obey-robots.txt
26 Mei 2018, 19:36
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Geen verbinding met internet. Meld hier storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Welk Modem dan ?

tvds
Okay, ik heb ongeveer de zelfde telefonie problemen die iedereen hier heeft.

Dus als ik bel krijg ik geen verbinding.
Of als ik bel dan hoor ik helemaal niks... als ik lang wacht dan gaat hij of plots toch over, of ik hoor direct iemand aan de andere kant of hij springt in u bent helemaal niet aangesloten toon.

Internet gaat als een tierelier. uPnP heb ik niet aan staan.

Telfort meerdere malen gebeld, ja ja modem resetten (of dat helpt) en al mijn downloads uitzetten want u heeft maar liefst een ping van 90 (na controle is dat slechts 20). Wordt er niet wijzer van.

Dus.... of telfort er uit (maar dat duurt nog zeker een maand of 8) of dan die Zytel er uit ?

Maar welk modem moet ik dan kopen ?
Ik wil draadloos kunnen internetten en minimaal 4 poortjes op dat ding.

Een Fritzbox ? En als ik die koop en ik ga weer terug naar KPN of Orange ofzo kan ik die dan nog steeds gebruiken ?

Vind het niet erg om 150 euro uit te geven, maar dan wil ik er ook wel even mee kunnen doen ?

Dus....
Fritz!box ?
Vigor ?
Of een ander modem ?

En graag jullie ervaringen er bij.

Bedankt ! (ook namens de rest die van zijn Zytel af wil !) Smile

hondengek
Goedkoopste oplossing in mijn beleving is apart abo op Optibel ad 9,95 per mnd.
Door en door betrouwbaar (voor zover mogelijk bij Voip).
Levertijd: twee - drie dagen

Telfort ingebreke stellen heb ik zelf vergeefs al geprobeerd dus voortijdige ontbinding VastBellen kun je gevoeglijk vergeten.

Met de ADSL-verbinding ben je op zich tevreden heb ik begrepen dus waarom een ander (=duur) modem aanschaffen?
Bovendien is mijns inziens de oorzaak van alle Voip-ellende niet primair te zoeken in het modem dan wel in falende kwaliteit van het Telfort-netwerk.

Kortom: neem nog acht maanden je verlies (voor niet afgenomen Voip-dienst) en erger je daarvoor niet meer over constante uitval!

tvds
Nou ik heb zojuist een KPN monteur gesproken en die wist mij te vertellen dat het waarschijnlijk niet aan het Telfort netwerk ligt maar wel aan het modem.

Daarnaast zitten ze zo te kloten met instellingen bij Telfort dat ze zich zelf een beetje in hun vingers hebben zitten snijden.

Zelf zij hij dat hij ook naar telfort over wilde (omdat het nogal wat centjes scheelt ten opzichte van kpn) maar omdat de modems dus waardeloos zijn en de instellingen dus verrot zijn bij telfort hij dit nog niet doet.

hondengek
Alles goed en wel @lvds maar zijn de zeer frequente talrijke landelijke storingen (=totale uitval)dan ook te wijten aan de modeminstellingen?
Ik, in ieder geval. kan sinds een maand probleemloos bellen wanneer het mij uitkomt en ben niet meer overgeleverd aan dat zootje dat Telfort heet......

Met een Fitzbox (creme de la creme) bereik je ongetwijfeld een veel betere Voip-kwaliteit dan met de Zyxel maar wanneer het landelijke T-netwerk weer eens platgaat, sta je ook dan machteloos.

Veel succes toegewenst!

Puma
Met Optibel zul je precies dezelfde problemen hebben!
Het Zyxel modem laat iedereen in de steek en niet Telfort Telefonie.

De Fritzbox is met elke ADSL provider te gebruiken, zonder telefonie!
Neem je dus InternetPlusBellen van KPN? Dan kun je de Fritzbox NIET gebruiken met de telefonie dienst van KPN! Wel voor Internet.

