obey-robots.txt
17 Juli 2018, 15:18
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier je ervaringen met monteurs, vertragingen in de oplevering van je verbinding.
 Onderwerp afdrukken

Ook wij hadden veel ellende met overstappen

ferrymaat
Hallo Mede gedupeerden.
Ik heb dit forum net pas ontdekt maar ook wij hebben de grootste ellende gehad met overstappen van @home kabel naar telfort.
We waren ook "om" door de mooie beloftes in reclame spotjes en zeker het onbeperkt bellen 24/7 voor een laag bedrag trok ons aan en uiteraard de hoge download snelheid.
Postcodecheck gedaan, 19 Mb op onze postcode .
We hebben de aanvraag ingedient en alles leek geregeld.
Ook hadden we het zo uitgekiend dat de opzegging bij @home kort na de aansluit datum van telfort zou zitten omdat mijn vriendin (waar de aansluiting voor was) het niet breed heeft en niet dubbel kan betalen.
Na 10 weken hadden we nog niets vernomen van telfort dus ben ik maar eens gaan bellen.
Sorry meneer we kunnen niets aansluiten want er is geen plaats in de wijkcentrale (hadden ze ons daar niet even over kunnen bellen of schrijven ?).
Ook konden ze niet vertellen hoe lang het nog zou duren, kon een week zijn of weken.
We hebben toen de opzegging bij @home nog kunnen annuleren wat aan de ene kant wel fijn was maar aan de andere kant ook weer niet omdat de opzeg termijn nu weer opnieuw in zou treden bij de nieuwe opzegging.
Toen haalde telfort een truuk uit die je alleen bij een vage autohandelaar zou verwachten of zo maar niet bij zo'n groot bedrijf.
We kregen ineens mail dat de bestelling geannuleerd was en direct daar achteraan een nieuwe bevestiging van een nieuwe aanvraag (die we zelf niet gedaan hadden) en ook een nieuw contract.
Ik had zelf al snel bedacht wat hier de reden van was en later kwam dit ook uit.
Toen ik namelijk later een klacht ingedient heb bij telfort over dit geval kreeg ik dus een bericht dat men binnen de gestelde tijd van de aanvraag geleverd hadden.
Ja erg mooi maar wel gerekend vanaf de datum van het opmaken van het nieuwe (door ons niet gevraagde) contract ipv de originele aanvraag en hier was deze hele wisseltruuk met contracten ook voor uitgevoerd door hun,erg smerig en doortrapt voor zo'n groot bedrijf.
Uiteindelijk hadden we na een maand of 2,5 a 3 toch internet en bellen EN tot dat moment ongeveer 140 euro onkosten aan telefoontjes naar de helpdesk en de extra opzegtermijn van @home.
HIer ben ik ook ingedoken en jawel hoor na weer een euro of 40 aan telefoonkosten,aangetekende brieven en mailtjes hebben ze dan toch ongeveer 23 euro verrekend .
Nu hebben we dan eindelijk al een maand of 3 telfort internet en bellen, TENMINSTE ..... internet ligt regelmatig op zijn kont en als de telefoon gaat dan moeten we als de sodemieter het downloaden stoppen want anders is er niets van te verstaan en gebruiken we dus nu zoveel mogelijk de mobiele telefoon maar weer.(ja we downloaden veelSmile
Het voordeel dat we probeerde te halen met het onbeperkt bellen zijn we al in een veelvoud kwijt aan bellen met de helpdesk (ongeveer 200 euro van mei tot nu) , de snelheid is nog niet de helft van wat er beloofd werd (ja ik weet het als je later op wat knoppen druk blijkt de postcodecheck geen meter maar gewoon pure onzin te zijn en staat er ergens daar achter verstopt dat dit maximaal haalbaar is en blijkt ook dat het in het modem afgeknepen word).
Dus telfort ??Sad in mei zijn wij in ieder geval weg daar.
Ferry

EdP
Vervelend, dat verhaal van die oplevering.

Echter, je internet-verbinding ligt er vaak uit door (in eerste instantie) eigen toedoen, zie je andere topic over de Sweex router.

Haal eerst maar 's die Sweex er tussenuit, pas dan kun je een uitspraak doen over de stabiliteit van de verbinding. Als je je router op de juiste manier ingesteld en verbonden hebt, denk ik dat je een heel ander liedje zingt.

ferrymaat
Hoi
Ook zonder de router had ik problemen , heb hem er vaak tussenuit gehaald en dan waren er ook problemen genoeg dus ik blijf dit liedje zingen.
Als je overigens goed gelezen had wist je dat de sweex er al tussenuit is en er een andere router tussen hangt en als de instellingen nie goed waren vraag ik me ook af waarom het dan eerst jaren op @home goed gewerkt heeft en daarna 2 a 3 maanden op telfort ook (teminste had niet deze problemen) en zonder iets te veranderen sinds een week of 3 niet meer.

EdP
Het gedeelte m.b.t. tot de router(s) wil ik graag bij elkaar houden in je andere vraag.
P.S. waarom het bij @Home goed werkte kan ermee te maken hebben dat @Home kabelmodems werken als bridge en niet als router, in tegenstelling tot het Telfort modem.
Gewijzigd door EdP op 10 september 2008, 21:45

ferrymaat
Oke ja zou zo maar kunnen hoor maar was raar dat het na 2 a 3 maanden ineens ontstond, maar je heb gelijk is de verkeerde topic
ferry

de onderzoeker
Toen haalde telfort een truuk uit die je alleen bij een vage autohandelaar zou verwachten of zo maar niet bij zo'n groot bedrijf.
We kregen ineens mail dat de bestelling geannuleerd was en direct daar achteraan een nieuwe bevestiging van een nieuwe aanvraag (die we zelf niet gedaan hadden) en ook een nieuw contract.
Ik had zelf al snel bedacht wat hier de reden van was en later kwam dit ook uit.
Toen ik namelijk later een klacht ingedient heb bij telfort over dit geval kreeg ik dus een bericht dat men binnen de gestelde tijd van de aanvraag geleverd hadden.
Ja erg mooi maar wel gerekend vanaf de datum van het opmaken van het nieuwe (door ons niet gevraagde) contract ipv de originele aanvraag en hier was deze hele wisseltruuk met contracten ook voor uitgevoerd door hun,erg smerig en doortrapt voor zo'n groot bedrijf.

Helaas zijn de meeste internetproviders in min of meerdere mate malafide. Ik heb het zelf de problemen met provider Orange ervaren. Orange leverde bij lange na niet wat ze in hun advertenties beloofde en helpdesk had geen problemen met onwaarheden.

Ook hadden we het zo uitgekiend dat de opzegging bij @home kort na de aansluit datum van telfort zou zitten omdat mijn vriendin (waar de aansluiting voor was) het niet breed heeft en niet dubbel kan betalen.

Te zuinig is niet goed. In principe moet je je kabelinternet-aansluiting pas opzeggen als je nieuwe Telfort ADSL aansluiting probleemloos werkt. Een dubbele internetaansluiting kost wat extra geld, maar het voordeel is dat je verder via Emails gratis met Telfort kan communiseren en de hele communicatie (voorzorg bij problemen) met de provider op schrift staat.
Gewijzigd door de onderzoeker op 14 september 2008, 23:02

Timelord
Je download veel, dus ik neem aan 24/7

Maar dan ben je niet even bereid om tijdens een telefoongesprek (hou het op 10 minuten) even je downloads te verminderen ?

Je doet wel bijdehand, maar je bent het niet.
Je kunt namelijk instellen dat een bepaald gedeelte van je breedband vrij gehouden moet worden voor je telefoonlijn.
Maar goed, jij wilt gewoon dubbelop.

Ben benieuwd naar welke provider je wilt gaan.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook wij hadden veel ellende met overstappen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Heeft overstappen zin? Snelheid 9 21 november 2011, 10:51
Veel FEC errors? Storing 7 02 februari 2010, 17:09
Overstappen op Telfort en van ISDN op analoog Helpdesk 4 15 januari 2009, 21:34
Eindelijk makkelijk overstappen van providers in 2009 Telfort wijzigingen in de voorwaarden 4 10 december 2008, 02:38
Platte kabel - maakt het nou echt zo veel uit. Snelheid 4 03 december 2008, 22:38
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| jbasomers16:31:10
| SimOnly 1 dag