Ben nieuw hier, heb sinds kort Telfort en heb een klein probleempje waar ik niet verder mee kom.
Ik heb al wat berichtjes gelezen over routerings problemen, wellicht heb ik hier ook last van.
Het volgende doet zich voor. Ik probeer een webserver te benaderen achter een modem van een andere Telfort abonnee en dat lukt niet.
Sterker nog ik kan helemaal niets benaderen op dat ip adres.
Een traceroute loopt dood dus daar zal wel het probleem zitten. Output traceroute: (ip adressen zijn gemaskeerd)
Tracing route to 82-169-***-***.ip.telfort.nl [82.169.***.***]
over a maximum of 30 hops:
1 * * * Request timed out.
2 63 ms 10 ms 9 ms 195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]
Staat bij die persoon de firewall in de ZyXEL aan of uit?
Indien aan, zet dan ook eens de optie Log aan, dan zie je in de Logs of iets juist geblokkeerd of doorgelaten wordt. Bij Log Settings moet hij dan Access Control aan hebben staan volgens mij.
Hoe is portforwarding bij hem ingesteld?
UPnP?
Ik heb sinds een aantal minuten ook een routeringsprobleem, mijn zakelijke server is niet te bereiken van bij mij thuis uit.
Wel via SSH grappig genoeg, maar hij is niet te pingen en ook via het web niet te bereiken.
Anderen (wanadoo/Online, Xs4all etc.) hebben hier geen problemen mee.
Dan denk je van we gaan Telfort eens bellen, en dan zie je dit:
08-08-08 Problemen met bereikbaarheid helpdesk
Nou, proficiat dan maar weer. Telkens als er echt iets aan de hand is, is er ook weer een probleem met de bereikbaarheid.
Ik herinner me dat er iets vergelijkbaars ook aan de hand was met de "oude broodroosters" (copperjet 816-2p). In bridged mode geen problemen, maar in router-mode een hoop gedoe...
Die ingebakken firewalls zijn zo goed nog niet blijkbaar.
Ikzelf heb hier een basis-zyxel met uitgeschakelde firewall. Daarachter hangt een wifi-router met ingeschakelde firewall plus dat ik op elke pc een soft-firewall heb draaien (comodo). Deze config had ik dus al toen ik van Fiberworld overstapte naar Telfort, alleen het modem is vervangen.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na dit jaar overweeg weer over te stappen.
Internet is regelmatig instabiel, VOIP werkt vaak niet en de helpdesk is erg prijzig.
Nja, de ingebakken firewall stond bij mij uit, het was puur een Telfort routeringsprobleem. Telefoon had kortstondig ook nog problemen, bij uitbellen kreeg ik de 3-tonige "nummer bestaat niet" toon.
Internet is hier echt wel stabiel maar voip is kwalitatief niet bijzonder te noemen.
Ondanks de nadelen van Orange/Online was dit toch wel iets wat bij Orange fatsoenlijk in orde was.
Ach ja, ik zie wel wat er volgend jaar weer voor aanbiedingen zijn.
@Richard:
Je zegt het WAS puur een routeringsprobleem, kan ik daaruit opmaken dat jouw problemen zijn opgelost?
Ik heb hier nog steeds problemen, firewall uit op de zyxell maakt niets uit.
Van Telfort heb ik ook nog niks gehoord, heb ze een week geleden al een mail gestuurd........