obey-robots.txt
22 Juli 2018, 12:52
Navigatie
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Telfort Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Help de helpdesk!
 Onderwerp afdrukken

Aanhoudende problemen Vast bellen

michel_s64
Hallo,

TweeŽneenhalf jaar geleden zijn we lid geworden van Tiscali, zowel voor vast bellen als voor internet. We hebben zelden problemen gehad, maar nadat Tiscali overgenomen werd door Telfort, begon de ellende.

Allereerst was het niet meer mogelijk om draadloos te internetten. De lijn komt binnen in de meterkast en daar hebben we ook het modem bevestigd. Draadloos internet bleek bij Telfort niet meer mogelijk, omdat onze computers op zolder staan en het modem beneden in de meterkast (hemelsbreed ongeveer een meter of 5). Vreemd, maar daarom maar een kabel getrokken, dat werkt wel.

Vast bellen blijkt nog maar sporadisch mogelijk te zijn. De kans een telefoontje naar ons het volgende oplevert:
- Na 1 keer overgaan krijgt de beller de voicemail.
- Helemaal niet overgaan van de lijn.
- Telefoon gaat gewoon over, maar zodra we opnemen springt de voicemail erop.
- Als men belt en bij geen gehoor neerlegt, blijft bij ons de telefoon overgaan, terwijl het contact al verbroken is.

Zelf bellen blijkt helaas ook niet vaak mogelijk te zijn. Gelukkig hebben we een mobiele telefoon die wel betrouwbaar is.

De firmware van het Zyxell-modem heb ik al geupdate. De lijnen nagelopen, alles lijkt goed aangesloten te zitten (anders zou het sporadisch ook niet moeten werken).

Contact met de helpdesk levert geen oplossing, evenmin als aangetekende brieven.

Ik ben ten einde raad, ik sta op het punt om over te stappen naar een andere provider. Het probleem is eigenlijk dat ik nog tot maar 2009 aan het contract vastzit.

Heeft iemand een idee in welke hoek ik het nog kan zoeken?

anconakip
Heb je al om een ander modem gevraagd? Dat je geen draadloos meer kan ligt niet aan Telfort maar aan het modem.

Vaak is een nieuwe modem de oplossing van een heleboel problemen.
The Force is like Duck-tape, it has a light side, a dark side and it holds the universe together

Toad
michel_s64 schreef:
Hallo,

TweeŽneenhalf jaar geleden zijn we lid geworden van Tiscali, zowel voor vast bellen als voor internet. We hebben zelden problemen gehad, maar nadat Tiscali overgenomen werd door Telfort, begon de ellende.

Allereerst was het niet meer mogelijk om draadloos te internetten. De lijn komt binnen in de meterkast en daar hebben we ook het modem bevestigd. Draadloos internet bleek bij Telfort niet meer mogelijk, omdat onze computers op zolder staan en het modem beneden in de meterkast (hemelsbreed ongeveer een meter of 5). Vreemd, maar daarom maar een kabel getrokken, dat werkt wel.

Vast bellen blijkt nog maar sporadisch mogelijk te zijn. De kans een telefoontje naar ons het volgende oplevert:
- Na 1 keer overgaan krijgt de beller de voicemail.
- Helemaal niet overgaan van de lijn.
- Telefoon gaat gewoon over, maar zodra we opnemen springt de voicemail erop.
- Als men belt en bij geen gehoor neerlegt, blijft bij ons de telefoon overgaan, terwijl het contact al verbroken is.

Zelf bellen blijkt helaas ook niet vaak mogelijk te zijn. Gelukkig hebben we een mobiele telefoon die wel betrouwbaar is.

De firmware van het Zyxell-modem heb ik al geupdate. De lijnen nagelopen, alles lijkt goed aangesloten te zitten (anders zou het sporadisch ook niet moeten werken).

Contact met de helpdesk levert geen oplossing, evenmin als aangetekende brieven.

Ik ben ten einde raad, ik sta op het punt om over te stappen naar een andere provider. Het probleem is eigenlijk dat ik nog tot maar 2009 aan het contract vastzit.

Heeft iemand een idee in welke hoek ik het nog kan zoeken?

Hier in Vlaardingen ook iedere keer ellende: telefoon ligt er wekelijks voor uren uit, waardoor je niet kunt bellen of gebeld kan worden.

Volgens mij hebben veel mensen hier last van als ze tenminste regelmatig bellen met de vaste telefoon thuis, want de meeste mensen zijn overdag aan het werk en gebruiken dan de telefoon thuis niet en zullen een eventuele storing niet opmerken.

Heb sinds december 2007 Telfort Internet & Telefonie en de ellende met telefonie neemt eigenlijk alleen maar toe.

Wat de ellende veroorzaakt en wat Telfort daar eventueel aan gaat doen, blijft alleen maar onbekend.

Wordt tijd dat Kassa of de Opta hier achteraan gaat.

hondengek
Bijna ťťn maand geleden de overstap gemaakt naar Optibel (=aparte Voip-adapter via ehternetpoort).
Uitval sindsdien: nada, zulks in tegenstelling tot VastBellen van Telfort waarbij de uptime sinds medio dec. '07 allengs slechter werd/wordt.

Aangezien ik met de ADSL-verbinding (via BabyXl) eigenlijk best tevreden ben heb ik Telfort schriftelijk verzocht tot tussentijdse ontbinding voor wat betreft VastBellen.
Krijg ik een (standaard) e-mailtje terug waarin men me doodleuk meedeelt zo'n verzoek niet te kunnen honoreren.
Motivitatie: hun verkoopvoorwaarden staan zoiets alleen toe als na een onderzoek van twee (!) maanden geen oplossing kan worden aangedragen.

Alsof het probleem van de falende betrouwbaarheid aan mijn configuratie zou liggen!!!!!
Enfin, laat ze nog maar een half jaar profiteren van mijn vergeefse bijdrage voor VastBellen.
Zo lang ik maar een betrouwbare telefoonverbinding heb.

Maar het geeft wel te denken!
Aan de andere kant: er zijn -m.u.v. Xs4all- alleen maar slechte en misschien minder slechte providers!!

Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Aanhoudende problemen Vast bellen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Proxy problemen Algemeen 7 14 september 2017, 20:51
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Storing 5 09 januari 2017, 19:30
Bellen met FritzBox 7490 werkt niet meer na update Telfort Telfort met eigen modem/router 2 23 december 2016, 20:18
met mobiel naar eigen nummer bellen werkt niet Eigen voip telefoon netwerk: voipbuster, budget phone, optibel, etc. 3 25 december 2014, 15:09
Storing internet, Vast bellen en Interactieve TV ? Nijmegen en omst... Telfort Mobiel internet snelheid en storingen 1 04 oktober 2014, 16:10
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord

Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| SimOnly03:01:33
| Tigetje13:57:33