obey-robots.txt
17 December 2018, 19:01
Navigatie
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Telfort Gebruikers Groep - Experts helpen klanten » Telfort internet verbindingsproblemen » Storing
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken

Routerings probleem

rolandd
Hallo,

Ben nieuw hier, heb sinds kort Telfort en heb een klein probleempje waar ik niet verder mee kom.
Ik heb al wat berichtjes gelezen over routerings problemen, wellicht heb ik hier ook last van.

Het volgende doet zich voor. Ik probeer een webserver te benaderen achter een modem van een andere Telfort abonnee en dat lukt niet.
Sterker nog ik kan helemaal niets benaderen op dat ip adres.

Een traceroute loopt dood dus daar zal wel het probleem zitten. Output traceroute: (ip adressen zijn gemaskeerd)

Tracing route to 82-169-***-***.ip.telfort.nl [82.169.***.***]
over a maximum of 30 hops:

1 * * * Request timed out.
2 63 ms 10 ms 9 ms 195-240-223-254.ip.telfort.nl [195.240.223.254]

3 * * * Request timed out.
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.
6 * * * Request timed out.
7 * * * Request timed out.
8 * * * Request timed out.
9 * * * Request timed out.
10 * * * Request timed out.

Kortom mijn modem vind de eerste router en daarna is het over.

De desbetreffende website is wel te benaderen met mijn zelfde laptop achter een andere internet verbinding. Ligt niet aan de laptop of de website.

Het vreemde is is dat als ik mijn router (Zyxel P-2602R) in bridge mode zet ik WEL op de site kan.
DHCP wordt geregeld vanuit de Zyxel.

Rara hoe kan dit, ik loop een beetje op een dood spoor. Heb de telfort helpdesk al gemailt maar daar verwacht ik ook niet echt snel een antwoord van.

Ik hoor het wel, alvast bedankt voor jullie hulp.

Gr Roland

rolandd
Ik heb, zoals verwacht, nog geen reactie binnen van telfort.

Heeft niemand enig idee hier?

EdP
Staat bij die persoon de firewall in de ZyXEL aan of uit?
Indien aan, zet dan ook eens de optie Log aan, dan zie je in de Logs of iets juist geblokkeerd of doorgelaten wordt. Bij Log Settings moet hij dan Access Control aan hebben staan volgens mij.
Hoe is portforwarding bij hem ingesteld?
UPnP?

Richard
Ik heb sinds een aantal minuten ook een routeringsprobleem, mijn zakelijke server is niet te bereiken van bij mij thuis uit.
Wel via SSH grappig genoeg, maar hij is niet te pingen en ook via het web niet te bereiken.

Anderen (wanadoo/Online, Xs4all etc.) hebben hier geen problemen mee.

Dan denk je van we gaan Telfort eens bellen, en dan zie je dit:
08-08-08 Problemen met bereikbaarheid helpdesk

Nou, proficiat dan maar weer. Telkens als er echt iets aan de hand is, is er ook weer een probleem met de bereikbaarheid.Sad
Greetings, Richard.

Gman
Ik herinner me dat er iets vergelijkbaars ook aan de hand was met de "oude broodroosters" (copperjet 816-2p). In bridged mode geen problemen, maar in router-mode een hoop gedoe...
Die ingebakken firewalls zijn zo goed nog niet blijkbaar.

Ikzelf heb hier een basis-zyxel met uitgeschakelde firewall. Daarachter hangt een wifi-router met ingeschakelde firewall plus dat ik op elke pc een soft-firewall heb draaien (comodo). Deze config had ik dus al toen ik van Fiberworld overstapte naar Telfort, alleen het modem is vervangen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik na dit jaar overweeg weer over te stappen.
Internet is regelmatig instabiel, VOIP werkt vaak niet en de helpdesk is erg prijzig.Sad
waar blijft mijn telfort babe ?
Suggestie:
charlizetheron76sm
Grin

Richard
Nja, de ingebakken firewall stond bij mij uit, het was puur een Telfort routeringsprobleem. Telefoon had kortstondig ook nog problemen, bij uitbellen kreeg ik de 3-tonige "nummer bestaat niet" toon.

Internet is hier echt wel stabiel maar voip is kwalitatief niet bijzonder te noemen.
Ondanks de nadelen van Orange/Online was dit toch wel iets wat bij Orange fatsoenlijk in orde was.

Ach ja, ik zie wel wat er volgend jaar weer voor aanbiedingen zijn.Smile

Greetings, Richard.

rolandd
@Richard:
Je zegt het WAS puur een routeringsprobleem, kan ik daaruit opmaken dat jouw problemen zijn opgelost?
Ik heb hier nog steeds problemen, firewall uit op de zyxell maakt niets uit.
Van Telfort heb ik ook nog niks gehoord, heb ze een week geleden al een mail gestuurd........

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Routerings probleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
netwerkadapter probleem Algemeen 1 16 november 2012, 21:52
P-2812HNU-F1 probleem in de nacht Eigen netwerk achter het Telfort modem 1 14 augustus 2012, 00:18
wifi probleem nieuwe modem WiFi 3 20 maart 2012, 17:04
Laptop Wifi probleem op 802.11 b/g/n op 802.11 b/g gaat het goed WiFi 3 28 november 2011, 17:49
Geen goede VOIP-verbinding: probleem van Zyxel? of anders oplossen... Hardware instellingen 6 09 maart 2011, 00:05
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden