obey-robots.txt
20 Mei 2018, 21:35
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Onderwerp afdrukken

wie weet raad ?

piet44
hoi mensen, ik heb 19 september ADSL van telfort gekregen,inclusief vast bellen. alleen ik heb een vreemd probleem. ik had alles aangesloten volgens de beschrijving, maar toen gingen 2 lampjes op het modem niet constant branden, het gaat om het DSL en internet lampje. ik ben toen zelf wat aan het zoeken geweest,en heb het volgende ontdekt.

1. aansluiten via de splitter, gaan de lampjes even aan(ongeveer 20 seconden) en dan heb ik ook internet,daarna gaan ze weer uit, om vervolgens weer naar ongeveer 1 minuut te gaan branden, en dit gaat gewoon uren door.

2. telefoon kabel zonder splitter direct in het modem, gaan de lampjes branden, maar dan kan ik niet bellen.

3. ik heb een siemens gigaset 4000 met basisstation en nog een extra toestel. als ik dit weer aansluit via de splitter, heb ik het zelfde probleem weer zoals beschreven onder 1.

4. maar als ik het telefoontoestel uit het basisstation haal,gaan de lampjes constant branden en heb ik een constante verbinding. ra ra hoe kan dit ?.

ik ben blij dat ik een oorzaak gevonden heb, het enige wat ik nu doen moet is, het telefoon eens in de 5 dagen weer op het basisstation te leggen om op te laden maar dan heb weer geen internet.Angry

het is wel zo, dat ik nu nog een KPN lijn heb, want hier gaan 4 werkdagen overheen dat mijn lijn is afgesloten en dat ik dan ook gebruik kan maken van telfort vast bellen.
misschien dat het dan wel goed gaat, want ik denk dat ik dan splitter kan overslaan en de telefoon gelijk op het modem kan aansluiten.

lukt dit niet dan ben ik bang dat de telefoon niet geschikt is en dat ik dan zien moet om een ander toestel Sad

of weet iemand een andere oplossing ?.

groet piet

Richard
Je moet sowieso de splitter gebruiken op dit moment.
Sluit alles aan zonder de telefoons.

Als het echt om het DSL en het internet lampje gaat en het DSL lampje gaat dan telkens knipperen dan heb je een klapperlijn, althans zo noemen ze dat wel eens.

Zorg in dat geval dat je Zyxel modem zo dicht mogelijk bij je ISRA punt staat.
Zorg ook dat je ISRA in orde is, netjes uit ziet dus niet beroest en goede bekabeling gebruiken.

Voor de KPN telefonie gebruik je de telefoon aansluiting op de splitter (pots).
Voor de Telfort telefonie kun je straks de telefoons zelf (in jouw geval je Dect basisstation) rechtstreeks op de Zyxel insteken.

De binnenkomende telefoonlijn blijft gewoon op de splitter zitten.
Als je KPN Abo echt is opgezegd en overgenomen door telfort kan misschien de splitter er wel tussenuit.

Greetings, Richard.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wie weet raad ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
ik raad aan om telfort er uit te doen Klacht over Telfort 4 19 april 2016, 18:45
geen ethernet verbinding, wie weet raad? Algemeen 7 03 juli 2010, 17:45
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly01:08:09
Steun ons
Simyo