obey-robots.txt
27 April 2018, 02:59
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Algemeen, maar niet gemeen.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

tijd beheren

Josti
Hallo,

Als newbee op dit forum en bij Telfort (Internet en vast bellen) gelijk maar een vraag;
In mijn vorig modem kon ik per aangesloten PC de tijd instellen (per dag en zelfs per 15 minuten) dat die PC op het internet kon (handig om al te veel internetten van de kids te voorkomen).
Ik mis deze mogelijkheid in het Zyxel modem dat bijgeleverd is.

Kent iemand een modem met Voip waar die mogelijkheid we in zit? Uiteraard ook werkend met Telfort Wink

Puma
Fritz!Box heeft dat.

Bepaalde Linksys modellen ook.

Maar er is vast wel een programma voor op de pc om zulke dingen te instellen.

EdP
Persoonlijk heb ik dat nooit nodig gehad, maar ik denk dat je met het Content Filter van het Telfort modem ook wel iets kunt. Zie Security > Content Filter > Schedule en Security > Content Filter > Keyword. Misschien een punt als keyword?

PJWLignon
Dat kan door in het content filter bij de tab erachter een tijd in te stellen, of als je Vista hebt via de parental advisor bijvoorbeeld.

Josti
Dank voor jullie reacties tot zover.
@Puma; weet je ook welke modellen; mijn oude linksys wag54g kon het dus wel, maar die heeft geen voip. En wat is de kwaliteit van de Fritz!Box op het gebied van bereik (zolder bv)

@EdP Heb even gekeken en het lijkt inderdaad op wat ik zoek. Wat ik mis is de controle per PC. Voorzover ik het begrijp sluit je met de ZyXel Internet af voor alle PC's gedurende bepaalde tijden.
Wat bedoel je met
Misschien een punt als keyword?

@PJW lignon; Vista advisor is een optie, maar mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een routermatige oplossing.

PJWLignon
Josti,

De ZyXEL sluit inderdaad ALLE aangesloten apparaten op tijd af.

Wat bij ons thuis wel werkt: we hebben afspraken gemaakt over wat wel en niet kan. Rommel haal ik via het content filter op de ZyXEL weg.

Tot nu toe werkt dat het beste Smile

EdP
Josti schreef:
@EdP Heb even gekeken en het lijkt inderdaad op wat ik zoek. Wat ik mis is de controle per PC. Voorzover ik het begrijp sluit je met de ZyXel Internet af voor alle PC's gedurende bepaalde tijden.
Wat bedoel je met
Misschien een punt als keyword?

Nee, je sluit hiermee niet de toegang voor alle pc's. Content Filter zorgt ervoor dat sites met een keyword in tabblad Keyword tijdens de uren vermeld in tabblad Schedule worden geblokkeerd, behalve voor pc's met IP adres vermeld in tabblad Trusted.

Dat is niet precies wat je zoekt, daarom dacht ik dat je wellicht met een heel algemeen keyword toch nog een tijdslot kunt nabootsen. In elke url komt minstens een punt (.) voor, misschien werkt dat dan wel als keyword. Misschien ook niet. Misschien moet je dan www, nl, com, net enz. als keyword invoeren.

Als je bepaalde pc's wilt vrijwaren van dit beleid, zet ze dan bij Trusted (zorg er eerst voor dat die pc's een vast of semi-vast (Reserve bij Client List) IP adres hebben).

EdP
In navolging van PJW Lignon zou ik ook zeggen dat duidelijke afspraken beter zouden zijn dan een technocratische oplossing. Maak heldere afspraken met duidelijke consequenties (als je je eraan houdt gebeurt dit, zo niet gebeurt er dat). Maak het meetbaar (zie router logs) en wees consequent met de consequenties. Dat werkt op de langere termijn toch beter denk ik.

Ik geef toe, op mijn werk hebben ze wel een technocratische oplossing en die werkt (helaas voor mij) zo verdomde goed dat er geen beginnen aan is. Die oplossing heet Bluecoat (kill en attack Wink).

Josti
Afspraken zijn bij ons ook gemaakt, maar er zijn vaak 'belangrijke gesprekken' gaande als er afgesloten moet worden... Als de technische oplossing werkt, is er -net als in een internetcafé- geen discussie mogelijk en stopt het gewoon.

De parental oplossing in Vista werkt bij mij niet; ik heb de bussiness editie.

PJWLignon
Terug naar DOS voor tijdrestricties:

net user <naam> /TIMES:<opties>

/TIMES:{tijden | ALL} De aanmeldingstijden. TIMES wordt opgegeven
als dag[-dag][,dag[-dag]],tijd[-tijd][,tijd
[-tijd]], in stappen van 1 uur. Dagen
kunnen worden gespeld of afgekort. Uren
kunnen in 12- of 24-uursnotatie worden
opgegeven. Gebruik am, pm, a.m. of p.m.
voor 12-uursnotatie. De waarde ALL geeft
aan dat de gebruiker zich altijd kan
aanmelden. Een lege waarde houdt in dat
de gebruiker zich nooit kan aanmelden.
Scheid datum en tijd met een komma en
scheid meerdere datum/tijdvermeldingen
met puntkomma's.

URLs blokkeren in de router.

Als je het nog fijnzinniger wilt doen zijn er ook programma's te koop die nog al wat instellingen hebben. Uiteraard zijn alle instellingen te omzeilen met voldoende kennis. Frown
Gewijzigd door PJWLignon op 04 augustus 2008, 19:15

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'tijd beheren', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Ethernet poort stopt na een tijd Storing 14 12 mei 2010, 22:43
Storingen van de laatste tijd en database problemen Algemeen 2 08 juni 2008, 18:27
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly04:59:41
Steun ons
Youfone