obey-robots.txt
24 September 2018, 13:10
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een eigen ADSL(2+) modem/router, post hier je ervaringen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

FRITZ!Box Fon WLAN 7270

dolphs
Zelfde vraag eigenlijk als de draytek 2820vn. Ben benieuwd wat men vindt van de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 http://www.fritzb....php?tab=1 icm Telfort.
Bovendien heeft dit modem mogelijkheid tot DECT telefonie, of heb ik iets gemist bij de Draytek? Ik hoop alleen dat je in het modem ook nummers kunt instellen die via VoIP(stunt/buster/raider etc) worden gebeld en bijvoorbeeld binnenlandse gesprekken via Telfort

Remon
wellicht leuk om te vermelden is dat de modem pre-ordered kan worden, of je kan inschrijven voor info wanneer hij er is (verwacht in oktober)

http://www.fritzshop.nl/fritzbox-7270-wifin-voip-dect-2xfxs-4xlan-anlg-p-71.html

Lijkt me ivm de ingebouwde dect basisstation een aanrader. Gebruik nu een los station icm met de zyxel 2602HWL.

Kan iemand mij vertellen of er een kans is dat deze modem wel meer dan 16Mbit zou halen ? Of is hoger trainen gewoon voorbehouden aan zyxel modems ?

Puma
Ik belde onlangs naar de helpdesk van Fritz!Box en met de 7270 komt er ook een heuse firmware upgrade voor de 7170.

Deze zal significante verbeteringen met zich mee brengen. Geen idee welke.

Ik ben nog steeds 100% tevreden met mijn 7170 en indien de 7270 niet al te duur wordt, dan ga ik het gewoon halen.

Draft N
Gbit poorten
DECT station
HD VOIP ondersteuning

EdP
Nee helaas, niet alles wat digitaal is, is beter dan analoog.
Spraak is gebaat bij een continue stroom van data en IP netwerken garanderen dat niet, pakketjes kunnen via de kortste weg maar ook via een grote omweg gerouteerd worden en uiteindelijk zelfs geheel wegvallen. Dat is voor het downloaden van bestanden niet erg, want uiteindelijk komt het aan, al of niet opnieuw verzonden. Voip protocollen hanteren het principe dat je niet kunt blijven wachten op pakketjes, er gaat dus wel 's wat verloren.

dolphs
Heh eigen topic even uit oog verloren en zie zowaar eens wat een reacties Smile. Ik moet de Draytek toch nog even met de Fritz vergelijken qua specs maar denk dat ik toch lichte voorkeur heb voor de fritz icm dect

MarkBM
ESM schreef:
Ik blijf het eng vinden, die Fritzbox. Het lijkt me ook geweldig maar ook de EU versie heeft de tekst dat ADSL2+ tot 16 mbit gaat op dat ding. Is dat nou echt waar en zo ja: wat idioot...

Heb deze vraag bij AVM neergelegd en kreeg dit als antwoord.

Goodmorning Mark,

first of all, we would like to thank you for your question.
FRITZ!Box indeed support DSL speed up to 24 Mbps, but the synchronization rate may vary depending on the local loop's lenght.
Since this is strictly depending on the environment, it is not possible to tell in advance how much will be the negotiated speed and bandwidth available, but we are confident that you will be staisfied with a FRITZ!Box device because of the excellent broadband performances, the embedded telephony features and the multimedia capabilities.

Uit dit antwoord haal ik dat het wel mogelijk is hogere snelheden te behalen, maar dat ze dat alleen niet kunnen garanderen. Maar jah...wie kan dat wel?

EdP
Ehm ... de boot uit het verre Oosten vandaan bijvoorbeeld?

Remon
FYI,
Hij is idd vertraagd, maar je kan hem nu wel kopen tegen een aanbiedings tarief van 200 Euri. Grin

http://www.fritzs...-p-76.html

epschol
Die update voor de 7170 heeft alleen betrekking op de voorkeursinstellingen voor het bellen naar dienstnummers die met cijfer 1 beginnen zoals die idioot dure nummerinfo en 112. Je hoeft echt niet op een 7270 te wachten: Siemens heeft al veel langer een IP-dect systeem, IPC455IP te koop voor rond de 100 euro incl toestel waar 7 verschillende SIP providers plus een vaste lijn ingesteld kunnen worden, SMS, RSS streams op het scherm, telefoonnummers opzoeken op internet.... En er zijn ook wat betere SIP providers in Nederland en Belgie dan alleen de hier steeds genoemde. Optibel, ja maar die geeft alleen zijn eigen interface mee waarmee al het gedoe met foute instellingen over is, maar kijk eens bij Prionet, wat je daar allemaal niet mee kan, een droom voor bedrijven, inclusief fax per email faciliteiten en groepsnummers en het kost niet veel, vanaf 1,75 per nummer. EspritXP heeft ook een hoog niveau maar is wel wat prijziger. Die Fritz modems zijn extra leuk door de S0 bus die er opzit, je kan die lijnen dus ook zo aan een ISDN centrale hangen of je oude ISDN telefoons gebruiken, maar fabrikant Teles (http://www.teles.de) doet het ook helemaal niet slecht met zijn VOIP gateways en modems. Geen gedoe maar uitstekend werkende professionele oplossingen die een geweldige geluidskwaliteit geven. Zelfs Telfort werkt een stuk beter dan met de standaard meegeleverde modems.

Remon
Smile Binnen Smile Nu de instructie vinden voor hoe telfort goed op te zetten op de fritzbox

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'FRITZ!Box Fon WLAN 7270', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Fritzbox 7270 problemen Telfort met eigen modem/router 10 06 oktober 2011, 22:02
Telfort Voip DNS Error Fritz@box 7270 Telfort met eigen modem/router 3 22 april 2010, 14:32
Wlan loopt vast met Nieuwsgroep Algemeen 6 04 januari 2010, 20:05
instellingen 7170 zelfde als 7270? Telfort met eigen modem/router 4 02 januari 2010, 20:50
Siemens Sigaset SX552 WLAN dsl Telfort met eigen modem/router 22 23 oktober 2009, 21:07
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly05:51:17