obey-robots.txt
13 December 2018, 07:55
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

Lynksys WRT350N achter Zyxel 2602R kan dit?

jekraak
Ik heb een Lynksys wireless-n WRT350N Router en wil deze achter het basismodem van Telfort plaatsen kan dit?
Wat moet ik instellen.
Krijg Telfort met bellen.
Ben een leek dus graag duidelijke uitleg.
Alvast bedankt!!
JK

EdP
Ja dat kan (op meer dan 1 manier).
Zelf heb ik (een andere router) als volgt ingesteld:

1. routing (=NAT) functie uit in de router (Telfort modem doet dat)
2. firewall functie uit in de router (idem)
3. dhcp-server functie uit in de router (idem)
4. 192.168.1.254 als DNS server en/of Default Gateway instellen op de router
5. router krijgt vast IP adres 192.168.1.1 (zelfde netwerksegment als modem)
6. router aansluiten op modem via een LAN poort

Bij Linksys hanteert men geloof ik de term Gateway of Switch mode. Wat jij nodig hebt is Switch of AccessPoint mode.

Alternatieve methode is om je Linsys in te stellen als een router (Gateway mode) op een ander netwerksegment, bijv. 192.168.2.1 met NAT/firewall/dhcp aan. Deze optie klinkt eenvoudiger en is dat misschien ook nog wel, alleen gaat er iets snelheid verloren door de extra NAT-laag (ca. 10%?).

Richard
Deze optie klinkt eenvoudiger en is dat misschien ook nog wel, alleen gaat er iets snelheid verloren door de extra NAT-laag (ca. 10%?).

Nou dat ligt aan het modem, dat hoeft vrijwel geen verlies te veroorzaken en 10% vindt ik nogal erg veel dus als dat het geval is dan ligt dat eerder aan de router/firmware dan aan het feit dat je twee routers achter elkaar hebt.

De tweede genoemde methode (WAN methode noem ik die zelf) klinkt eenvoudiger, maar is dat uiteindelijk voor veel mensen niet want zo gauw je een forward moet maken moet je dat ook in twee routers gaan doen op de juiste manier.
Daarom kun je de tweede router beter als switch/ap gebruiken.

Greetings, Richard.

EdP
Ja dat is ook zo. Die dubbele forward is waar het snelheidsverlies in zit. Zelf heb ik ook switch/ap modus gekozen.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Lynksys WRT350N achter Zyxel 2602R kan dit?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Zyxel P-2812HNU-F1 naar bridge mode? Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 17 april 2016, 18:56
Eigen router achter Experiabox v8 Eigen netwerk achter het Telfort modem 4 03 maart 2016, 18:48
Eigen router achter modem: óf wifi óf televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Switch achter Experia Box V8 werkt niet Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 18 december 2013, 22:40
Port forwarding zyxel p-2812hnu-f1 Eigen netwerk achter het Telfort modem 2 13 juni 2013, 12:00
Goedemorgen bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden