obey-robots.txt
22 Februari 2018, 04:06
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

Overstappen Tweakdsl

galaxy
Ik wilde toch even mijn gal speugen over telfortShock

Ik heb op 15 Nov mij aangemeld bij telfort voor het internet+bellen pakket ik heb 6 jaar lang bij tweakdsl gezeten en was eigenlijk zeeeeeeeeeeeeer tevreden hierover alleen de prijs en snelheid was niet zo denderend dus ik dacht dan maar telfort.

Had ik dat dus maar nooit gedaanAngry zoals gezegt op 15 nov aanvraag ingediend en zoals het hoord ook meteen opgezegt bij tweak tweedagen later netjes eenb rief van tweak en van telfort dat tweak per 21 DEC alles zou stoppen en telfort dat ik 20 DEc had aangegeven om over te stappen. Geen vuiltje aan de lucht zou je denken.

tot ongeveer anderhalve week geleden ik hoorde dat een vriend van mij die twee weken later de aanvrag had ingedien zijn spullen al in huis had.

Zo ongeduldig als ik ben ben maar in de telefoon geklommen en ben beginnen te bellen met de ( verplichte dure helpdesk) daar kreeg ik zoeen wijsnuus eraan die vertelde mij mijheer maak u geen zorgen alles is geregeld en komt goed.

Afgelopen woensdag ik no altijd niets in huis dus ik weer bellen mmm ijnheer een moment was het andwoord ik werd toen doorverbonden met de klantenservice kreeg ik als andwoord dat kpn een probleem in hun systeen zou hebben en mij aanvraag er niet doorheen gegaan was

ze hebben dat de 13de van deze maand gedaan met het gevolg dus dat ik gisteren via de site van telfort kon zien dat ik nu in stap 4 zit en dat ik op 8 Jan 2008 bij hun aangesloten zou worden.

Nu is het vervelende dat ik vanaf morgen dus geen internet Maar nog erger geen telefoon meer heb het is zo dat er in mijn familie iets aan de hand is zodat ik eigenlijk telefoon moet hebben omdat er mensen zijn die niet bellen naar mobilenummers.

Ik vraag mij dan ook af of het handig is een klacht in te dienen en een vergoeding kan gaan vragenCool

Is toch belagelijk dat ik de dupe ben van een zogenaamde kpn storing Is toch het probleem van kpn/telfort of ben ik nu helemaal gek

Richard
De snelheid bij Tweakdsl is ook denderend, dan moet je gewoon een wat duurder abo nemen.Smile
Als je bij Tweak al het 20mbit abo hebt gehad, ga je bij Telfort echt niet sneller uitkomen met een 20mbit abo.

Anyway, het kan best dat er iets mis is gegaan in het systeem bij KPN. Probleem is dat ze dit ook kunnen zeggen en dat het feitelijk mis is gegaan in het systeem van Telfort.

Als het echt bij KPN is geweest, dan ben jij niet gek, maar Telfort ook niet dan is er gewoon sprake van overmacht. Zo'n dingen kunnen gebeuren. Bijzonder vervelend, dat wel, maar geeft verder geen recht op een vergoeding.

Ik heb ook een paar jaar bij Tweakdsl gezeten, ben daar ook vertrokken omdat het prijsverschil gewoon te groot was tussen Tweak en Orange en het bellen op zich ook goedkoper is via Orange.

Momenteel ben ik ook aan het meten wat mijn dataverbruik is, als dat niet te gek is, gaat deze jongen ook over naar Telfort.

galaxy
Ik kan bij tweak een max krijgen van 10MIBT en be telfort is dit max 20 en ook nog een goedkopen dus wilde ik over naar telfort alleen als ik van te voren geweten had dat het zoeen gez**k zou zijn dan hadden ze zich die 20MBIT mogen houden. dan was ik wel blijven hangen bij tweak ben daar 6 jaar geweest ongeveer denk ik en ik heb nog nooit problemen gehad.

Ik heb weinig haar maar ik heb wel heeeeeeeeeeeeeeeeeel veel meer spijt dat ik het heb aangevraagt.Shock

ton2e
Op diverse fora valt te lezen dat KPN de oorzaak is van overstap problemen. Technische details gaan mijn pet te boven maar het schijnt dat KPN geoon weigert bepaalde overgangen uit te voeren.

