obey-robots.txt
22 Februari 2018, 04:02
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Hier kun je ervaringen kwijt over je eigen telefoonnetwerk. Bijvoorbeeld een eigen thuiscentrale, een alarmcentrale, asterix, etc
 Onderwerp afdrukken

voip -> sip account buiten telfort netwerk gebruiken

D43m0n
Ik heb eigenlijk twee vragen:

1. Ik heb een Nokia toestel (E51 met Symbian S60) waarmee ik via het draadloze netwerk mijn sip account van telfort kan gebruiken. Ik kan dus met mijn Nokia GSM, via het draadloze netwerk bellen via mijn telfort 'vast bellen' nummer. Wat grappig is, is dat ik dat gisteren voor het eerst probeerde (ik had een actief gesprek via mijn Nokia) en tijdens een gesprek via dat sip account belde er nog iemand anders naar ons thuis nummer en de vaste telefoon (verbonden via zyxel modem) ging over. Technisch is dat mogelijk (sip staat dat sowieso toe, maar telfort blijkbaar dus ook). Wat me nog niet gelukt is, is dat bij een binnenkomend gesprek, beide telefoons (de vaste en m'n nokia) overgaan. Terwijl mijn nokia wel geregistreerd is op dat moment. Het idee zou zijn dat wanneer ik thuis ben en mijn nokia heeft een WLAN verbinding, dan kan het sip account automatisch geregistreerd worden. Als er iemand belt, dan gaan zowel de vaste telefoon als de nokia over. Maar de nokia krijgt schijnbaar niet een signaal dat er een gesprek binnenkomt. Nou heb ik het sip account in het zyxel modem afgemeld (nokia nog steeds verbonden) maar ook dan gaat de telefoon niet over. Heeft iemand hier ervaringen mee?

2. Ik heb geprobeerd op mijn werk via het WLAN mijn telfort sip account te registreren zodat het lijkt alsof ik thuis zit bij een telefoongesprek (stel dat er een belangrijk telefoontje op dat nummer binnen kan komen en doorschakelen is geen optie). Ik kan mijn sip account dan niet registreren. Het ligt natuurlijk voor de hand dat telfort (tiscali) de udp poorten 5060 op sip.telefoniedienst.nl blokkeert, maar het kan natuurlijk zo zijn dat er mensen zijn die een workaround hebben gevonden, of op het WLAN op het werk staat nog iets niet goed. Heeft iemand hier ervaringen mee?

jaggie
Hallo, volgens mij is het (nog) niet mogelijk om VOIP gesprekken te ontvangen op je mobiele telefoon. Je kunt alleen maar zelf via VOIP bellen. Zelf gebruik ik Fring om te bellen. Om te ontvangen moet je ook bij fring gewoon je mobiele nummer opgeven.

D43m0n
jaggie schreef:
Hallo, volgens mij is het (nog) niet mogelijk om VOIP gesprekken te ontvangen op je mobiele telefoon. Je kunt alleen maar zelf via VOIP bellen. Zelf gebruik ik Fring om te bellen. Om te ontvangen moet je ook bij fring gewoon je mobiele nummer opgeven.

als je 'internet telefoon' op je nokia toestel (of een ander sip capable toestel) geregistreerd is kun je ook op dat toestel gesprekken ontvangen. Maar ik weet dus niet zeker of telfort daar een truukje mee uithaalt. Een collega van me heeft een aantal van dit soort toestellen (nokia e65 en n95) via zijn sip centrale thuis in gebruik. Als het toestel zich via wlan kan registreren, dan worden ook gesprekken daarop ontvangen.

Ik heb ergens op tweakers wat posts gelezen van nokia toestel gebruikers die wisselende ervaringen hebben met telfort sip accounts. Bij de een gaat alleen het laatst geregistreerde account over, bij de ander gaan ze allebei over. Voor beide ervaringen is een verklaring te vinden, maar dat strookt niet met mijn eigen ervaring: beide sip accounts zijn geregistreerd, maar het is steeds het modem (vaste toestel) dat overgaat.

edit: inmiddels heb ik het voor elkaar wat betreft mijn vraag over het gelijktijdig overgaan op het vaste toestel en mijn nokia telefoon bij een inkomend gesprek op het telfort sip account. Het was gewoon weer: niet goed gekeken... Bij het sip profiel op m'n nokia moest ie natuurlijk wel 'altijd aan' staan...

Bij m'n zwager (heeft ook telfort internet) kan ik ook gebruik maken van m'n telfort sip account (alsof ik dus thuis ben). Ik kijk er niet raar van op dat het bij een tiscali adsl verbinding ook werkt. M'n collega heeft een tiscali abonnement met daar een voip account bij. Tiscali maakt gebruik van hetzelfde domein (sip.telefoniedienst.nl) en hetzelfde 'beveiligingsdomein' als telfort. Later zag ik op de website van telefoniediensten.nl dat het een oude dienst van Tiscali business was. Dan is het wel voor de hand liggend dat dat ook werkt.
Gewijzigd door D43m0n op 14 augustus 2008, 20:25

goofyboy1
hallo,

kan iemand mij uitleggen hoe hij het voor elkaar heeft?
Ik wil bellen via fring op mijn iphone maar ik kan niet inloggn via fring.

alsvast bedankt joost

WiND1
Nee, Telftort VOIP server accepteert alleen verbindingen van Telfort IPadressen

EdP
Wonderlijk dat je dit voor elkaar hebt; Telfort weet n.l. zelf ook dat Telfort Vast bellen onmogelijk is zonder Telfort Internet ... Frown
Het is beter een kaars te ontsteken dan de duisternis te vervloeken.

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'voip -> sip account buiten telfort netwerk gebruiken', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
TV-ontvanger aanmelden bij Telfort Hardware instellingen 9 24 januari 2017, 08:28
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
Opgebeld worden met Telfort-nummer en uitbellen via een andere provider Telfort VOIP telefonie met eigen telefoon netwerk, centrale of alarminstallatie 3 14 november 2016, 11:20
Kan niet meer in mijn telfort komen Algemeen 2 13 november 2016, 21:53
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly06:42:53
| fveerman 1 dag
Steun ons