obey-robots.txt
20 April 2018, 11:01
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Bridge mode

galaxy
Ik lees ergens in het forum als ik het modem van telfort in bridgemode ga zetten dat de telefoon niet meer werkt??

Hoe los ik dit probleem op??

Ik gebruik een zyxell zywaa5 als firewall dus ik wil graag dat het modem transparant word ook amdat ik gebruik maak van vpn en dus moet de firewall het buiten adres krijgen.

is er een oplossing voor?

Richard
Hoe los ik dit probleem op??

Niet. Tenzij je de specificaties te pakken krijgt waarmee de Voip van Telfort werkt.

Volgens mij heb je niet altijd een extern ip adres nodig voor VPN, maar ik weet er ook het onderste van de kan niet van hoor.

Bij Orange had ik ook een bridgemode nodig maar daar ging het ook niet dus heb ik het als volgt opgelost.
Ik forward in het modem alle poorten gewoon naar mijn router. Zou jij dus ook kunnen doen, alle poorten naar je Zyxel forwarden.
Dan blijft de telefonie werken op het modem van Telfort, de rest gaat door naar je Zyxel firewall en daar kun je dan alles instellen.

Wordt alleen een beetje anders met de VPN, maar theoretisch zou het moeten kunnen.

galaxy
Natuurlijk kan ik alle poorten doorsteuren alleen met vpn word dat lastig het is wel een must dat ik bridge mode kan gebruiken ik heb de helpdesk eerst gebeld met de vraag of het mogelijk is om bridge te gebruiken ik kreeg als andwoord dat dat mogelijk is en heb besloten om telfort aan te vragen.

Ik zal dan nu moeten kijken of ik het abbo wel wil houden omdat ik nu blijkbaar geen telefoon heb in bridge als ze me dat van te voren hadden gezegt dan had ik zekker geen telfort genomen.

waar ik ook niet blij mee ben is dat het ip niet vast is maar daar kom ik wel overheen beheer gelukkig eigen dns server voor alle websites en mail servers dus wat dat betreft loopt het wel los alleen dat kl...te bridge dat word lastig. ga maar contact opnemen met telfort zit niets anders op.

dat hun dan maar een config file maken als ze me niet de juiste instellingen willen geven.

Ik zeg maar niet geschoten is altijd mis he Grin

ton2e
galaxy schreef:dat hun dan maar een config file maken als ze me niet de juiste instellingen willen geven.

Ik denk niet dat je van Telfort mag verwachten dat ze een configfile voor jouw apparatuur gaan maken. Maar m.i. staan alle gegevens die je nodig hebt op de site van Telfort!

Kijk eens bij klantenservice -> vast bellen -> Telfort vast bellen zonder telfort Internetmodem daar vindt je alle informatie die je maar nodig denkt te hebben.

I.t.t. Wanadoo/Orange is het namelijk gewoon huis-tuin-keuken SIP/VOIP en kun je desgewenst zelfs je eigen Voipprovider nemen.

Richard
ik heb de helpdesk eerst gebeld met de vraag of het mogelijk is om bridge te gebruiken ik kreeg als andwoord dat dat mogelijk is en heb besloten om telfort aan te vragen.

Dat had ik dus ook gedaan maar mij hebben ze specifiek erbij verteld dat telefonie dan niet zou werken.

Ik hoop echter dat het wel werkt, want als ze zich bij mij vergist hebben en bridge dus wel met telefonie zou werken, dan ga ik zeker over naar Telfort.

galaxy
Mooi bedankt voor de site ik ga zekker proberen dis aan de praat te krijgen.

Ik heb nu tweakdsl voor mijn internet en deze hebben ook een modem geleverd aan mij dat in bridge staat en waar het bellen wel gewoon werkt dus als ik in de week van 8 jan overga naar telfort ga ik dit zekker proberen.

lukt het niet met het modem van telfort zelf dan ga ik klooien met het modem van tweakGrin

Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn pogingen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Bridge mode', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
P-2812HNU-F1 bridge mode werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 01 mei 2013, 20:33
Telfort P-2812HNU-F1 in BRIDGE ?? Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 31 januari 2013, 23:47
Wireless bridge zyxel 2812 Telfort SMTP, POP3, NNTP, Nieuwsgroepen etc... 2 20 september 2012, 22:13
Firewall en bridge Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 21 februari 2011, 02:00
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:47:23
Steun ons
Drogisterij.net