obey-robots.txt
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
 Onderwerp afdrukken
ben het zat bij telfort !! waardeloos
de onderzoeker

ton2e schreef:
Ik ben het in vergaande mate met Granpa eens en wil daar nog aan te voegen dat ik de indruk heb dat veel mensen verblind zijn door de verwachte snelheden Internet en uptime telefonie.

Allereerst telefonie. VOIP is gewoon een medium wat nog niet eens in de kinderschoenen staat maar in de luiers! Je kunt daar de ene storing na de andere verwachten. Uiteraard baal ik ook als "het" weer niet werkt maar dat is een ingecalculeerd risico. Als je het neemt dan weet je tevoren het risico.

Soortgelijk geldt voor Internet. Iedereen kan toch op z'n vingers natellen dat er ergens iets mis moet zijn als je voor rond de 25 euro pmnd een 20mb verbinding kunt krijgen terwijl wat meer solide bedrijven (o.a. XS4all) daar het 3-voudige voor berekenen.

Alle waar is tenslotte naar z'n geld. Wil ik een lekkere loempia eten dan ga ik naar een (goede!) Chinees, wil ik een goedkoop loempia hetende snack eten dan ga ik naar het frietkot op de hoek.

En zo het met alles in dit leven. You pay peanuts, you get monkey food.

Je hebt voor een groot deel gelijk. Toch vind ik de keuze voor een internetprovider wat ingewikkelder dan jij stelt. Als je de verschillende consumententests voor produkten bekijkt is er geen eenduidig verband tussen prijs en kwaliteit. B.v de internetprovider Ziggo is duur (ruim 47 euro voor 12 mbit/sec) en heeft veel klachten. Het zelfde geldt voor KPN. De dure KPN dochter XS4all zou voor wat kwaliteit betreft een uitzondering kunnen zijn.

data-full-width-responsive="true">
PJWLignon
Als provider heb ik Het Net, Wanadoo, Orange, XS4all en Telfort gehad.

Wie kwaliteit wil is bij XS4all aan het goede adres: zeer kundige en gratis helpdesk.

Wie weinig wil betalen kan bij Telfort (of andere) terecht. Dan neem je op de koop toe dat je een dure helpdesk belt met medewerkers die niet altijd even kundig zijn.

Wat niet lukt is weinig betalen en onvoldoende kennis hebben van je product.

Laat je niet misleiden door reclame en lees de voorwaarden goed: als er bijvoorbeeld staat dat er maximaal 20 Mb wordt geleverd is dat dus niet de minimale snelheid Wink

Wie een betrouwbare telefoon wil hebben moet bij de KPN blijven.
Wie een goedkope oplossing wil hebben kan VOIP nemen, maar dat is niet hetzelfde als een KPN lijn....

Jantine

de onderzoeker schreef:
[quote]Volgens webinformatie kunnen koper problemen ontstaan door:
· Signaalvermogen en overspraak
· Lengte koper (DC / TDR reflectiemeting)
· Lijncapaciteit, capacitieve onbalans
· Isolatie tussen aders en aarde
· Groeplooptijd vervorming
· Reflecties op de lijn
· Invloed van belaste lijnen (pupin spoelen)
· Invloed van vocht
· Invloed van lassen en aftakkingen
· EMI invloeden op het spectrum
· Spectrale compatibiliteit

.

Tja nu stoort het ongeveer elke avond na 17:00 uur hier in Oudenbosch in Brabant. Vanavond was ik na 21:00 nog niet berijkbaar. En als hun telefoondienst, een voip service van hun hier allemaal gevoelig voor is.
Heel vreemd dat dan mijn skype, ook een voip dienst, net als telfort bellen gewoon perfect werkt.

Internet werkt nog behoorlijk, dus ik heb een maandabo genomen bij skype om nog te kunnen bellen.
Hebben ze niet gewoon veel te weinig capaciteit ??

Is er ergens geen mogenlijkheid om met een hoop ontevrede telfort abonnee's iets te ondernemen ??
Gewijzigd door Jantine op 30 september 2008, 00:27

Jantine
Ik ga dat mailtje sturen. Als het maar genoeg mensen doen is er hoop om Telfort te dwingen eerst de zaak goed werkend te maken voor ze nog meer klanten gaan werven met hun zo mooie reklame,

Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ben het zat bij telfort !! waardeloos', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen : 9 24 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing : 5 09 jan 2017
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router : 2 23 dec 2016
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie : 3 14 nov 2016
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen : 2 13 nov 2016