obey-robots.txt
18 Juli 2018, 03:06
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Gebruik je een router/switch achter het Telfort modem, post hier je ervaringen.
 Onderwerp afdrukken

wel email (exchange en Google/Gmail), geen internet.

MMenger
Als je er geen verstand van hebt, laat het dat doen. Maar ja. Het bloed kruipt... dus, omschrijving van mijn probleem:

Internet via Telfort, basismodem. FSG-3 als accespoint ingericht, geen DHCP etc. Vervolgens 4 draadloze internetverbindingen. Tot zover geen probleem. 3 computers met XP, werken probleemloos lokaal en internet.

MAAR.... 1 laptop met Vista Business. Ook verbinding met het netwerk via WiFi, lokaal en internet. Ik kan mijn Exchangeserver (via Outlook 2007) ook gebruiken om email te ontvangen en te versturen, ik kan 'mijn' www.google.nl openen (met actuele info), evenals Gmail (inclusief nieuwe email), google Maps etc. Iedere andere internetpagina is echter niet op te vragen.. Geeft aan wachten op www.nu.nl... en vervolgens "de verbinding met de server werd geherinitialiseerd tijdens het laden van de pagina"

Wie kan mij helpen, ik raak 'licht' geirriteerd.. Angry

PJWLignon
Gebruik je een proxy, of heb je een firewall of virusscanner ingesteld?

Als je die laptop bedraad aansluit, krijg je dan dezelfde foutmelding of een andere?

Puma
Ga eens naar Netwerkcentrum (Start>netwerk)
Kijk of je verbinding op "particulier" staat en niet op "openbaar".

Wanneer je ook in "netwerk" komt en er verschijnt een gele balk bovenin, moet je deze aanklikken en kies dan voor de zin waar "particulier" in staat.

Alles wat via openbaar gaat in Vista, kan namelijk niet op Internet.
Het kan zijn dat de huidige pagina's uit de cache worden gehaald van Firefox! Vandaar dat die laden en de rest niet.

MMenger
Ook wisselen tussen particulier en openbaar geeft geen oplossing.. En pagina's uit de cache kunnen toch niet actueel zijn ? Ik kan bijvoorbeeld op mijn XP-laptop een concept-email in Gmail maken met bijlage (drivers o.i.d.) en die op de Vista laptop gewoon weer openen.. Ok de i-google-pagina is altijd up-to-date, dus met het laatste nieuws etc.

Kan ik MCAfee beveiligingssoftware tijdelijk uitschakelen ?

PJWLignon
Ja, via het console van McAfee.

Je kunt ook in de logging kijken wat er allemaal wordt tegengehouden. Er is een gerede kans dat je dan de opgevraagde pagina's tegenkomt.

MMenger
Inmiddels McAfee verwijderd, kom nu weer via de netwerkkabel weer volledig op internet. Zowel rechtstreeks op de Telfort-modem, als via mijn Freecom Accesspoint.

Maar... draadloos nog steeds hetzelfde probleem. Wel Google, google-video, Gmail, maar geen enkele andere site..

Iemand nog ideen ?

PJWLignon
Tsja.

Ik ken die router niet, is er wel volledige Vista ondersteuning?

Probeer ook eens om je draadloze verbinding helemaal te verwijderen
(ook in de registry) en opnieuw te installeren. Schakel de Vista firewall in ieder geval helemaal uit.

MMenger
Router is een Freecom: http://www.freecom.com/ecProduct_detail.asp?OID=8224&ID=2347&catID=&sCatID=&ssCatID=

En dan de 250 GB uitvoering Frown

PJWLignon
Daar zie ik dat er een gratis helpdesk is.

Waarschijnlijk kunnen die meer informatie over hun product geven Wink

Ik ben door mijn ideeŽn heen.

PJW

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wel email (exchange en Google/Gmail), geen internet.', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Geen TV signaal Algemeen 2 18 december 2016, 17:23
Playstation 3 maakt geen verbinding WiFi 2 03 maart 2016, 18:54
Geen tv en telefoon en internet heeel traag Storing 2 29 februari 2016, 19:53
internet snelheid Snelheid 5 26 augustus 2015, 15:10
internet buitenland bundel Klacht over Telfort 1 09 augustus 2015, 22:57
Goedenacht bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:21:35
| jbasomers 1 dag