bij navraag bij de administratie kan ik een verzoek indienen om het geld terug te laten storten. Mijn contract opzeggen en naar een ander gaat niet want het is een jaarcontract.
Dat in datzelfde contract staat dat Telfort moet zorgen voor een werkende internetaansluiting wordt overheen gelezen.
Ik ga nu eerder naar mijn werk om daar even mijn bankzaken te doen. Moet toch wat, (zolang mijn baas het goed vindt)
Wat kan ik verder doen om telfort in beweging te krijgen. Heeft iemand een tip

EdP
Er zit een gat tussen 1 en 5 september. Is je lijn dan niet gesloopt?

spek
Op 5 september had ik een groen DSL lampje en een rood internetlampje. Had dus wel een (verkeerd) signaal.
Dit heeft gebrand tot 2 oktober, toen gingen die lampjes beide uit.
heb dus dus alleen een powerlampje branden, als de stekker erin zit tenminste Frown

sjsmit
Wat kan ik verder doen om telfort in beweging te krijgen. Heeft iemand een tip

Werkt het al? Anders kunt u het volgende doen:

Telfort per aangetekende brief met handtekening retour ingebreke stellen en daarbij aangeven dat u - als zij niet binnen (bijv.) een week een bevredigend voorstel tot een oplossing doen - wegens wanprestatie van Telfort de overeenkomst eenzijdig ontbindt en dat u uw bank opdracht zal geven de 70 euro die zij hebben geÔncasseerd (en alle andere kosten die zij incasseren zonder voor een werkende lijn te zorgen) terug te laten storten.

U dient Telfort letterlijk ingebreke te stellen. Dat is een juridische term om aan te geven dat zij hun verplichtingen van de overeenkomst die zij met u zijn aangegaan niet nakomen waardoor u zich ook niet meer aan de overeenkomst hoeft te houden (even kort door de bocht). U dient wel de consequentie te aanvaarden dat u de overeenkomst beŽindigt als Telfort niet (bevredigend) reageert. U moet dan ook het modempakket weer naar Telfort terugsturen.

Succes!

spek
Bedankt, maar nee het werkt nog steeds niet,
Heb nog maar weer gebeld en als antwoord krijg ik, "Meneer u moet geduld hebben. Er is een melding voor geschreven en we zijn ermee bezig. Goedemorgen."
Misschien is het inderdaad en goede tip om maar de hele boel netjes af te zeggen en met hangende pootjes terug naar Orange, heet trouwens nu Online.
Wordt er wel een beetje moedeloos van.

epschol
Wij hebben een SIP account met een Belgisch nummer waarmee we naar Nederland kunnen bellen voor 2 ct per minuut. Dat is heel handig als je 0900 nummers wilt bellen, Telfort heeft bv een gewoon 020 nummer dat ze ook opnemen als er gebeld wordt vanaf een buitenlands nummer. Je moest eens weten hoeveel geld we uitsparen als we voor klanten bellen. Onze ervaring met dit soort gevallen is dat er meestal wel signaal komt van Telfort, maar dat het in de verkeerde norm is, dus ex-isdn in plaats van ex-pots of omgekeerd. Dit gebeurt als men ooit is verhuisd van een ISDN lijn naar VOIP. Met Fritz! modems hebben ze daar gelukkig geen last meer van maar je zal Zyxel hebben denk ik.

EdP
Dat is een handige SIP account, ik denkt dat heel veel mensen dat bijzonder interessant vinden.

spek
Vanmiddag gaat er een aangetekende brief naar Telfort met een einddatuim.
Zal wel een antwoordt op komen dat ik verplicht ben om mijn contract uit te dienen maar het is het proberen waard.
Ik heb wel jaarcontract wat ik verbreek, maar telfort houd zich toch ook niet aan het contract om een werkende internetaansluiting te leveren.
Leuk voer voor juristen

spek
Het is gelukt, hoor. Toen er na 2 maanden nog geen data bitje van telfort naar mijn modem was verstuurd en vice versa kon ik mijn internet abbo per onmiddelijke ingang beeindigen.(kleine lettertjes in het contract?)
Heb mij daarna aangemeld bij een ander aanbieder (!KPN!) en na 3 weken een pakket in huis.
Annsluiten en verbinding hebben, binnen 5 minuten, het bestaat nog.
Blij toe, ik kan weer gewoon bellen en internetten.
Nu alleen nog wachten op die 72 euro die al zijn afgeschreven

spek
Eind goed ,al goed
Mijn 72 euro zijn teruggestort op mijn rekening.
Maar voor mij geen telfort meer, nee dank je

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Klagen helpt niet', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
kan niet meer downloaden met telfort Usenet 2 12 november 2016, 17:44
smtp server van telfort werkt niet Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 5 12 augustus 2016, 20:06
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Wilfried Drie...11:53:59