obey-robots.txt
25 September 2018, 18:40
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Basismodem en Sweex LW050v2

LeoSt
Heeft iemand al 's een Sweex LW050 achter een basismodem gezet ?

Ga dit over een paar dagen proberen maar ik hoef 't wiel niet opnieuw uit te vinden.

m vr groet, Leo.

EdP
Ga je die nog kopen, of had je 'm al?
Als je 'm nog wil kopen zou ik je toch willen aanraden naar een ander merk om te zien (persoonlijke voorkeur a.g.v. ervaring).

In principe kan elke switch/router erachter worden gekoppeld, mits de instellingen goed zijn.

LeoSt
Jawel, had de SweeX al gekocht, dikke 30 eurie. Is pas een dag in de lucht dus echt ervaring heb ik er niet mee, was wel eenvoudig als accesspoint in te stellen.

Het heeft even geduurd, Telfort had op 1 oktober de aansluiting actief gemaakt, maar pas vandaag ( na 3 weken dus...) heeft de KPN monteur de dedicated lijn in de centrale aangesloten. Toen ik eindelijk een DSL signaal had was alles ook zo aan de gang, zowel internet en telefoon. Met zo'n 6MB/s niet slecht voor een hutje op de hei en dus een hele lange KPN lijn naar de centrale. Telefoon werkte ook gelijk goed.

Instellen was niet moeilijk, het ZyXEL modem volgens de handleiding ingesteld, verder zo gelaten. De Sweex router gebruik ik als accesspoint.

Hiervoor heb ik IP adres van 192.168.50.1 op 192.168.1.1 gezet ( ZyXEL staat op 192.168.1.254), de DHCP server gedisabled, de WiFi verbinding ge-enabled en de WPA/PSK encryptie ge-enabled, alles volgens de handleiding van Sweex. Ethernet kabeltje van de ZyXEL naar LAN poort 1 van de SweeX en dat was het.

Mocht de SweeX tegenvallen dan laat ik het wel weten Wink

m vr groet, Leo.

EdP
Heel goed, bedankt voor de terugmelding.

LeoSt
Ter info: de SweeX is nu zo'n 3 weken in de lucht, al die tijd probleemloos Grin gedraaid, valt niet tegen.

Telfort is in die tijd ook niet uitgevallen, snelheid zo'n 8Mbps.

m vr groet, Leo.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Basismodem en Sweex LW050v2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Sweex Annex A/B wireless modem/rout: geen internet Hardware instellingen 7 12 juli 2011, 11:19
Probleem: basismodem met linksys wrt54gl Eigen netwerk achter het Telfort modem 3 16 april 2010, 11:57
sweex router achter Zyxel (Multipc-modem) Telfort met eigen modem/router 32 29 april 2009, 16:22
Zyxel basismodem koppelen SMC smcwbr14-g2 router Eigen netwerk achter het Telfort modem 9 22 december 2008, 21:12
US Robotics 9108 achter basismodem Telfort Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 21 december 2008, 22:11
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly11:23:11