Overigens hoort bij dit soort migraties alles intact te blijven tot het moment dat de nieuwe provider alles op orde heeft. Je zou dus geen Internet problemen horen te hebben.

Uiteraard loop je bij elke overgang kans op problemen en is de beste manier om over te stappen eerst aanmelden bij nieuwe provider en oude pas opzeggen nadat blijkt dat de nieuwe alles op orde heeft. Gevolg is dan wel dat je met minimaal 1 (en soms meer!) met dubbele kosten komt te zitten.

Aangezien wij Nederlanders zuinig zijn doet haast niemand dat.

Richard
Als je bij Tweak max 10mbit kunt krijgen en bij Telfort max 20, betekent dit dat je centrale niet aangepast is voor BBNED ADSL2+ en wel voor het netwerk wat Telfort gebruikt (Tiscali dacht ik of zoiets).
Da's gunstig, maarja, de afstand tot de centrale blijft wel bepalend. Maar qua prijs is het interessant.

Ook ik hoor van diverse plaatsen dat er bij KPN nogal eens wat mis wenst te gaan, KPN ontkent dit, maar je ziet het steeds meer. KPN vindt vaak dat de provider naar de centrale moet, maar bepaalde werkzaamheden mogen die daar weer niet doen en moet KPN weer komen en die hebben dan weer geen tijd, afspraken raken kwijt of worden niet nagekomen.
In het systeem van KPN komen adresgegevens niet overeen of liever gezegd worden verkeerd doorgegeven aan de providers waardoor aanvragen geweigerd worden, hetgeen vaker niet aan de klant weer teruggekoppeld wordt door de providers.

Erg vervelende situatie. Of het providersmoesjes zijn of waarheid weet ik niet, maar als er zoveel problemen zijn moet er toch wel een kern van waarheid in zitten lijkt me.

Puma
Waarom zou KPN in de weg zitten? Telfort is van KPN en elke klant die Telfort werft, brengt geld in het laatje bij KPN.

Ze hebben gewoon een provider in het leven geroepen wat kan concurreren met Alice.

ton2e
Puma schreef:
Waarom zou KPN in de weg zitten? Telfort is van KPN en elke klant die Telfort werft, brengt geld in het laatje bij KPN.
Ze hebben gewoon een provider in het leven geroepen wat kan concurreren met Alice.

Dat is nu net het probleem van Mammoet organisaties. Daar weet de rechterhand niet wat de linker doet of erger werkt de ene hand bewust de ander tegen.

De hele overgangsmaterie is een onvoldoende gereglementeerde aangelegenheid. Iedereen werkt los van elkaar en poogt zijn eigen regels te forceren.

Net als in de begintijd van GSM. Als je toen wilde overstappen liep je kans weken zonder werkende verbinding te zitten.

galaxy
Het is inmiddels 2de kerstdag en ik heb nog geen telfortShock

maar gelukkig heb ik wel nog gewoon internet en als alles goed zal verlopen ga ik in de week van 8jan over naar telfort.

wat achteraf ook niet nodig blijkt te zijn geweest is het bellen met de helpdesk want

1 je schiet er niets mee op omdat er mensen zitten de de opdracht hebben om iemand af te wimpelen met een l*l verhaal.

2 het je bergen met geld kost voordat je eindelijk iemand aan de lijn hebt Angry ik heb in tweedagen voor 18 euro verbeld AngryAngry

en dat zal niemand mij vergoeden dus ik bedenk mij in de toekomst wel 10 keer voordat ik de helpdesk ga bellen.

Als telfort bijft zorgen dat het signaal tot aan mijn modem komt dan zorg ik wel voor de rest en heb ik de helpdesk niet nodig:p
Gewijzigd door galaxy op 26 december 2007, 19:55

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Overstappen Tweakdsl', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Heeft overstappen zin? Snelheid 9 21 november 2011, 10:51
Overstappen op Telfort en van ISDN op analoog Helpdesk 4 15 januari 2009, 21:34
Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009 Telfort wijzigingen in de voorwaarden 4 10 december 2008, 02:38
Ook wij hadden veel ellende met overstappen Opleveringsproblemen 7 23 november 2008, 02:05
Overstappen Algemeen 1 25 maart 2008, 09:30
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:46:50
| fveerman 1 dag
Steun ons
Voordeelcode: happy2018 I-Telligent Usenet