Gewoon kopen, als je dat kunt. Pracht apparaten, die Fritzboxen.
Gewijzigd door Puma op 04 juli 2008, 20:06

hondengek
Hoezo dezelfde problemen met Optibel, @Puma?
Die adapter sluit je immers aan op een vrije ehternetpoort en vooropgesteld er is een ADSL-signaal dan werkt het doosje onberispelijk...(onafhankelijk van alle Zyxel instellingen)
Volgens jouw redenatie zou de Zyxel dus ook nog eens verantwoordelijk zijn voor een tegenvallend ADSL-signaal?

Dit spreek ik uit eigen ervaring tegen!
Let wel: ik heb verder niets op met Optibel maar was de eeuwige telefonie-uitval meer dan beu en zoals eerder gesteld: heb nu geen klagen meer.

Maarre: ik heb dan ook een stabiele T-lijn van ca 1,5 Mbit!
Zelfs de allerbeste Fritzfon laat het afweten als het landelijk Telfort Voip-netwerk er uit ligt.

jan groen
ik zweer ook bij mijn Fritz-box 5124. Super stabiele internet verbinding en sneller als de Zyzel! Maar ja als het hele netwerk plat gaat heb je er niks aan. Ik bel zelf niet met Tiscali maar mijn schoonvader wel en die is super tevreden, die heeft een oud model modem.

hondengek
ik bedoelde natuurlijk: 1,4 Mb oftewel zo'n dikke 11 Mbit in n van mijn vorige bijdragen.
Sorry..!

hondengek
Alle vorige bijdragen nog eens doorlezend heb ik de stellige indruk dat er mogelijk sprake is van een Babylonische spraakverwarring.
Reden voor mij Telfort's VastBellen af te zweren was de hoge mate van onbetrouwbaarheid wat zich zeer frquent manifesteer(t)de in totale uitval van het netwerk.
Ik stel er prijs op te benadrukken dat ls ik in het recente verleden al kon bellen ik niet de probleem ervoer als door velen onder ons geschetst.

In dergelijke gevallen biedt een ander merk modem naar alle waarschijnlijkheid soelaas
Als het echter om de absolute Voip-uptime betreft, zet een dergelijke modemaanschaf geen zoden aan de dijk.

En...laten we toch eerlijk zijn: Telfort zet qua telefonie-betrouwbaarheid, dus nog afgezien van de klaarblijkelijke slechte Zyxels, een zeer twijfelachtig product in de markt!

Puma
Tiscali heeft toen der tijd een contract afgesloten met UTstarcom. De leverancier van de DSLAM's waar Tiscali toen der tijd mee in zee ging.

Tevens zijn Zyxel modems geoptimaliseerd voor het netwerk.
Telfort kan niet zomaar switchen van leverancier, ze zitten nog steeds met het oude contract van Tiscali <> UTstarcom.

Zelfde geldt ook voor KPN <> Alcatel.

Alcatel = Thomson en Thomson is weer Speedtouch.

ps. Je hoeft dit niet na te vragen bij de helpdesk, want de managers weten dit niet eens. Dit is alleen bekend bij de hoogste technische afdeling van elk bedrijf en gaat de rest niets aan.
Gewijzigd door Puma op 05 juli 2008, 16:12

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Welk Modem dan ?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Welk modem moet ik aanschaffen ? Telfort met eigen modem/router 3 07 maart 2016, 19:57
Modem P-2601HN en een Synolgy NAS Eigen netwerk achter het Telfort modem 7 11 oktober 2014, 12:27
Ongevraagd een nieuw modem Algemeen 4 09 april 2014, 22:17
Eigen router achter modem: f wifi f televisie Eigen netwerk achter het Telfort modem 11 10 februari 2014, 12:22
Terugsturen Modem Algemeen 3 13 januari 2014, 16:29
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly 1 dag
Steun ons
T-Mobile